Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chlípný myslivec

17. 08. 2011
44
102
4910
Autor
Yfča

Báseň pro stohlavý recitační sbor, vyspělého recitátora a nevyspělé publikum...

 

Sólo:
Měla oči jako trnky,
k nakousnutí byla,
každé ráno za svítání
u studny se myla.

Každé ráno za svítání
hrnek bílé kávy,
pak na louce poblíž lesa
popásala krávy.

Sbor:
Kampak se lesem
myslivec nese?

Sólo:
Myslivec si lesní cestou
cestu do vsi krátil,
jak tu vnadnou děvu spatřil,
chtíč s ním o zem mlátil.

Jak tu vnadnou děvu spatřil,
cítil popud náhlý,
nad dívčinou pomaličku
už se mraky stáhly.

Sbor:
I ptactvo v lese
hrůzou se třese.

Sólo:
Chudák holka netušila,
že je dcerou smrti,
myslivec se zmocnil děvy
a tělem ji drtil.

Myslivec se zmocnil děvy,
chlípně přitom zavyl,
okradl ji o věneček
a života zbavil.

Sbor:
Copak to lesem
myslivec nese?

Sólo:
Rozhlédl se a pak tělo
přes rameno hodil,
klopýtal s ní přes pařezy,
potokem se brodil.

Klopýtal s ní přes pařezy
a přes trsy vřesu,
zakopal ji u hájovny
vprostřed hustých lesů.

Sbor:
Do JéZetDé nevstoupila,
že prej to jsou svině,
byla mladá, krásná, milá,
a teď hnije v hlíně.
Z tragédie poučení
můžete si vzíti:
kdyby pásla s družstevníky
mohla ještě žíti!


102 názorů

Yfča
22. 08. 2011
Dát tip
Člověk tu pár dní není a už je v obsazení zmatek! Teď už vůbec nevím, kdo co hraje, jenom ti Alexandrovci jsou asi tutáč... ;o)

Diana
22. 08. 2011
Dát tip
Tak rejžo, kde to vázne?! Já už rozdávám volňásky, Květoň posiluje a Tosca nacvičuje mávání!

Toscana
21. 08. 2011
Dát tip
Diana - možnost mávat svými haluzemi hned za tvým pařezem si velmi cením, to je velká čest. Myslím, že vytvoříme skvělou stylovou atmosféru pro sekání o zem. :o))))

Diana
20. 08. 2011
Dát tip
Hlavně se neurážet. Tady nikdo nic nemyslí vážně a urážlivě už vůbec ne. Radši jdu pracovat...

Diana
20. 08. 2011
Dát tip
Hanka pozor! Pařeza hraju já, mám pro to vrozené vlohy! Drž se své plačky NEBO!!! Tosca - a můžeš se vlnit hned za mým pařezem. Až bude Květoň s někým flákat o zem, my budem u toho! (Když po tom Norsko - nebo snad opánky? - tak touží, tak mají hned tři výše uvedené možnosti: Maxima Maximoviče Malenkyje, Čurila Papadajeviče Zabřichina a Pivkina Játroviče Chlastajeva. Každému co jeho jest).

Toscana
20. 08. 2011
Dát tip
Huráááá, přísahám na holej pupek, že do toho vložím celou svou osobnost a že takový křoví ještě ani svět, ani Národní divadlo nevidělo!!! :o)) (A Norsko ať se třeba zvencne!!!)

8hanka
19. 08. 2011
Dát tip
musim mrknut do mapy, nie je Norsko blizko Murmanska? Asi ne... A co to vlastne mam za rolu? Plačku? V pondelok nastupujem do prace po dovolenke, to by sa vtedy celkom hodila premiera, zaplacem nad hromadou papierov:( Aj pařez by bol zo mna dobry, tazko ma obist a prekrocit priam nemozne:) Ale celkom mi je jedno, co budem, skvela zostava, uz chcem chodit na skusanie roli:)))

Diana
19. 08. 2011
Dát tip
Nevadí, s Alexandrovci přibude nepochybně vodka. Moře vodky! Jako pařez nebudu muset abstinovat, že ne?

Yfča
19. 08. 2011
Dát tip
Doneslo se mi, že ho zabavil Pivkin Játrovič Chlastajev...

A já jsem si myslel, že jejich managerem je Čurina Popadajevič Zabřichin! Tak komu jsem ten galon vodky poslal?

Yfča
19. 08. 2011
Dát tip
Květoni, díky za oslovení Alexandrovců. Včera jsem jim poslala text a jejich generální šéf, generál Maxim Maximovič Malinkyj, mi okamžitě volal a prohlásil: "Toto dílo vysoce převyšuje vše, co jsme až doposud měli v repertoáru. Okamžitě rušíme všechny nasmlouvané koncerty a balíme na cestu do Čech."

Norsko 1
19. 08. 2011
Dát tip
dík za avi. jinak mi polibte prdel. sory, ale nevím, komu to píšu. nějaký chrabrý ťuhýk mi poslal avi. ještě jednou, sory všem. hluboce se omlouvám. těžké dny

Yfča
19. 08. 2011
Dát tip
Toscano, dobře, křoví je tvoje.

Yfča
19. 08. 2011
Dát tip
Diano, rejžíruju to já, anébrž normální člověk by od teho zdrhnul. A nejde o slivovici. Je to myslivec. Pokud máš ovšem absťák, není problém zajistit tekutý povzbuďovák... ;o)

Casting má pod palcem Yfča. Ale počítej s tím, že premiéra se bude konat v pátek třináctého ledna v Murmansku. To je jediný víkend, kdy mají Alexandrovci volno.

Toscana
19. 08. 2011
Dát tip
sím sím, mohu též obdržet nějakou roli? když už ne toaleťáku, tak nějaké to křoví poblíž kulis?? Až by myslivcem seknul chtíč, tak bych se kapánek zakomíhala, aby bylo jasné, že to byla taková šleha, až se zvednul vítr...

Diana
19. 08. 2011
Dát tip
Pozor na Dorotu! Chtěla by vyžrat ty nejlepší role! A Květoň zasahuje do scénáře. S kým nakonec flákne a kam je ve hvězdách! Téď už by to chtělo rejžu, aby ty primadony postavil do latě - a pohůnka může zpacifikovat také. Toho pařeza beru - zatím (ta slivovice už je zadaná?)

Dorota
18. 08. 2011
Dát tip
Ty jo věneček...?!...to je samé lákadlo....možná bych mohla vystřihnout i dvojroli...bych se nechala ukrást a pak bych zase rychle vyprávěla dál....

Yfča
18. 08. 2011
Dát tip
Květoni, kdyby ti do premiéry něco vlezlo, můžeme pro sichr najmout nějakého dobrého judistu...

Yfča
18. 08. 2011
Dát tip
Diano, ještě je volnej vřes, hájovna a věneček. Ale nejlepší bude, když budeme spolu pařezit...

Diana
18. 08. 2011
Dát tip
Yfčo, koukej puknout pýchou! Aby se na jedné ptákovině sešel stohlavý recitační sbor, ¨JZD, Alexandrovci a motorová pila a aby se zasloužilí Písmáci rvali o role, to tu snad ještě nebylo. Já chci také nějakou roličku, bééé - asi teda taky ten pařez, to mi sedělo.

To je ovšem jiná. S myslivcem fláknu bezevšeho třeba do kopřiv. A ještě mu od kamizoly utrhnu rukáv!

Yfča
18. 08. 2011
Dát tip
Doroto, chtíč mlátil s myslivcem! :o))

Tak moment! Lepou děvu bych ani blaťouchem neuhodil. Natož abych s ní fláknul o zem! Nemohl by být lepá děva třeba Marvin? Nebo ten srandovní (už nevím čeho) Pohůnek?

Dorota
18. 08. 2011
Dát tip
Počkat, na tu znásilněnou by se možná více hodila nějaká pěkná žena....teď mně napadlo, že někdo musí dělat vypravěče...a to jsem já! A já pak řeknu to "chtíč s ním o zem mlátil", a Květoň pak lepou děvou švihne o zem...jej já už se těším!

Yfča
18. 08. 2011
Dát tip
Já věděla, že tomu neodoláš!

Nu co, chtíč nechtíč - beru to.

Yfča
18. 08. 2011
Dát tip
Já bych vzala jeden z pařezů ("klopýtala přes pařezy")... Květoň by byl ideální představitel chtíče ("chtíč s ním o zem mlátil").

Dorota
18. 08. 2011
Dát tip
Plačku Hanka zvládne....a já bych dala jak myslivce, tak dívku co se jí v očích zračila budoucí slivovice.... a tu samozřejmě radši....myslivce seženu nějakého u nás na dědině...pěkně řízný originál...

Yfča
18. 08. 2011
Dát tip
Haničko, to je škoda. Zrovna jsme si s Dorotou říkaly, že by to chtělo ještě najmout pár profesionálních plaček... ;o)

8hanka
18. 08. 2011
Dát tip
recitator mozem byt i ja, len sa bojim, ze tak skvelemu dielu by som ublizila...a asi by som nedokazala udrzat vaznu fazonu...

Yfča
18. 08. 2011
Dát tip
Není zač, Doudo. Jsem ráda, že jsme tě oba (možná) rozesmáli... ;o)

Douda
18. 08. 2011
Dát tip
Skvělý! A legrácky Yfči a Květoně v komentářích taky. Díky za zlepšení nálady. :@)))

Prosecký
18. 08. 2011
Dát tip
Ale co by to bylo za život? T*

Oldjerry
18. 08. 2011
Dát tip
Yf - no uznej: není to hrozné Kalimerovo pero na zeleném klobouku? To je ale vedlejší : podstatná je bezohledná pecka mužské ješitnosti - a to na nejcitlivějším místě (:-D

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Oldjerry, jsem z tvé poznámky kapku vedle, anébrž pero, které nosí myslivec na klobouku, neroste na dubu.

Norsko 1
17. 08. 2011
Dát tip
hu. jako husqvarna

koloušek
17. 08. 2011
Dát tip
No tedy Oldjerry! Kalimero,:-)) Jinak je to bezva.T* Choďte děvy samy pást, čeho se hned bát, Myslivec je dobrý chlast, zkuste si ho dát.

Oldjerry
17. 08. 2011
Dát tip
Zhynula pro svoji hubu! Řekla mu že péro nemá vůbec jako z dubu, spíš jak Kalimero Proto hajný - žádné fraky bum a ticho. Sebou sekla nezahubili byste ji taky, kdyby vám tohleto řekla?

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Případně hledá v ptákovině kvality hodné Nobelovy ceny a potom si pižlá žíly rybičkou, když je nenajde... ;o)

Už? No, to to trvalo. Se železnou pravidelností se totiž pod každým zábavným dílem objeví někdo, kdo v ptákovině žádá více ptáků modré barvy.

Danny
17. 08. 2011
Dát tip
*

radši mlčím, milá dívko

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Milý chlapče, neber to tak vážně. Tohle není kus propagující JZD, i když je to samozřejmě šílenost... ;o)) P.S. Film se jmenuje "Dovolená s Andělem".

hmm jako z Anděla na prázdninách - ROH hadr tady ------ šílený

Toscana
17. 08. 2011
Dát tip
s dedikací Květoňovi:

Toscana
17. 08. 2011
Dát tip
Jsem si to hbitě představila: Alexandrovci, kůrovec, buldozer, Yfča s mechem zarostlou onou... bohajehoooo, zajela jsem pod sesli :o))))))))))) *t (Květoň to taky udatně šperkoval)

Petrusha
17. 08. 2011
Dát tip
já z vás zdochnem :) pod řetězem, nad řetězem ryl kúrovec s buldozerem v pětiletém plánu sežere pár lánú nebude víc k lesu spěchat myslivec :)))

Alegna
17. 08. 2011
Dát tip
No ta teda je a móc smutná

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Takhle to vypadá, když se na jednom smetišti sejdou dva "chrliči krávovin". ;o) Kde jen jsem ten výraz četla? :o)

Kačabo, není to lepší, než když se pseudoitelektuálští frustráti hádají o krávovinách? Takhle se sice taky nic nevyřeší, ale člověk se aspoň zasměje.

Kačaba
17. 08. 2011
Dát tip
Z těch komentářů by se dal sestavit zajímavej dialog. :o)))

S mechem na "ní", to je jisté nebyla bys vítězem k nohám se ti aktivisté připoutají řetězem

Agibail
17. 08. 2011
Dát tip
:-))*

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Pěkně jsi mne vylekal, Květouši: Nechci skončit někde v hlíně, jsem u konce s dechem. radši si to místo v klíně nechám zarůst mechem!

Pagaňyňy - to nevadí, já umím pít i za dva!

Yfčo, na myslivce bacha: Vtipem nebo silou vždy přeřízne milou když mu mužství schází přeřízne ji v mlází motorovou pilou

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Zastavila bych se cestou od myslivce...

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Paganini: Pivem bys mne neuctil, anébrž jsem abstinent. Avšak takovou menší večeři o deseti chodech bych klíďobrdně brala... ;o)

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Tož, já k myslivcovi večer zaskočím. Vezmu mikroskop a brýle na oči...

Paganini
17. 08. 2011
Dát tip
Kveton + Yfca: s vama bych sel hned na pivo! :-)

Neskoč mu na mysliveckou latinu v gatích nemá kládu ale kratinu žádná by mu dobrovolně nedala v myslivně bys marně štěstí hledala

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Myslivce nepotkáš, hochu. Už dávno sedí v lochu...

Paganini
17. 08. 2011
Dát tip
Ja z vas umru! :-) Skvela ptakovina i komentare pod ni! Az zase nekdy potkam v lese myslivce,tak se budu muset chechtat. :-)) tip

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Tady jsme blázni všichni... ;o)

Kačaba
17. 08. 2011
Dát tip
No, Yfčo! :o))

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Postrachem pro cudné ženy je myslivec nadržený... V kalhotách má silné pnutí, když je žena k nakousnutí. Je horší než klíště: udělá ti sviště...

Možná trpí za své hříchy z minula i kdyby se s vilným lovcem minula třeba někdy příště chytila by klíště na boreliózu by pak zhynula!

Kačaba
17. 08. 2011
Dát tip
Chtěla jsem jít na houby, ale rozmyslela jsem si to. :o))

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Kypré dívčí vnady bývaj hromosvodem, s chlapem vilným dívčí tělo otřese. Cudná děva vyrazí ven s doprovodem, jenom nána běhá sama po lese.

Kááááááááá - linka by jí na náhrobku nekvetla kdyby se byla s kozákama zapletla papirosky, vodka, čaj a pohoda... Teď je oběť úchylného nimroda!

Dorota
17. 08. 2011
Dát tip
Skvělé, já Ti snad ještě jeden tippřidím :-D

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Skvělý nápad, Květoni! Stačí jen poslední sloku lehce upravit: Do kolchozu nevstoupila, že prej to jsou svině, byla mladá, krásná, milá, a teď hnije v hlíně. Z tragédie poučení můžete si vzíti: kdyby pásla s kolchozníky mohla ještě žíti!

Kdyby ta recitace mohla být s lehounkým ruským přízvukem, tak bych o někom věděl.

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Dorotko, jsi-li štíhlé děvče mohu poskytnout rýč, pakliže jsi kypřejších tvarů, objednám na tu premiéru bagr... ;o)

Dorota
17. 08. 2011
Dát tip
Tak to bychom si nerozuměly. Proč myslíš, že bych si dávala práci s inscenací, dialogy, shnáněním a kultivováním zdivočelého sboru?! Abych pak vysněnou hlavní roli nechala někomu jinému? Promiň, ale má cesta rozvíjení nesobeckosti je teprve na začátku ;-D

Honzyk
17. 08. 2011
Dát tip
"stohlavy recitacni sbor": se poseru z tebe jednou:D

Honzyk
17. 08. 2011
Dát tip
Yfco, ja uz jsem to sem psal kdysi, jaky ty myslivci sou, jo: si predstav, ze jeden z nich dokonce(!!!), postrelil na posedu brzy rano prostitutku, kera tam zaslouzene odpocivala po nocni!(((..sileny!(..ze se strilej navzajem, no ok, jejich vec, ale TODLE!

Kapsa
17. 08. 2011
Dát tip
:)

Petrusha
17. 08. 2011
Dát tip
jako starší kousek, ale slušne hutný :)))) teda

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Tahle ptákovina je výsledkem zadání: napiš báseň, kde budou slova myslivec, les, mraky a studna. :o)

Diana
17. 08. 2011
Dát tip
Ježkovyvoči se mnou to seklo! Geniální od prologu až k pointě. Tohle bych chtěla vidět nacvičené!!! :-)))******* (Máš mě na svědomí, celý den se budu blbě pochechtávat)

HH
17. 08. 2011
Dát tip
Já si zamlouvám roli tý svedený a zamordovaný. -:)

Dorota
17. 08. 2011
Dát tip
Stohlavý...zkusím se zeptat u nás na bečkách, jinak bychom to odehráli jen s desetihlavým. Za to mám pravého myslivce...

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Dorotko, samosébně. Ovšem nezapomeň, že k tomu potřebuješ stohlavý recitační sbor. Pokud ti budou chybět zanícení recitátoři, jdu do toho. ;o)

Dorota
17. 08. 2011
Dát tip
Krása, pokud bude příležitost, ráda bych ji někde sehrála. Mohu požádat o laskavé svolení autorky? *

avox
17. 08. 2011
Dát tip
no jo, zase jedna, co čte pravidla až posléze... stane se :-))

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Jenomže tři roky stará a podle pravidel to prý má být čerstvý kousek, což jsem netušila... ;o)

avox
17. 08. 2011
Dát tip
teď jsem to četla v soutěžních dílech... škoda, pěkná je :-))

baaba
17. 08. 2011
Dát tip
:DDD kramářská píseň jak vyšitá ...to by se békalo po jarmarcích :)

Yfča
17. 08. 2011
Dát tip
Ze soutěže to stahuji, nepřečetla jsem si pravidla (tohle není okamžitá inspirace)...

MKbaby
17. 08. 2011
Dát tip
Tak mne odhad nezklamal. Jako autora jsem tipoval buď Květoně, nebo tebe :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru