Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Trnová

22. 10. 2011
26
24
2579
Autor
Garay
"Co mám vyfotit? Teto? Co mám vyfotit?"

Vím já? Foť si, co chceš, kluku. Přejíždím pohledem obývák. Za okny usíná říjnové slunce.
"Třeba tady ... trnovou korunu."
Kytka hrdě napřímí seschlé lístky a vybledlé červené květy malinko zrudnou.
"T-novou?" nakloní synovec hlavu k rameni.
"Jo ... protože má trny, vidíš? Opatrně. Jen ji foť. Nesahej.... A teď si představ, že z nich ten pán nosil na čele korunu. Než umřel" ukážu na laciný obrázek Ježíše Krista, který si má matka koupila kdysi u Vietnamců, a na který už sedm let sedá neodstranitelný a neodstraňovaný prach.

"A p-voč?"
Jak vysvětlit předškolákovi tak nepochopitelnou věc? Farizejové. 12 apoštolů. 1 mesiáš. 1 zrádce... a kdoví jestli.... Jakýsi Pilát ... a velké nedorozumění ...nebo konspirace ...
"Protože ... protože prostě musel umřít. Někteří lidé na něj chtěli být zlí... a aby to ještě víc bolelo, tak mu upletli z trnů takovou čelenku ..." významně ťuknu ukazovákem do jednoho z trnů.
"A to asi bolelo, teto ... a to byl jaký pán?"

"Ježíš." A paknapadne: "Ten stejný pán, co se narodil o Vánocích ... Ježíšek, víš? A když pak vyrostl, jako třeba táta ....., tak ho prostě zabili."
"Zabili???"
"No. Jakože je mrtvý."

"Ale teto," synovečkovy oči se malinko uklidní. "Ježíšek je přece živý. O Vánocích mi přinesl bag-v."

Nadechnu se pro jedno ze svých mouder, ale ... Ježíšek (Ježíš Kristus řečený Nazaretský) přece opravdu žije. A vo tom žádná...
 

24 názorů

Sebastiana
05. 11. 2011
Dát tip
*

Garay
01. 11. 2011
Dát tip
Děkuju ti shariku... možná ani nevíš, jakou jakou mám z tvé poznámky pod čarou radost.

sharik
30. 10. 2011
Dát tip
dnes první věc co tu čtu a bez keců (a hnusnejch keců zvlášť :) ) dám tip :)

Garay
25. 10. 2011
Dát tip
Děkuju všem za přečtení... Nejvíc se mi líbí, že jsem někoho i po duši pohladila :)

welena
24. 10. 2011
Dát tip
Je to krásná prózička, když synovec říká, že mu Ježíšek přinesl bag-v, rozesmála jsi mě. T *

Neživý či nemrtvý.

Taubla
24. 10. 2011
Dát tip
tvoje povídání mě pohladilo po duši Garay

dadadik
23. 10. 2011
Dát tip
jo

...souhlas s berg*

sveřep
23. 10. 2011
Dát tip
rozhodně bych poslední 2 věty nevynechávala :)

Aaliz
23. 10. 2011
Dát tip
Já myslím, že je to spíš než o tom synovci o autorce. Mohl tam být místo dítěte i dospělý, ale asi by to tak nevyzněnělo.

Marcela.K.
23. 10. 2011
Dát tip
Mě "pobavil" ten obrázek Ježíše od Vietnamců :-) ...spíš by měli prodávat Budhu :-) Jo, děti jsou vděčný téma...tipnu si*

BigBivoj
22. 10. 2011
Dát tip
A oni to jeleni vlastně nejsou a nikdy nebyli, jsou to sobi, to pak urobili pozdějc nomenklatury, jak by řekl všeobecný filozof a pan demagog pichloušek

Gymnazistka
22. 10. 2011
Dát tip
Zase něco trochu jiného.-..*

berg
22. 10. 2011
Dát tip
Vynechal bych poslední dvě věty. Podle mne už textu nijak nepomohou a pointa s žijícím Ježíškem mi přijde dostatečná. Ale ty jsi autorka a proti gustu žádný dišputát. ÷)) I tak jedna zvězdóčka jo.

Garay
22. 10. 2011
Dát tip
Ale mě o tu závorku jde. Protože v té chvíli byl "jen" v závorce. Zabejčila jsem se u Ježíše ... a ten přece je mrtvej ... ale ... chyba lávky a "závorky" :D

martinez
22. 10. 2011
Dát tip
je to milý.. svět pohledem dítěte - ale vynechala bych tu závorku na závěr

Garay
22. 10. 2011
Dát tip
A jeleni ... "New" artikl... Odkud vlastně přiklopýtali?

BigBivoj
22. 10. 2011
Dát tip
Takhle zblbly dvě poslední století nás a naše děti kombinace společenských formací /křesťanství versus kapitalismus, nereálný socialismus a víra, a ted do toho ještě ten Santa, děduška mráz, ježíšek a všechno dohromady/ a ty děti v tom mají potom takový zmatek...

VH64
22. 10. 2011
Dát tip
Povídala Eliška, tak nějak i moje, když jí bylo pět let - "To ale musel bejt syčák maminko, viď, když ho takhle přibouchli?" - Jak tohle vysvětlit předškolákovi?

Garay
22. 10. 2011
Dát tip
Život je mnohdy komplikovaný... a v okamžicích mnohdy víc než v celých etapách. Doufám, že ON to ví.

srozumeni
22. 10. 2011
Dát tip
Moc hezké. A komplikované na konec aj....***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru