Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kouzlo pro pana Kfětoně

30. 06. 2011
5
40
2804

Pan Kfětoň jako každí den seděl za psacím stolem v nudné práci a smutně koukal s okna. Bil poslední den školního roku a děti radostně poskakovaly, jako nějaká kůzlata. No, není divu, prázdnini.

Prázdnini, zasnil se pan Kfětoň. To bili časi. Trenírki a tričko, koupalište, chleba s marmeládou, třešně, žádní debilní šéf a praštěná tchíně.

Že bich něco napsal?

Uvažoval ospale. Nechtělo se mu. Eště že je ten písmák na sfětě, sem tam se jeden pobaví.

Nakouknul co je novího.

Áaa, helemese, Růženka vložila. Noo, není to tak skfělí jako obvykle, asi je holka taki unavená. Hm, píše o Alešovi a ten jí za to určitě dá zase nějakí hnusní odznak. Dibi rači napsala něco pro mně.

Najednou, přetstafte si,  gde se vzala, tu se vzala, stála Růženka před ním.

Strašně se lek, ale hnet jí poznal podle nevšední krási.

Eště že bil šéf zrovna na objedě.

„Růženko, co tu děláš?“ videchnul pan Kfětoň.

„Přišla sem vám splnit nějakí přání, pane Kfětoni,“ nato Růženka.

Najednou byl Kfětoň kluk f trenírkách a šel s kamarádama na ribi.

Bilo krásně, sfítilo sluníčko, spívali ptáčci a stromi bili optěžkáni třešněmi.

U řeky seděl na placatém kameni šéf. Mjel na sobě na sobje tesilki a bílou košili a pilně něco studoval. Bil taki malí kluk, akorát měl velkí bríle a ulízaní vlasi.

„Franto, co tu blneš?“ ptali se kluci.

„Pilně studuju, abi sem bil jednou velkím šéfem“ na to Franta.

Kluci se chchtali, aš se váleli po zemi a hodili Frantu do řeky i s lejstama co studoval. Ten brečel jako malí Jarda a hnet letěl žalovat.

Klukům to ale bilo šumák, protože bili přece prázdnini a ředitelská  důtka nehrozila.

Nachitali plno rib a pekli si je na placatém kameni a koupali se, jedli třešně a šuměnki i kočičí mejdlička.

Bilo to úplně skfělí.

„Nechrápat mi tu!“

Najednou bil pab Kfětoň zase f tí blbí práci.

Růůůženkooo, zaúpěl f duchu.

„Kliiid.“

Růženka klidně seděla na parapetu, hopuala nohama, jedla třešně,  smála se a trefovala se peckama do šéfa.

Ten se rozhlížel, co se to děje, úplně zmatení, protože Růženka bila viditelna jen pro pana Kfětoně.

Šéf si řekl, že už blbne. Zašel si k psichoušovi a hodil se marod

 a ten den  začaly panu Kfětoňovi ti nejkrásnější práznini v životě.

Tak si to užijte, pane Kfětoni.


40 názorů

:DDDD sem popleta:D

Kočkodan
14. 02. 2012
Dát tip
Jestli si Ruzenko myslís, ze se mi to vubec nelíbilo, tak se teda pekne pletes. :-)

jojo, napište:D

Dave Lister
24. 01. 2012
Dát tip
tož ba že, akorát mně hrozí spíš že u psychouše skončím dřív já než ten šéf..holt pohádky sou pohádky asi si napíšu nějakou uklidňující

mi taki, ale sem bistrá:D

Dave Lister
22. 01. 2012
Dát tip
ha no jo to bch po brněnsku asi nedala bo se mi tam plete už kdeco :(

to je takoví fonetickí zápius, jak lidi mormálně mluvjej:DDDD spíš střední čechi:D

Dave Lister
22. 01. 2012
Dát tip
jo pěkně se to čte, máš to jak v tom království na konci svjeta, podobné pravopis,jak tam nahoře až co sou hranice se Slovákama :)

jáká korupce???? sem dostala nějaká hnusní zmámky, tak mi pan Kfjetoň dal pjeknou, víte?

VH64
26. 12. 2011
Dát tip
Jéé, korupce! Tak ono je to všude!

hanaka
10. 07. 2011
Dát tip
:-) *

Ano, taková nádstavba na nižžší vyšší dívčí.

Květoni, jestli tomu dobře rozumím, tak "střední dívčí" je vlastně "nižší vyšší dívčí" ?

to sem si oddechla, já mislela že sem to tak blbě napsala:DDD střední dífčí není k zahození:D

Pochopil. Já mám střední dívčí. ((-:

jo, he to tam nejlepší:D

renegátka
01. 07. 2011
Dát tip
aha, tak to je vyšší dívčí, na to já Růženko nemám ale počítám, že u řeky je fajn

vi ste to nepochopila, paní renegátko. Růženka zůstala, šéf šel s očí a pan Kfětoň si může celé léto užívat s klukama u řeky, nebo gde se mu jen zlíbí.D pane Kfětoni, vi ste to pochopil????

renegátka
01. 07. 2011
Dát tip
Růženko, to je takový dar, nedar. Mělas ho nechat u řeky a nevracet ho do práce.

to biste se divila!

Yfča
01. 07. 2011
Dát tip
Yntelykent sy snat se zakukleným češťyncem poradí, ne?

diš tak Kfjetoň, ale to uř bi bilo moc, čtenáří maj problémi to pak rozluštit. Sem soucitná Růženka.

Yfča
30. 06. 2011
Dát tip
Nepíše se náhodou správně "Kfjětoň"?

jo, vemte fšechni tři, budou se hodit.

Merxanta
30. 06. 2011
Dát tip
Vezmu Jirku, teda sirku, teda sekyrku :o)

se ví, fšak má prázdnini díki mě:D

Merxanta
30. 06. 2011
Dát tip
Konečně! A vezmeš alíka?

ohníček a zapijem to metaxou:DDD

Merxanta
30. 06. 2011
Dát tip
ňam, uzenko :o) na gril...?

fajn, Metaxo, na zdraví:DDDD

Merxanta
30. 06. 2011
Dát tip
Dobře, uzenko, budu ti tikat:o)

Metaxo, vi ste nějakí ftipálek:DDD a nemusíte mi vikat. Růženka viká, ostatní tikají.

Merxanta
30. 06. 2011
Dát tip
Pardón. Panu Květoňovi to, jak vidět, radost udělalo. Už Vás má na vodítku :o)

Metaxo, proč ftiní? má to bít dárek, tak se do toho tadi nepleťe.

neee, mislím ti odznaki, nebo co to je, víte? sou heskí, tak sem si řekla, že bi se mi pár šiklo. Ten uš je třetí:D

Až teď? Na konci školního roku? To už je na známky pozdě, ne?

jeee, pane Kfětoniii, děkujii:DDD já sem ti známki už začla zbírat, víte?

Tak tohle si zaslouží známku, jakou nemá nikdo jiný na světě a ani jinde. Teda, kromě nejlepších přátel člověka. Vidím totiž, že seš můj nejlepší přítel.

Merxanta
30. 06. 2011
Dát tip
To má být jako vtipný?

tadi to máte, pane Kfětoni:) můj dárek.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru