Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

HOLUB

02. 12. 2011
18
39
3351
Autor
srozumeni

Nevěřím na mystično. Nemám ráda nevysvětlitelné záhady, právě pro tu nevysvětlitelnost. Ale kdo ví, jak to všechno je. Tady je můj příběh, který mě přeci jen trochu nahlodal, i když si to nechci vůbec připustit a stejně si myslím a podsouvám myšlenku, že to byla jen náhoda. Tedy, určitě byla.

Jednoho letního rána plného slunce, jsem seděla v kuchyni, otevřené okno dokořán a poslouchala cvrkot té nejhlučnější ulice, jakou si dovedete vůbec představit. A  v tom přilétl holub, sedl si na parapet a než jsem se nadála, byl uvnitř. Chvíli kroužil po kuchyni, asi panikařil. Zřejmě nevěděl, jak se dostat ven na svobodu. Nakonec si sedl na židli, chvíli čekal, a to byla má příležitost. Opatrně jsem přistoupila k židli, vzala ji pomalounku do rukou a odnesla přímo k oknu, odkud se holub s úlevou jeho i mojí rozlétl směr svoboda.

Pak jsem na celou událost zapomněla.

Uplynul asi rok a naše rodina, já, manžel a v té době desetiletý autistický synek, se měla rozrůst o dvouletého chlapečka do pěstounské péče. Vše bylo řádně prošetřeno, prokonzultováno s odborníky, vyzkoušeno-několik návštěv v kojeneckém ústavu a několik návštěv u nás doma. Při posledním adaptačním pokusu u nás, kdy stačilo říct pouze ano a byl by ,,náš", došlo k velkým problémům v chování našeho syna, z kterého bylo patrné, že celou situaci nezvládl. Vše jsme řádně uvážili a pod vlivem této události, z které bylo jasné, že by nikomu ze zúčastněných žádné štěstí a klid nepřinesla, rozhodli jsme se, že už nebudeme chlapečka vystavovat dalším stresům a zavčasu ho odvezli zpět a celou záležitost zrušili s vědomím toho, že on za tak krátkou dobu žádnou citovou újmu mít nebude.

Asi nemusím ani říkat, že citovou újmu jsme z toho nakonec měli hlavně my.  A když jsem se po nějaké době ze všeho trochu vzpamatovala, vzpoměla jsem si na své setkání s holubem. a v tu chvíli jsem se úplně oklepala a zamyslela.

Příjmení ,,našeho" chlapečka bylo totiž Holub. Přesvědčila jsem sama sebe, že jsme oba s dostatečným citem poslali pryč z místa, kde by ani jednomu nebylo dobře.


39 názorů

Vampirelord
05. 06. 2012
Dát tip
No sranda..to nevim, ale je hezký, že to bereš pozitivně :)

srozumeni
05. 06. 2012
Dát tip
Jo,sranda musi byt..hi,hi. Dik

Vampirelord
05. 06. 2012
Dát tip
A potom může někdo být materialista ? A náhoda to zrovna není bych řekl s tím "Holubem"...je prostě něco mezi nebem a zemí......a koukám Jiří, že Ty se taky v životě nenudíš......:):(

srozumeni
21. 12. 2011
Dát tip
Robinio, děkuji...

Robinia
21. 12. 2011
Dát tip
*

srozumeni
05. 12. 2011
Dát tip
koloušku, děkuji..

koloušek
04. 12. 2011
Dát tip
Udělala jsi nejlíp jak jsi mohla, pro všechny. Ta náhoda je opravdu zajímavá. T*

srozumeni
03. 12. 2011
Dát tip
Evičko, kdyby to takhle vždycky a ve všem fungovalo...I když ona by to vlastně byla docela pěkná nuda. (Možná, kdyby ty pokyny seshora byly s tím předstihem, třeba bych měla v textu méně chyb, které si mi pomohla, snad úspěšně, vymítit)

srozumeni
03. 12. 2011
Dát tip
Vendulko, však jsem se v tom taky pěkně plácala. To až s odstupem několika let je to jednodušší. Děkuji.

renegátka
03. 12. 2011
Dát tip
Je to velmi zajímavá shoda událostí. Takhle ty to máš zařízené, dostáváš pokyny ze shora a v předstihu.

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
Tak to já jsem jen občas málem potrhaná smíchy. Dobrou noc.

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
Děkuji Juno. Tebe už jsem dlouho neviděla.

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
avox, je to tak. Děkuji.

avox
02. 12. 2011
Dát tip
taky nevěřím na mystično, ale náhody se dějí a někdy opravdu zvlášní :-))

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
Jéé, děkuji..

avox
02. 12. 2011
Dát tip
zvláštní, zajímavý a hluboce lidský příběh, vlastně dva příběhy */

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
Alegno, děkuji...

Alegna
02. 12. 2011
Dát tip
řídíš se citem a i tak píšeš*

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
Bohužel, na to nemáme nárok mít o něm informace. Taky by mě to docela zajímalo, jestli se do nějaké rodiny dostal a je v pořádku. Snad jo.

8hanka
02. 12. 2011
Dát tip
Srozumenicko, pribehy zo zivota mavaju silny citovy naboj, no a ked to niekto spravne poda dalej....nevies nahodou, co bolo dalej s chlapcekom?

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
Hani, děkuji. (Ale fakt to nemělo být až tak moc dojemné, ale co se dá dělat). Díky.

8hanka
02. 12. 2011
Dát tip
zimomriavkuje ma...citim tam nieco viac ako iba nahodu...velmi dojemny pribeh:)*****

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
Ježiš, to snad raději lušti křížovky a nebo piš..Ale děkuji.

Hloubavá
02. 12. 2011
Dát tip
Líbí - a pořád ještě nad ním uvažuji. Mám zřejmě program na večer. :-)

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
Hloubavá, děkuji, jsem ráda, že se Ti snad i líbí...

Hloubavá
02. 12. 2011
Dát tip
Zvláštní příběh. Velmi.

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
Lukáši děkuji...

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
nostalgik, Tobě také děkuji.

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
gabi a NaNov, moc vám oběma děkuji za hezká slova...

gabi
02. 12. 2011
Dát tip
náhoda - nenáhoda, napísala si to pekne * s dostatečným citem

nostalgik
02. 12. 2011
Dát tip
Moje duchovní orientace je jiná... takže jiný je i přístup k události, kterou jsi tady upřimně popsala. **

srozumeni
02. 12. 2011
Dát tip
Škoda, to tak úplně být nemělo. Ale děkuji.

Čudla
02. 12. 2011
Dát tip
Dojemné. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru