Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DĚTI

21. 09. 2011
26
44
3699
Autor
srozumeni

Oslava sestřiných padesátin

Její dvě, skoro dospělé, děti se starají o hudební produkci. On housle, ona viola. Jde jim to krásně, říkám si sama pro sebe. Několik let jsem je takhle pohromadě neviděla. Vlastně ani takhle dlouho - celé odpoledne.

Při zvuku smyčců si v duchu přemýšlím. Co asi dělá zrovna můj syn, také dospělý. Nejspíš sedí na posteli, schovaný pod dekou. Má rád schovanou i hlavu, zřejmě mu to navozuje nějaký větší pocit bezpečí. Pokyvuje trupem dopředu a dozadu, občas naroluje kus trička do úst a zase ho vyndá a tak furt dokola. Asi tisíckrát vyběhne do ledničky, podívat se jestli tam náhodou ten jeho nejoblíbenější táta nedoplnil zásobu jeho pudinků, která se už od rána velmi na pováženou ztenčila. Vlastně zmizela úplně.

Před 20 lety jsme se sestrou byly obě skoro ve stejnou dobu těhotné. Obě jsme se těšily na další životní etapu, která nás čeká. Měly jsme své sny a ideály, jak skvěle, nebo aspoň co nejlépe své děti vychováme.

Musím uznat, že jí se to povedlo a splnilo do puntíku. Má slušné, muzikálně nadané, úspěšně studující děti, které mají už i své vlastní zdravé názory na svět a na život a určitě se v něm neztratí.

Jen velmi nepatrný záblesk smutku mě na půl vteřiny ,,dostal". Možná mi během té půlvteřiny proběhlo hlavou cosi o nespravedlnostech života...Nevím.

Vracím se zpátky do reality, smyčce přestávají znít, tleskáme, a já vím, že máme se sestrou obě své vlastní štěstí a obě máme být na co hrdé.


44 názorů

srozumeni
16. 10. 2013
Dát tip
To jsem ráda a děkuji.

Markel
15. 10. 2013
Dát tip

líbila *


srozumeni
30. 12. 2012
Dát tip
Ester, děkuji Ti za Tvou kritiku. S tou číslovkou máš určitě pravdu. To ostatní nevím. Každopádně, vzhledem k tomu, že se jedná už téměř o historické dílo, nebudu to už předělávat. To, že se Tě obsah nedotkl ani trošku, nevadí. Třeba kdybys byla starší, viděla bys to trošku jinýma očima. Ale i tak si Tvého názoru cením. Hodně štěstí v Tvém psaní.

Myslím, že v té první větě nemají být ty čárky. Pokud můžou být, tak mi tam připadají rušivé. Hned další věta On  housle, ona viola ... vím, že to má být možná umělecké, ale nelíbí se mi to zrovna v této příležitosti.On o housle, ona o violu. 

Dále je tam: Před 20 lety ... V povídkách se nepíší číslice, vypadá to blbě, pokud to není velká cifra. Prostě Před dvaceti lety. 

Forma hodně pokulhává. Obsah se mě nijak nedotkl. 


srozumeni
18. 09. 2012
Dát tip
ASUN, děkuji.

ASUN
18. 09. 2012
Dát tip
Moc krásné, vlastní štěstí..

srozumeni
12. 08. 2012
Dát tip
Staváku díky.

Stavák
11. 08. 2012
Dát tip
Jen velmi nepatrný záblesk smutku mě na půl vteřiny ,,dostal". Možná mi během té půlvteřiny proběhlo hlavou cosi o nespravedlnostech života...Nevím. " celé dílo vyměnit za vteřinu.. co by změnila život do základů " ..věřit na zázraky ...věřit na lepší svět na posmrtný život v nedohled Jak už psala Robinia Vážím si Tě.

srozumeni
04. 12. 2011
Dát tip
IMo, děkuji, máš pravdu..

srozumeni
05. 10. 2011
Dát tip
koloušku, kde pak si běhal, že ses tu teď objevil? Děkuji moc.

koloušek
05. 10. 2011
Dát tip
Pěkné, upřímné a dojemné. T*

srozumeni
27. 09. 2011
Dát tip
Robinio, děkuji. To je hezké, ale asi trošku přehnané.Já si to nevybrala, že budu mít takové dítě. Já víc obdivuji lidi, kteří si takové nějaké odlišné dítě osvojí. A znám takových pár. A někteří z nich mají snad i nepatrnou svatozář. Ale stejně děkuji...

Robinia
26. 09. 2011
Dát tip
vážím si Tě

srozumeni
25. 09. 2011
Dát tip
díky

srozumeni
25. 09. 2011
Dát tip
Bivoji, děkuji. A ,,vítej v klubu" , tedy pakliže jsem to dobře pochopila.

BigBivoj
25. 09. 2011
Dát tip
chápu a situaci znám velice dobře ze svého *

jses hodnej clovek a to se mi libi

srozumeni
23. 09. 2011
Dát tip
Asi jenom ta půlvteřina. Jinak užijem i dost srandy. jen se holt člověk nesmí moc zamýšlet. Děkuji...

To je smutny t

srozumeni
23. 09. 2011
Dát tip
taublo, moc děkuji....

Taubla
23. 09. 2011
Dát tip
Velmi dojemný příběh. Emoce mi přeběhly po těle. Moc se mi líbí tvá poslední věta, které dávám plně za pravdu. T*

srozumeni
22. 09. 2011
Dát tip
weleno, to mě moc mrzí....

welena
21. 09. 2011
Dát tip
příliš bolestné pro mě, z vlastní zkušenosti...nedočetla jsem:-( ne tvou vinou

srozumeni
21. 09. 2011
Dát tip
Jééé, díky. Každý si nesem svůj kříž a svou hvězdu...

Garay
21. 09. 2011
Dát tip
A já si budu stěžovat? Jak je to o tom bosém, co si beznohému stěžoval, že nemá boty?

srozumeni
21. 09. 2011
Dát tip
Velmi se omlouvám, že nepíšu každému zvlášť, ale nestíhám. Ale vězte, že si všech vašich názorů velmi vážím a moc mě potěšily. Děkuji, děkuji...

8hanka
21. 09. 2011
Dát tip
tlieskam:) *****

Alegna
21. 09. 2011
Dát tip
Jaru i avox mají pravdu možná, že jsi trpělivější, citlivější, vnímavější právě kvůli svému synovi, svým způsobem je to dar, draze vykoupený, ale veliký

médea
21. 09. 2011
Dát tip
*

Metta
21. 09. 2011
Dát tip
...si vybavuju slova jedne doktorky matce postizeneho miminka: maminko, nebrecte, vsak on vam taky bude delat radost

Honzyk
21. 09. 2011
Dát tip
me mraz po tele nebeha, ale z textu vykukuje radost, nezistnost, "prejicnost"...a to se mi libi...

avox
21. 09. 2011
Dát tip
štěstí... JariAgnes to řekla přesně, jen přidám, že bez znalosti hořkého, těžko rozpoznat sladké... */

Háber
21. 09. 2011
Dát tip
chápem *

gabi
21. 09. 2011
Dát tip
Etelu Farkašovú som čítala, skvelé dielko

gabi
21. 09. 2011
Dát tip
srozumeni, ubezpečujem ťa, že to nie je ľadové napísala si to majstrovsky, presne, akurát a ja ti s čistým svedomím dávam tip, v poslednej vete je vyjadrená podstata... tvoja sila, múdrosť, pokora a schopnosť prežívať radosť napriek všetkému *

Nepochopeny
21. 09. 2011
Dát tip
Zamyslenie hodné prečítania a ďalšieho zamyslenia. Si sklamaná, alebo ozaj je v tom šťastie ako si na záver napísala? Hudobný talent nemajú všetci, s tým sa nezaťažuj. Určite má syn iné kvality : ) T

filemon
21. 09. 2011
Dát tip
Na túto tému napísala vynikajúcu knihu Etela Farkašová /Deň za dňom/.

srozumeni
21. 09. 2011
Dát tip
Jeffe, děkuji. Ale snad to tak ledové není, doufám..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru