Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

"CO BUDE DÁL?"

28. 07. 2011
16
52
2481
Autor
macecha

                                                                                                     

já světem šel a jen se ptal 

každého, koho potkal jsem,                      

"co bude dál?"                        

nejen na moři
zlé vlny jsou
příroda nám vrací
ránu za ranou

nenávist v lidech klíčí
lásku nepotkáš
lež je dnešní pravdou
s bratrem si ruku nepodáš
to dříve
setkáš se s vraždou

"co bude dál?"


52 názorů

macecha
08. 09. 2011
Dát tip
sestřičko, děkuji


macecha
01. 08. 2011
Dát tip
Marvine, mrzí mě, že jsi to vše pochopil špatně. I to moje poslední vysvětlení. Ono ani tak nejde o dovolenou, kterou jsem neměla 6 let, co jsem v důchodu, protože na ni nemám, ale o tu sociální politiku. O jistotu, že se neocitnu na ulici.

macecha
01. 08. 2011
Dát tip
A, už se o tom nebavme. V tomto se neshodneme, každý má na to jiný názor. Takže si necháme každý svůj a nebudeme se přít, protože to stejně nemá cenu. Jsi jiná generace a proto to chápeš jinak.

macecha
01. 08. 2011
Dát tip
Marvine, možná ti to bude připadat divné, ale já jsem se měla lépe, než po sametové revoluci. A to jsem nebyla komunista, ani nic podobného. Měla jsem jistotu, nyní ji nemám. Byla jsem obyčejný člověk. V této době si, bohužel, občas připadám jako chudinka, která si nemůže dovolit ani blbou dovolenou, musím do nemocnice nosit matce všechno, protože jí tam nic, kromě jídla, nedají. A ta péče nestojí za nic, přestože si na ni doplácí. Prostě, sociální jistoty jsou horší a pro starší lidi je to devastující pocit.

Honzyk
01. 08. 2011
Dát tip
...nenenenenene...jsem jiz velkym a vedome ja vse sem psal:Mohu za vse sve skutky jak zde, tak mimo tento server posahany\!:DD

Diana
01. 08. 2011
Dát tip
V tomhle souhlas s Marvinem. Nemáme tu žádné okupanty, totalitu a koncentráky. To lidé jsou sobečtější, bezohlednější, bez víry a ideálů. je to v nás :-(

macecha
01. 08. 2011
Dát tip
Honzyku, Ty za to nemůžeš ... :) aleši,myslím si, že v tomto tedy pravdu nemáš ..... Marvine, je hezké jak bráníš dobro,a je to správné, ale je třeba vidět i tu odvrácenou tvář ..... Diana s nostalgikem mají oba pravdu. Jen mám pocit, že melou Boží mlýny velmi pomalu. Občas mi to připadá nespravedlivé. Háber, vďaka. koloušku, bohužel máš pravdu. Oni na to také přijdou, až budou starší a možná si vzpomenou na naše slova, která jim nyní připadají zcestná.

koloušek
29. 07. 2011
Dát tip
Stále se ptáme, co nás čeká, cos přichystal nám, osude? Náš život plyne jako řeka a spravedlnost - ta nebude. Aspoň ne tady, na tom světě, a v této době ztemnělé, kde nenávist a zločin kvete a těžko hledáš přítele. T* Jinak - dobrá báseň k zamyšlení. Na kritikách je vidět, jak rozdílné je myšlení i chování mladé generace. Ve všem mají jasno a všechno dělají dobře. To sebevědomí je obdivuhodné. Jenom aby jim vydrželo.

Háber
29. 07. 2011
Dát tip
*

nostalgik
29. 07. 2011
Dát tip
že často uvaří se voda co určena je na svini, ta uhne v plášti od kustoda a opaří se nevinní

Diana
29. 07. 2011
Dát tip
Ptej se, proč pláčou andělé, proč slunce zakrývá si tvář, když pyšní dusí nesmělé a pravdu znásilňuje lhář. Je třeba však k tomu dodat - - a vidět tak pravdu celou: Na každou svini se vaří voda, každému Boží mlýny melou!

Honzyk
29. 07. 2011
Dát tip
...ale kdeze, draga....to mysleno v dobrym, mila ma..)))...slysis, jak "neserrrrr, neserrrrrrrrrrrrr nese se nad travami parku prazskych a tise seveli?---)))))

souhlas s MM. Když nebudu koukat na televizi, budu vědět jen o tom, co se děje v mém bezprostředním okolí. Zla kolem nás je jen tolik, kolik ho k sobě jsme ochotni připustit.

macecha
29. 07. 2011
Dát tip
Honzyku, to jsem ráda, že tě konečně někdo nas...!!

macecha
29. 07. 2011
Dát tip
Marvine, co přijmeš, nebo nepřijmeš, to ti nemůže nikdo diktovat. Marking Machine, fakt závidím, jak v tom máš jasno. Já ne. To, že je nostalgik nešťastný, to plně chápu, protože já jsem z toho, co se dnes děje, také nešťastná. Bíšo, díky za nahlédnutí. avox,souhlasím, že je větší informovanost, ale to na mém pocitu, že se děje více zla, nic neubírá.

nostalgik
29. 07. 2011
Dát tip
Marvine, viníka nestanovuje jedinec, na to jsou instituce a zákony. Jen by to správně mělo fungovat a končit adekvátním trestem.

Honzyk
29. 07. 2011
Dát tip
...si porad sama, ok..?...a neser ..-((

Bíša
28. 07. 2011
Dát tip
Hmm!

nostalgik
28. 07. 2011
Dát tip
... ne, jsem NEŠŤASTNEJ!

nostalgik
28. 07. 2011
Dát tip
Marvine ... asi bych to sám nedokázal, ale souhlasil bych

nostalgik
28. 07. 2011
Dát tip
ještě pro M.M. Ty máš tedy zřejmě k násilí lásku, pak se ovšem neshodneme.

nostalgik
28. 07. 2011
Dát tip
Pro M.M. Možná jsem na světě jediný, ale ve mně nenávist roste! Nenávist k násilí...asi jsem trapný.

avox
28. 07. 2011
Dát tip
Myslím, že to nebude až tak zlé... A sama jsi v komentáři řekla "Je mnoho lidí, kteří mají problémy a přesto nezabíjejí" Těch "dobrých" je myslím většina, o těch "zlých" je víc slyšet, je to svým způsobem senzace, sousto pro tisk i TV... A svět je dnes malý, takže je těch zpráv víc.. */

macecha
28. 07. 2011
Dát tip
Marvine,prostě je toho v poslední době mnoho. Děje se příliš mnoho zla a nepochopitelných věcí. Je to dobou, lidmi, čím? Vím, že člověk může v afektu udělat leccos. Ale, zabít vlastního sourozence, to nechápu. Určitě to svedou na jeho pubertu, jenže, dnes jsou děcka docela brzy vyspělá a já si myslím, že tam úplně chyběl cit. Je mnoho lidí, kteří mají problémy a přesto nezabíjejí.

macecha
28. 07. 2011
Dát tip
kukučín, bohužel.

macecha
28. 07. 2011
Dát tip
Johann, to som rada. Vďaka. Atlantis, dnes je možné vše.

Kukučín
28. 07. 2011
Dát tip
smutná pravda

Dobrá otázka...čo bude ďalej? Páčila sa mi pointa samotnej básne a jej podstata...Báseň ma oslovila aj vďaka svojej atmosfére.

Atlantis
28. 07. 2011
Dát tip
Lásku potkáš, bratru ruku podáš(pokud ho máš), s vraždou se potkáš. Jak kdo*

macecha
28. 07. 2011
Dát tip
Marvine, těmi verši jsem chtěla upozornit na případ, který se nyní stal. Kdy šestnáctiletý kluk zabije svoji jedenáctiletou sestru a to jen tak. Té opravdové lásky, a to si fakt myslím, je v dnešní době strašně málo. Diano, myslím, že jsi to pochopila správně. Děkuji. 8hanko, bohužel mám také ten pocit. Evo, ráno to budu vidět úplně stejně. Některé věci se tak brzy nezmění. gordones, děkuji. Honzyku, nekecej blbě a radši poraď! Jiří, myslím, že opravdu jen ta příroda je spravedlivá. Co dostává, to vrací.

nostalgik
28. 07. 2011
Dát tip
co bude dál? klid kdo zaručí? kde lásku hledat, minout nenávist? dost zloby v zámku je i podzámčí i pravda na falešný padá list tak nediv se, že přírody zloba i ruku stihne co nedrží dýku vrah i oběť, smeteni jsou oba pro jedovatou slinu na jazyku ***

renegátka
28. 07. 2011
Dát tip
je to smutné a beznadějné, ale možná ráno to už budeš vidět jinak*

Honzyk
28. 07. 2011
Dát tip
...kdys sam(a) nevis ........a / ni netusis, jak z textu sala/, neptej se tak blbe, dragi(draga)...

8hanka
28. 07. 2011
Dát tip
vela nechyba, aby sa tak stalo...

Diana
28. 07. 2011
Dát tip
No taky bych to neviděla tak černě. Ale je to hezky vyjádřené memento! ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru