Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pusto, sad

03. 07. 2011
21
30
2443
Autor
sveřep

předěláváno na sonet...nakonec ne. asi fakt ne. sonety jsou těžké :)

 

tane na vodě v sudech

vedle stěn zvenku chátrá

prázdná zahrada

je bez důvěry v duben

 

pták zařval

uprchává

 

ráno

ne…rozestele

tráva … čpí po medvědech

a tlením pláňat

 

poklepává  si

slyšíš…

břednutím  loňských hrušek

 

nehrozí šafrán

už ne


 

ve mělkých zemních skrýších

je … možná … králem myší

spíš předtušen

sad  jara


30 názorů

Morasten
07. 07. 2012
Dát tip
Tvoje schopnost je hrát písně jen pomocí psaní básní. Neuvěřitelné.

sveřep
11. 07. 2011
Dát tip
početná písmena: panečku, to je kritika jak hrom :))),moc děkuji

100Wzarovka
07. 07. 2011
Dát tip
Čas se zastavil!

sveřep
05. 07. 2011
Dát tip
nes: díky za delší pojednáni, opravdu! víceslovně odpovím. takovou zahradu znám - začátkem jara tam hnijí pláňata a loňské hrušky a zteřelá, přerostlá loňská tráva podivně čpí. myši zrácejí všechnu plachost, zato ptáci odvykli lidem... Myslím, že kdo podobný zanedbaný pozemek někdy vůbec viděl, zahradu, kde trvalky pomalu nemají kudy vystrčit hlavičky kvůli suchým snopům loňského plevelu... kdo to viděl, ten to pozná. a2a2a2 míní, že jde o symboly. ono ne. ten text je dosti prostou momentkou ze skutečného života. no a - teď už na to není roční období, ale příští rok třeba takovou opuštěnou zahradu v začátku jara navštiv, jsou smutný - ale jsou kouzelný :)))))))))

sveřep
05. 07. 2011
Dát tip
to nic, médea, Alegna: též vám díky za čtení a přízeň! sepot: se mi ulevilo, že to vidíš :)))))))))

..i se to strašně líbí..úplně to vidím!

Alegna
04. 07. 2011
Dát tip
T*

Honzyk
04. 07. 2011
Dát tip
-)

médea
03. 07. 2011
Dát tip
*

sveřep
03. 07. 2011
Dát tip
heartrate : naprosto jsem potěšena !:) :):) kopíruji si a uschovávám ! ale jsou těžký,sonety. pro mne tedy ano. řeším u toho aby mi forma nedorazila pocit, co ho míním vlastně sepisovat

sveřep
03. 07. 2011
Dát tip
Honzyk : já jsem chtěla. ale najevo vyšlo, že to v Gůgl neumím. musela jsem přeskočit na mozilku a co nevidím! Honzyk vleze všude ihned :))))))))))))))))))))

a2a2a
03. 07. 2011
Dát tip
sveřep, protože jsem ti chtěl napsat svůj názor a zřejmě jsem nepochopil, co přesně tě zajímá. Také soudím, že si s ohledem na svou sympatickou aktivitu zde na Písmáku zpětnou vazbu zasloužíš a konec konců jde jen o názor jednoho čtenáře.

Honzyk
03. 07. 2011
Dát tip
...skoda-), zes mi neposlala avizo, ale to vis, ja vlezu vsude:D

sveřep
03. 07. 2011
Dát tip
a2a2a2: proč mne dlouze kritizujete nevím, pane básník

sveřep
03. 07. 2011
Dát tip
japný: dík Diana: děkuji za názor, fakt v tom tápu... :) dadadiková, Bíša, Ferry (se sýrem), také děkuji za přizeň Honzyk: vážím si, že se ti můj jazyk líbí !

heartrate
03. 07. 2011
Dát tip
tak není to kdovíco, uhňoucala jsem to v rychlosti, ale jen tak pro radost :) Znám starou zahradu, kvete v ní leda rmen, sveřep a kostřava a jiné divé býlí. Hrušně a jabloně už jen z poslední síly na jaře vykvetou, a potom s podzimem pár plodů na větvích zůstane pro kosy: nespadnou, kdovíproč se větví ztuha drží, jako by nechtěly, aby je snědli plži, kterých je plný sad, obzvláště za rosy. Nechci ji prořezat a pouštět do ní světlo, sázet tu květiny a pálit trávu zhnědlou, tahleta zahrada je starodávný svět. Jenom se posadím do trávy za soumraku a budu naslouchat těm stromům, keřům, ptákům. Ať všechno zůstane tak, jak už tolik let!

a2a2a
03. 07. 2011
Dát tip
Milá Jolanko, já už téměř nepíšu kritiky, jsem tím vším utahaný, pokud jde o tento text, bojím se, že mu nerozumím, přijde mi to logicky roztříštěné, duben a hrušky, jaro a hnití pláňat, spousta rekvizit, ale nijak si je nedovedu spojit v alespoň nějaký větší celek. Text má dobrý rytmus, je tam i znát atmosféra jakési posmutnělé zahrady, ale ty symboly jsou jen plytce nahozené, tak že z nich vyvěrá jen jakási nostalgie. Ale dost se bojím, že pro mladší autory a čtenáře nejsem dobrým kritikem, neboť jaksi lpím na nějaké plynulosti textu alespoň s jedněmi vrátky, které by mne vpustily dovnitř, zatímco SMS - ková generace heslovité vyjadřování přijímá dobře.

Ferry
03. 07. 2011
Dát tip
myším v skrýši tipínek místo sýra: *

Bíša
03. 07. 2011
Dát tip
**

Honzyk
03. 07. 2011
Dát tip
mne je fukanec, esi sonet, nebo ne...do podobny zahrady treba zabloudili prece medvedi-)...jak tam zil ten zlej kocour, taky v Zanussiho jednom filmu jsem videl(kdysi) villu stat v podobny zahrade... * ..libi se mi, jaky slova vkladas do textu, lepe: jak jdou za sebou...zni primitivne, ja vim, ale nic jinyho me ted nenapadne..-) **

heartrate
03. 07. 2011
Dát tip
je to prima, mám ráda ty zanedbaný zahrady a trochu je mi z nich úzko, jednu takovou jsem si koupila.. mohla bych zkusit napsat sonet, když říkáš, že jsou těžký, to je výzva :)

dadíková
03. 07. 2011
Dát tip
*

Diana
03. 07. 2011
Dát tip
Spíš nesonet, ale líbí :-)*

...sonet nesonet fajn*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru