Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Buď vůle Tvá

06. 11. 2011
7
8
1301
Autor
/Markéta/

buď vůle Tvá

modlím se ráda

jen potom někdy koukám

co Pán Bůh koná

 

dej nám víc síly

abysme to pochopili

abysme Ti víc věřili

 

abysme po Tobě víc toužili

 

nepokojné je naše srdce dokud nespočine v Tobě (Augustin)


8 názorů

Jonash
26. 11. 2012
Dát tip

proč to čtu až teď !?! ***


Ostrich
09. 12. 2011
Dát tip
Chápu, proč to lidi takhle dělají, promiň, jestli píšu moc nevhod.... vlastně to třeba nečti, ani nevím, proč jsem sem zabloudil.... ale stejně... když koukáš, co koná..... nekonečně dobrý & všemohoucí Bůh je přece protimluv. Je utrpení nevinných dětí dobré? Odpovím-li, že božskou dobrotu nemohou lidé posoudit, znamená to, že pro Boha je utrpení nevinných dětí dobré, ačkoliv pro nás je jednoznačně špatné. Pak tedy ale nemohu o Bohu mluvit lidským jazykem a nemohu tím jazykem říkat, že je nekonečně dobrý. Musím říci, že je ve svém jazyce nekonečně božsky dobrý, ačkoliv je v našem jazyce a v našich významech lidsky nekonečně zlý. Ale co to je božský jazyk? Myslím, že Dostojevskij se z toho tak trochu zpřevracel... ale k stáru zase přišel ke křížku. Credo, quia absurdum - kdo chce věřit, věří nakonec čemukoliv. Ano, všechno zlé může být k něčemu dobré, utrpení nevinných může být třeba poučení pro další generaci, evoluce takhle dlouho dobře funguje, život je takhle založen - ale pak si opravme jazyk. A říkejme, že cokoliv, co se na první pohled zlého děje, může být k dobrému - a že kvůli naší emocionální labilitě je pro nás lepší věřit, že to vždy k dobrému být může. Ale odmyslet si od lecjakého utrpení přívlastek, že jde o utrpení zbytečné a že jde o zlo... to prosím chápu proč, ale mluvil bych maximálně o Bohu lhostejném. Hm, asi jsem to neměl psát, co? Ale přece je i to, co jsem napsal, v božském smyslu dobré, jakkoliv to může být pro věřícího zlé, ale já jsem to nepsal se zlým úmyslem, jenom kvůli asociaci a z jakéhosi nutkání, že pro toho, kdo se ptá, je možná otázka tou pravou cestou... nikoliv snaha pověsit otázky na hřebík s tabulkou "pochybnosti, které musím překonat, abych žila dobře"....

Provedení kvalitní. Obsah nemohu hodnotit. Tip*

Garay
13. 11. 2011
Dát tip
Včera byla Mamma mia.... cituji: "Bůh hodí kostkou a s tváří kamennou sleduje ty na zemi...".

jo...no -nějak tak to bude bůchví...-jestli to ví on docela přesně.... :D

/Markéta/
08. 11. 2011
Dát tip
jenže tu nevíme, v tom je to někdy těžký, i když věříme, že je nekonečně dobrý

je dobré vědět co je jeho vůle a pak teprv ji propagovat....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru