Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

REALITA

24. 08. 2011
6
20
1603
Autor
macecha

povzdechnutí nad dnešní realitou.....


byla jedna republika
kdysi v světě první
dnes jí svíčka sotva bliká
nikdo o ní neví

záhadou je velkou
jak mohlo k tomu dojít
vždyť žádný z politiků
nechce to mít na svém triku
jejich život přece
není v ohrožení

obyčejní lidé
opasky si utahují
oni mnou si ruce
národ spěje k uzdravení

sociální problémy
zmizí na dně rakve
papaláši naplní
již tak plné rance

páni nebuďte tak klidní
až se lidi naštvou
klíčů cinkání se promění
a dlažba všech měst zaduní
pod slávou vaší padlou


20 názorů

macecha
09. 09. 2011
Dát tip
G.J.SEGE, děkuji :)

G.J.SEGE
09. 09. 2011
Dát tip
Berte to jako pěkně udělanou báseň s politickým podtextem, trochu nostalgickou. Nevím proč v ní hledáte to co tam není. Mně se docela líbí taková jaká je.

macecha
26. 08. 2011
Dát tip
Jiří, děkuji.

nostalgik
25. 08. 2011
Dát tip
..kdybych znal řešení, tak ho sem napíšu. Neznám! Tak jen souhlasím. K historii se nevyjadřuju, devian to zřejmě všechno má prožité, já ne. A to cinkání Aleši? Nebude příjemné, až zacinkají mince našich dluhů.

Honzyk
25. 08. 2011
Dát tip
no, ja se teda taky nekdy nastvu, ale zrouna takle a "tady"...: skoda nervu,kery padnou vedle, zeo, jak rikala moje babicka:D

macecha
25. 08. 2011
Dát tip
Honzyku,díky za hezká slova, od Tebe potěší dvakrát :) Jarmilko, já nevím, jak to děláš, ale Tvé komentáře jsou opravdu bez chyby a dávají velký smysl. Navíc jsou parádně zveršované. Jsi dobrá!

koloušek
24. 08. 2011
Dát tip
Není na to žádná rada, samet - ten nic nepapraví, nevítězí láska, pravda, nepadají žádné hlavy. Kdoví, jestli dočkáme se, že se třeba něco změní, my se často vzteky třesem, mladí, ti jsou spokojení. T*

Honzyk
24. 08. 2011
Dát tip
masesko melo bejt-)

Honzyk
24. 08. 2011
Dát tip
..ale simte, masecko, prece by ses nevztekala kvuli par nazorum, no tak..)))...

macecha
24. 08. 2011
Dát tip
Já nechápu, proč je pro tebe vše klišé?

macecha
24. 08. 2011
Dát tip
VT Marvine, ulevilo se mi, bohužel, jen na chvíli. Vzteklá jsem stále. Pro mne to psaní význam mělo.

macecha
24. 08. 2011
Dát tip
tak, teď nevím, zda jste dostali moji odpověď, píši ji tedy znovu. Neměla jsem vůbec na mysli první republiku. Je to povzdech nad dnešní realitou. slovo "první" má význam ten, že jsme před revolucí byli v určitých oborech velmi uznávaní, dnes je vše rozkradeno, prodáno zahraničním zájemcům a obyčejný člověk se může jít akorát pást. Mrzí mě, že jste to nikdo nepochopili. I tak děkuji za vaše komentáře.

Rajmund
24. 08. 2011
Dát tip
Nechápeš roli mýtu

Diana
24. 08. 2011
Dát tip
Jen doplnění: Hospodářská krize, oživení, konjunktura a zase krize se zákonitě opakují, asi jako období sucha střídá období dešťů. Všechno má své důvody. Aspoň nám to tvrdili ve škole. Konjunktura následuje po fázi oživení a je charakteristická překotnou aktivitou, růstem výroby, zaměstnanosti, spotřeby a cen. Výroba a obchod se rozšiřují až za hranice koupěschopné poptávky. Tím se vytvářejí podmínky pro další hospodářskou krizi z nadvýroby. V ekonomice totiž platí také zákony. Dokonce platí jakési zákonitosti i v psychologii jedince a společnosti, i když se tomu těžko věří. Proto nemůže být svět takový, jak bychom si přáli. Je nespravedlivý a mně je to taky líto.

devian
24. 08. 2011
Dát tip
první republika byl děs - korupce, jakou si nedovedeš představit ani v nejhorším snu, nezaměstnanost 30%, běžná praxe střelby při povolenejch demonstracích, knedlikovskej útlak národnostních menšin, zaplavení slovenska knédl uředníky, takže slováci mohli ve svý vlastní zemi (až na výjimky) vykonávat pouze podřadný práce, nesmyslný agrese vůči sousedním zemím kvůli malichernostem až píčovinám, jak se ukázalo v roce 1938 velmi politicky "prozíravé"

Prosecký
24. 08. 2011
Dát tip
První republika ve světe jistě nebyla Republika československá. Když už nepočítáme římskou dobu, byla první Republika francouzská 1792-1804. Podle ní se ta naše jmenovala. Francouzi si podrželi číslování i nadále, takže aktuálně mají od roku 1958 už pátou republiku. I my jsme měli druhou (1.10.1938-15.03.1939), třetí do 1948, čtvrtou 1948-1953, pátou 1848-1989, šestou 1989-1992 a dnes už bychom měli sedmou. Druhá výtka je rázu rýmovného. Ne vždy jsou rýmy dokonalé. tentokrát to tip nebude.

Honzyk
24. 08. 2011
Dát tip
...este praaapor , a de se!)...ale my, ZP(zizkovska pracatka), se, zel, nezucastnime...nas mluvci ZP (honzyk) je nemocen anginou, a navic my spolehame spise na sve sudlicky a pavezky, pekne svihy svih: my uz vyplenila takto za mesic nekolik psychotickych ministerstev..!!:D ...

avox
24. 08. 2011
Dát tip
dílo téměř revoluční :-))

obávám se, že ani za první republiky nebyli všichni čechoslováci bohatí a zajištění...kradlo se i tehdy. Žádné cinkání klíčů už nepřijde, na to už jsme příliš rozmazlení.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru