Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cukrárna

25. 12. 2001
16
1
3534
Autor
Beata

Stála jsem u pokladny v jedné z teplických cukráren. Paní, co mě účtovala můj růžový dortík, náhle zařvala na cukrárenského pomocníka, tak aby to všichni slyšeli:”Hele řekni tomu dědkovi, ať laskavě zaplatí!”. Vykulila jsem oči a přisedla s dortíkem ke stolu, s výhledem na onoho “dědka”, velmi zvědavá o co tu jde a jak to dopadne.

Stařičký pán se svou stařičkou paní seděli natěsnáni u malého kulatého stolku. Paní seděla u kafíčka se dvěma koláčky, pán s ovocným čajem a koláčkem jedním. Seděli a usmívali se. Byli spokojeni v tom sladkém odpoledni. Vše si před chvílí pracně odnosili ke stolku a uspořádali. Čajík osladili a kafíčko omléčnili, obstarali lžičky, odložili vesty a zasunuli tašky, tak aby nikomu nepřekážely. Seděli a usmívali se a byli spokojeni s tím dnešním dnem.

Mladý pomocník přišel a slušně požádal o zaplacení. “Proboha, samozřejmě,

já zapomněla…” vykřikla zděšeně paní a vyskočila ke kase zaplatit.

Zapomněli. Prostě zapomněli zaplatit! Stane se to.

Moje babička, když už byla velmi stará zapomínala na ledascos. Nejdříve zapomínala na to, co kdy řekla, později zapomínala na záchodě splachovat a ještě později zapomněla, že ten záchod vůbec je…

A tak mě napadá, na co všechno jednou zapomenu já, která se zvláštním pochopením hledím na ty, které to zapomínání již potkalo.

A pak také mě napadá, na co všechno asi jednou bude zapomínat paní za pultem, paní prodavačka, která už teď zapomíná na úctu ke starým lidem, k životu, na slušné vychování a na vysokou nezaměstnanost ve svém městě…


1 názor

guy
26. 03. 2012
Dát tip
*

Gulliver
25. 06. 2003
Dát tip
super:)*

Petula
24. 05. 2002
Dát tip
Děkuji...

░▒▓-_-▓▒░
«*»


uranium
09. 04. 2002
Dát tip
je to dobrý, ikdyž nechat to bez toho koncu, kterje měl každýmu dojít by asi neuškodilo, stejně tip, fejetony mám nejradši a je jich málo

Semipalakva
08. 03. 2002
Dát tip
cs? to je sc pospátku.... nevim jestli tam má bejt s nebo z...

Beata
21. 01. 2002
Dát tip
co je cs?

Semipalakva
20. 01. 2002
Dát tip
cs

Áďa
15. 01. 2002
Dát tip
Milé. Velice milé, až tedy na tu prodavačku :o) Líbí se mi tvůj fejeton, protože svůj odpor k prodavačce - k němuž se připojuji - jsi dokázala vyjádřit decentně a přitom jasně.

Amanda
30. 12. 2001
Dát tip
Jo jo jak si clovek najednou vic uvedomi zdanlive samozrejme veci...!*

Krel
29. 12. 2001
Dát tip
!*** tak tohle je super...moc moc moc to Anonym60: debile...

Merlita
29. 12. 2001
Dát tip
Kolikrát se mi stalo něco podobného:o) Krásně zamrzí a člověk má odstrašující příklad, jak se nechovat! Tip -Krásné To jsem zvědavá, zda ten Anonym66 se přes urputnou stylistiku dostal je smyslu psaní. Koneckonců stačí jen rozebrat slovo fejeton etymologicky, že anonyme66? :oD

Diana
29. 12. 2001
Dát tip
Až jsem nad tvým dílkem zaslzela, Beatko, tak přesvědčivě a pravdivě jsi to podala. Každý, kdo kazí radost je barbar, zkazit radost je jako zabít ptáčka, jako zašlápnout motýla. A přitom to šlo vyřídit mile a ještě k radosti staroušků trochu přidat svým úsměvem. Ale abych taky nezapomněla: TIP především za laskavost a TIP za krásné zpracování. Škoda, že může být jen jeden. Krel: Dík za toto avízko. Ty víš, co se mi bude líbít, že? Dekuji za tu radost.

zoo
26. 12. 2001
Dát tip
Pěkné.:-)*

StvN
26. 12. 2001
Dát tip
lidi jsou různí, staří i mladí, co když si ta prodavačka, že... ale, tomu bys stejně nevěřila

Mythus
26. 12. 2001
Dát tip
...anonym66 má asi pravdu- toto je skôr úvaha...škoda, že sa nepodpísal, ale je možné, že je to PÁJA ...páči

Beata
26. 12. 2001
Dát tip
Tak copak Anonyme66 a také Mythusi, copak je Fejeton? Ráda se poučím, mám sotva základní školu... Neumím rozhodně zařazovat do kategorií - ani tvorbu ani lidi. Myslíte, že bych to měla rychle přeřadit? Nemám to raději vymazat?

Mythus
26. 12. 2001
Dát tip
nie, mazať nie...len to preraď do úvah...ale to je úplne jedno, ide o obsah, nie??? :)

Beata
26. 12. 2001
Dát tip
:o)

Mythus
26. 12. 2001
Dát tip
:)

clovrdik
26. 12. 2001
Dát tip
pro Anonyma66 ( i když mu nejde poslat avízo ) : tyhle přemoudřelý anonymy fakt žeru, ale vepřový mi chutná víc

clovrdik
25. 12. 2001
Dát tip
TIP za pravdivost tohodle fejetonu a zařazuju k sobě do klubu ..

mistr
25. 12. 2001
Dát tip
I když jsem ateista, často jsem si přál, aby existovala na světě nějaká síla, která by každému, co udělá nějakou špatnost dala takovou facku až se mu hlava zatočí. To by bylo červených tváří. Bohužel musím sebekriticky uznat, že bych i já nějakou občas slíznul. TIP

brachio
25. 12. 2001
Dát tip
neboj, na každou svini se vaří voda...

Miki_miki
25. 12. 2001
Dát tip
Lidi jsou různý-blbý,chytrý,krásní,nic-moc,i Ti jiní............Típek

třeba se zapomenem všichni srát navzájem... ;) (vím, skromné to přání:))

Ziggy
25. 12. 2001
Dát tip
aby som nezabudol, dávam ti Tip* Beatko

Nyx
25. 12. 2001
Dát tip
Jednou jsem byl svědkem toho, jak o pouti v Kašperskách Horách na náměstí u stánku s kafem šel si koupit nějaký Vietnamec kávu a slušně poprosil, byť ne dobře česky, a prodavačka mu suveréně tykala a ptala se: „Chceš tam cukr nebo ne?“ Uplně klidně tykala cizímu člověku, ten Vietnamec si z toho nic nedělal, ale já si to pamatuji doteď. Prodavačky nemají u nás asi dobré vychování. No zase ne všechny, že ano........

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru