Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Prosinec 2011 - Hlasování

10. 01. 2012
1
12
2634
Autor
StvN

Hlasujte do 20.1.2012 Hlasování označte jako vážnou kritiku. Pravidla pro hlasování v klubu Povídka měsíce: http://www.pismak.cz/index.php?data=club&id=69132

Kategorie: Nominace - 011_12 
.fragment. .duke. 2011-12-16 Nominace - 011_12  
Byl Štědrý večer - Kapitola sedmá románu Edvin1 2011-12-15 Nominace - 011_12  
Ježíšek naruby StvN 2011-12-23 Nominace - 011_12  
Účtování se světem Movsar 2011-12-26 Nominace - 011_12  
V pasti Madlen7 2011-12-17 Nominace - 011_12  

12 názorů

StvN
22. 01. 2012
Dát tip
Diky vsem, kteri hlasovali. Jsem mile prekvapen, hlavne asi z vasich hodnoceni, a tak vubec. Hlasovani timto konci. Ja jsem bohuzel v nejake casove bubline, ktera se miji s realitou, takze jsem zapomnel hlasovat.

zenda
20. 01. 2012
Dát tip
1. Ježíšek naruby: dobrý nápad. Sice trochu mechanické, cvičení, ale to tomu vlastně nakonec sluší. Nic mě tam neruší, to je myslím dobrý důvod pro první místo. 2. Byl Štědrý večer - Kapitola sedmá románu: Mě hodně zaujalo... jak to dopadne... ale konec mi není jasný. Realita je s nerealitou propletená do té míry, že pointa nevychází. Nechápu, kdo nakonec volá. Působí to, jako by to měl být někdo, kdo ví, co se mu stalo. Jenže pokud to byly teda nějaké ty děti, co o nich sousedka nevěděla, jak by ony věděly o tom, co se mu přihodilo? Nějak to nesedí.. Ale třeba je chyba v mé nedovtipnosti. Jinak pěkně napsané. Sem tam nějaký nedostatek rázu mechanicko fyzikálního (zvedání těla, atd...od začátku totiž působí pán spíš mohutně, než jako sušinka., takže to pak trochu ruší.) Na třetí místo mě žádné z dalších děl nenapadá.

Janina6
19. 01. 2012
Dát tip
1. StvN: Ježíšek naruby. Líbí se mi nápad, který příjemně překvapí kontrastem s obvykle sentimentálně laděnými vánočními příběhy, vybroušený styl psaní, kde sedí každé slovo. Povídka vybízí k zamyšlení a přitom čtenáři nic nevnucuje. 2. .duke.: .fragment. Asi se budu opakovat, protože u .duka. oceňuju stále to samé – vnitřní napětí skryté v textu. I když navenek popisuje poměrně běžné situace, způsob, jakým jeho hrdina svoje zážitky popisuje, a vlastně i to, co není řečeno, vytváří očekávání, zvědavost, nutí čtenáře domýšlet. Známe tolik detailů, ale o hrdinovi vlastně pořád víme jen velmi málo. Druhé místo dávám proto, že jde opravdu o fragment, a tak to, co mě na textu fascinuje, ta nedořečenost, může být zčásti způsobena právě tím vytržením malé částečky z kontextu. 3. Movsar: Účtování se světem. Zaujal mě styl psaní, kouzlo popisů a dynamika děje. Obsah se mi příliš nelíbí, nemám ráda brutální scény, ale hlavně mám dojem, že necítím zacílení textu, smysl. Za pozoruhodný styl ale přidám aspoň bod.

K3
19. 01. 2012
Dát tip
1) V pasti 2) Byl Štědrý večer - Kapitola sedmá románu 3) Ježíšek naruby V mém bodování 64, 65 a 66 bodů, takže velmi těšné... ---- Kdybych měl hodnotit způsob psaní, sloh, asi by vyhrál .duke. Ale při hodnocení textu jako povídky u mě doplatil na svoji "ne konečnost". 3) Krátký, výstižný text. Pointu vidím v poslední větě. Exe-Kutor u mě není jednoznačně záporná postava. Museli bychom také znát, proč ta exekuce... 2) Zajímavě napsaný neskutečný příběh. 1) Madlen7 u mě překvapivě zabodovala. Syrovým strhujícím způsobem zaznamenaný stach, který přichází sice zvenčí, ale který hlavní protagonisty nahlodal tak, že si ho vlastní vinou násobí a jeho destrukce se už nedá zastavit... Pro Madlen7, ať už povídka v celkovém bodování dopadne jakkoliv, to je, vzhledem k jejímu věku, veliký úspěch.

Lakrov
17. 01. 2012
Dát tip
1. Byl Štědrý večer - Kapitola sedmá románu autora Edvin1 Tuhle povídku dávám na první místo snad trochu kvůli aktuálnosti tématu (vzhledem k prosincovému kolu), ale hlavně pro zvláštně podané zamyšlení nad snadnou "zvratností osudu" (již máme v rukou jen my sami), a tokem času a propastným rozdílem mezi vzletností někdejších snů a postupně se nahromadivší tíhou skutečnosti. 2. V pasti autorky Madlen7 Zvláštní styl, vtahující čtenáře do krátkého, bezvýchodného příběhu, popisujícího situaci, která -- ač v našich podmínkách působí možná přehnaně "akčně", dramaticky -- nezní neuvěřitelně. Slohová úroveň je místy (zřejmě vzhledem ke věku a ()zkušenostem autorky) na hranoci "snesitelnosti", ale napětí a spád textu upřít nelze.

těša
15. 01. 2012
Dát tip
jezisek naruby - dokonalost sama, tematem a elegantni strucnosti bez slova vyrusujjiciho od nejzasadnejsiho

StvN
11. 01. 2012
Dát tip
Dik Marvine. Nejak mi unikla.

Prosecký
11. 01. 2012
Dát tip
Dal jsem si za úkol zapojit se do hodnocení povídek měsíce. Tentokrát si ale nemůžu vybrat. Promiňte.

.duke.
11. 01. 2012
Dát tip
cool

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru