Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

RETREAT - 2

18. 09. 2011
23
15
1982
Autor
brackenridge

September 9th, 2011

 

 

„Ještě dvacet minut!“ poklepala Nicole na náramkové hodinky.

Významný den se chýlil ke konci. Za necelých pět hodin se Abdul stačil sedmkrát počurat, Derik kousl na pískovišti Emily do hrudníku, Elisa prokopla díru do zdi a Cartello mi pokreslil baloňák klikyháky (ne zcela nepřipomínající hákové kříže).

 

„Podžízasoval jsem ti kabát!“ prohlásil hrdě.

Tak to děkuji. Ale… Bude třicet dolarů stačit čistírně k odstranění Cartellovy křížové cesty?

 

Začátek školního roku nás zastihl nepřipravené. Přes prázdniny mozky učitelského sboru zlenivěly sluncem a nedostatkem vyčerpávající práce. V zapomnění upadlo, jak bolí tužka zabodnutá hluboko do ušního bubínku či jak namáhavě se vyprošťuje dítě zaklesnuté do čtyřcentimetrové štěrbiny mezi botníkem a skříňkou na kabát.

 

Ředitelka se prohazovala sborovnou ve fungl nové teplákové soupravě a vykřikovala:

„Letos uspořádáme Olympiádu! A spoustu projektů! Generativní osnovy! Podle italského modelu Reggio Emilia! Budeme dokumentovat! Zapojíme celou komunitu!“

ejmě to přehnala se sojovým kapučínem. Jakmile se ale smečka dětí nahrnula do školy, ředitelka se vypařila jako prd nad hrncem. (Nebo pára nad hrncem? A kam se vypařil můj pověstný cit pro rodný jazyk?)

 

„Tak děti, dnes vás čmelák Hickety Pickety naučí, jak se kreslí rovná čára,“ nasadila jsem učitelské falsetto v ranním kroužku. (Pobavila mě úsměvná vzpomínka na manžela, jak přebírá expresní balík z Britské Kolumbie: „Já jsem si ale žádnou včelu neobjednal!“)

 

„Uchopte kouzelné proutky a začínáme shora – at the top!“

(Když otevřel zásilku z Chicaga, dlouho dumal nad patnácti třpytivými hůlkami: „To jsou nějaké erotické pomůcky?!?“)

„Tak Joshi, ukaž mi pěknou čárku, máchni, máchni!“

Chlapec se zadumal.

„Hovno.“

„Prosím?“

„Hovno.“

V duchu jsem s ním sice souhlasila - také bych raději ležela v posteli s pytlem brambůrků u nové epizody South Parku, ale převládl ve mně pedagog:

„Taková slova se ve škole neříkají.“

A jsem opět za pokrytce. Nicole přece zdravím každé ráno: Kurva, dneska se mi do toho fakt nechce.

„Né,“ upřesnil Joshi. „Tady hovno. Kakal.“

Plácl na zadek otřepaných manšestráků.

 

i výtvarné výchově spadl Tristan třikrát ze židle. Opatrně jsem ho zvedla a posadila do rohu na polštáře.

„Prohlížej si obrázky,“ podala jsem mu knihu.

hem pěti minut usnul.

Už je zase vyhodili z podnájmu. Matka s pěti dětmi přespává  často v SOS vesničce.

 

Tlustá Jodi čekala po zvonění na děti ve vestibulu.

„Tak co nového ve škole?“

„Hovno,“ odvětil Joshi lakonicky.

„Umí chodit sám na záchod?“ zeptala jsem se zúčastněně.

„Ale samozřejmě! Doma i spí normálně v trenkach. Že jo, Joshi?“

Zachmuřil se.

„Ne. Joshi ždycky plíny.“

(Nedalo se nezaregistrovat, že Jodi zapáchalo z úst jako z urinálu. To má z toho lhaní!)

 

„Proč to vlastně děláš?“ zeptal se mně manžel u večeře.

„A ještě ke všemu v takových podmínkách. Je to smutné, ty rodiny pod hranicí bídy, ty závislosti, ty zanedbané děti. Já na tobě vidím vyčerpání.“

Proč to vlastně dělám, zamyslila jsem se. Pak jsem si všimla, jak při slově vyčerpání nevraživě zaostřil na kupu neumytého nádobí ve dřezu. To zrovna! Dělat doma služku!

„Hovno. Děsně mě to baví!“

(A Jax mi dopoledne podlézavě zorganizovala fixky!)

 

 

                                                                                           


15 názorů

...nevíš,proč jsem ti nedal tipa?

Sebastiana
21. 09. 2011
Dát tip
*

...hele babo,práskám se hlavvou do čela, to bys tak možná ani neměla(nechtěla), toto je věc, která tu nepatří, plýtváš jen silama(mi). Jsi špička,věř mi. Jsi hvězda mezi hvězdami.Franta .

sharik
19. 09. 2011
Dát tip
notyvole!... nevim co víc na to říct :D tip

:-DDDDD ha ha ha diky to samozrejme neni cely "autenticky" jen se to zaklada na skutecnych udalostech.... ale.... cartello je v me tride a stale se za me modli :-DDDDDDD

cartellooo!!!! :D ***

Dave Lister
18. 09. 2011
Dát tip
tipuju, musí to být síla..

avox
18. 09. 2011
Dát tip
Obdivuhodné... děláš to všechno pro ně, ale i pro vlastní dobrý pocit, zajímalo by mne, co převažuje */

Herodesa na ně.

Neposuzuji
18. 09. 2011
Dát tip
Zde to slůvko HOVNO pomáhá před "vyhořením" pracovníka. Úžasné. Kdysi jsem učila češtinu a s kolegyni jsme o přestávce ve sborovně se předháněly ve sprostých slovech. Po takových čtyřech hodinách výuky českého jazyka....jako dezert po dobrém obědě!

..chjo..dnes letíme domů:( ..když si vzpomenuá na svou hnusnou práci..je mi na hovno!

100Wzarovka
18. 09. 2011
Dát tip
Je to zajímavé, když řekneme "hovno" je to jaksi sprosté a vulgární. Když řekne Francouz "merde", což je totéž, zní to skoro vznešeně :-)))Čím to?

Nepochopeny
18. 09. 2011
Dát tip
A potom, že slovíčko HOVNO nie je podstatné a nemá sa hovoriť : ))) T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru