Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Den před

23. 01. 2012
5
5
1188
Autor
PÁTER

Ložnice předsedy Tajného světového spolku.

Spolku, o kterém se lidé domnívají že je, ale tajné služby jeho existenci popírají. Spolek je zřízen proto, aby zákulisně řídil vlády a ekonomiky zemí. Prosazuje úzké zájmy nejbohatších lidí světa. 

Ta noc se zdála být jako každé jiná. Nebyla.

Bylo v ní cítit jakési napětí. Neklidně usínal a když zaspal, tak se do nočního ticha ozvalo vyzvánění mobilu. Rozespalý našmátral na nočním stolečku zlatý mobil a spíš naštvaný, než zvědavý, pohlédl na jeho displej. Za minutu půlnoc. Volá první tajemník.

Co v tuto dobu může chtít, co má tak důležitého, že to nemůže počkat do rána? Proč mne budí? Mám jej odmítnout a rychle zkusit opět usnout? Nerad hovor přijal. 

„Víte Jobe, kolik je hodin? Doufám, že důvod, pro který mne budíte je opodstatněný.“ 

„Pane, musím vám něco opravdu důležitého sdělit! Ano, pane, vím a ten důvod musíte vědět jako první!“

 „Tak prosím mluvte. O co jde?“ 

„Pa, pa, pa… „ 

„Přestaňte koktat! Uklidněte se! Tak o co jde?“ 

„Pa…pane, tak prosím poslouchejte, mám tyto zprávy od dobře informovaného zdroje:  

Mezinárodní měnový fond udělal generální pardon a prominul všem zadluženým zemím jejich dluh v celosvětovém zájmu oživení ekonomiky. 

Banky a nebankovní společnosti přistupují na jednotnou úrokovou sazbu u půjček ve výši 5%. 

Japonští rybáři zastavují lov velryb pro vědecké účely. 

Organizace spojených národů s radostí oznamuje celému světu, že dnešním dnem byly ukončeny všechny válečné akce a je nastolen celosvětový mír. 

Zbrojařské firmy ukončily výrobu a vývoj zbraní a přechází na výrobu dětských hraček. 

Motoroví vývojáři představí na berlínském autosalonu revoluční motor na vodu. 

Farmaceutický průmysl vyvinul léky na dobrou náladu a proti závislostem na nikotinu, alkoholu a na dalších návykových drogách. Dá nemocným zdarma účinné léky na léčbu AIDS a rakovinu. 

Pak je důležitý také fakt, že se lidem na celém světě dá…“ 

„Zmlkněte člověče! Dost! Už dost! Už nechci nic slyšet, rozumíte? Rozumíte?!“ 

Předseda položil telefon zpět na noční stolek. Čelo měl orosené studeným potem.To přece nemůže být pravda!

Zavřel oči a pomyslel si, že tohle bude konec světa. Podíval se znovu na displej mobilu. 

Čas 00.05 a datum 21.12.


5 názorů

Alegna
23. 01. 2012
Dát tip
jsem pro globální změnu myšlení ***

V.Wanessa
23. 01. 2012
Dát tip
Perfektní, dobrá narážka na konec světa ten závěr. tip

Diana
23. 01. 2012
Dát tip
To mi připomnělo Bethencourtovu hru Den, kdy unesli papeže. Výkupné bylo následující: 24 hodin nebude zabit ani jediný člověk na Zemi. V té hře se to povedlo, ale to byla děsná utopie :-)*

8hanka
23. 01. 2012
Dát tip
keby ludia neverili, ze sa mozu stat zazraky, uz by mozno ani neboli, nadej a viera ich zenu vpred...

PÁTER
23. 01. 2012
Dát tip
Proč by měla být vize o konci světa v podobě strašné katastrofy? Co kdyby... nastala globální změna myšlení a lidé se domluvili, žili v souladu se zdravým rozumem, žádný komunismus- socialismus, ale normální život... Jo, vím, utopie! Proto je to můj pokus o sci-fi. První a poslední.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru