Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Leden 12 - Hlasování

13. 02. 2012
1
28
3327
Autor
Tragicus

     Za měsíc leden roku 2012 byla na Povídku měsíce nominována následující díla:

.fragment 2. .duke. 2012-01-28 Nominace - 012_01  
Beruška Madlen7 2012-01-28 Nominace - 012_01  
OTEVŘENÝ POKLOPEC VE SVĚTĚ LITERATURY Měrka_out 2012-01-25 Nominace - 012_01  
Půlnoční Kamil Sikora 2012-01-14 Nominace - 012_01  
Strom kuti 2012-01-31 Nominace - 012_01  
Tichá noc Tragicus 2012-01-26 Nominace - 012_01  
Víš to? zenda 2012-01-29 Nominace - 012_01  
Vřeštěv Květoň Zahájský 2012-01-12 Nominace - 012_01  

     Pište své komentáře u děl a hlasujte zde s případným komentářem a označením vážné kritiky, popř. pouze hlasujte zde s nutným komentářem (a rovněž s označením vážné kritiky), pro jedno (jeden bod) až tři (1, 2 a 3 body) díla. Hlasování bude skončeno o půlnoci z 20. na 21. ledna 2012.

    Další podrobnosti v klubu Povídka měsíce.


28 názorů

Tragicus
21. 02. 2012
Dát tip
1. .duke. 2. kuti 3. Kamil Sikora

K3
20. 02. 2012
Dát tip
1) Strom 2) Tichá noc 3) .fragment 2. ---- 1) Originální námět a pointa. 2) Velmi dobře vykreslená atmosféra. Jednoduché a přesto výstižné. 3) Precizní sloh, skvěle popsané prostředí. Předtucha blížící se katastrofy... (Podrobnější hodnocení přímo pod povídkami.)

bestye
20. 02. 2012
Dát tip
1. místo - Strom (kuti) 2. místo - .fragment2. (.duke.) 3. místo - Otevřený poklopec ve světě literatury (Měrka_out) kritiky jsou pod jednotlivými díly.

Lakrov
20. 02. 2012
Dát tip
1. povídka Vřeštěv autora Květoň Zahájský Humorný text, obsahující několik překvapení a karikující (i když ne zcela obecně) fenomén posledního desetiletí. 2. Povídka Beruška autora Madlen7 Zvláštně, syrově podané ohlédnutí do dětství. Nezabývá se vysvětlováním; používá dějové obrazy, které komentáře nepotřebují. Přináší smutně poetické oznámení o "nešvaru" posledních(?) let a nevšímavosti okolí -- i toho nejbližšího. Text rozhodně nenudí -- naopak: Žene čtenáře vpřed. 3. Povídka Půlnoční autora Kamil Sikora Zajímavý, trochu sarkastický dvojí pohled na Vánoce. První z těch dvou "obrázků" je do jisté míry absurdní, což je ovšem dobrým prostředkem, jak zdůraznit sdělení postoje, jenž k Vánocům může v současnosti část lidí zaujímat. Druhý z těch "obrázků" se mi zdá poněkud povrchní, popisuje všeobecně "odkoukané" (a zřejmě nezažité) události. Příběhu by slušelo oba obrázky v závěru něčím spojit... Ale to už by možná byl jiný příběh.

1.místo - .fragment. -.duke. krásný čistý styl, dobře vykreslené reálie, informace co, kdo a jak se ke mně jako ke čtenářo dostávali ve správném množství a tempu. velmi působivý text navzdory jisté strohosti. Anebo možná právě díky jí. 2. místo - vřeštěv - Květoň Zahájský. čistý styl, zvládnutý jazyk. správné tempo. u čtení jsem se bavila a pobavit čtenáře bývá těžší, než rozplakat nebo dojmout 3 misto - Tichá noc - Tragicus. Autor umí vyprávět, text plyne správným tempem, vtáhnul mě do děje. Příběh vyprávěný bez patosu, bez kliěé, působivý, i když je to "jen" život. Zdálo by se, že to má být smutný příběh, ale přesto působí spíš smířeně, vyrovnaně, dojmem řádu. A zároveň vubizuje otázky o smyslu (života, ne toho textuú.

Tragicus
19. 02. 2012
Dát tip
DavidPetrik: Pod Pulnocni tvuj komentar nevidim.

DavidPetrik
19. 02. 2012
Dát tip
1. Vrestev 2. Beruska 3. Pulnocni Komentare u del.

.duke.
19. 02. 2012
Dát tip
madlen7 tentokrát v příliš infantilní poloze, měrka mě odpuzuje svojí vulgaritou, kv a ks píší tak nějak standardně, čítankově, kuti příliš projektivní. tudíž za leden vidím docela dobrej nástřel u zendy (2 body) - povídkovej formát, na kterým by šlo hodně zapracovat ještě a udělat z toho prima povídku - a tragicuse (1 bod) - z domu za slečnou a zpět - melancholická subdepresivní atmosféra, hodně popisný, trochu do prázdna, ale dobře napsaný

.duke.
19. 02. 2012
Dát tip
ks: klídek

Janina6
18. 02. 2012
Dát tip
P.S. Taky už jsem vyčerpaná. Ale furt mi to ještě kecá.

Janina6
18. 02. 2012
Dát tip
Kamile, dík za avi, ale já nejsem autorka, a už jsem hlasovala :-) Máš pravdu, taky by se mi líbilo, kdyby hlasovali i autoři, ale nutit je nemůžeme, a navrhovali jsme jim to už u minulého a myslím i předminulého kola. Je to prostě na každém, jestli má chuť (případně jestli se nebojí ztratit převzácné body...)

OK, tak se na to všichni vysrem z důvodu totální vyčerpanosti a formálním náležitostem bude učiněno zadost...

.duke.
18. 02. 2012
Dát tip
no.. možná tobě.. já sem se vyčerpal minulej měsíc.. to sem si pár povídek přečetl.. přečíst jich teď sedm, abych mohl bejt objektivní, na to nemám kapacitu, respektive nejsu na to nastavej mentálně momentálně.. sem schopen číst pozorně jen v určitým rozpoložení

duke: Hlasovat se ti nechce? Proč? Vždyť to zabere mnohem méně času, než tu povídku napsat:)))

.duke.
18. 02. 2012
Dát tip
mně se nechce.. ale přijde mi fajn, že pm se dostala místo úvodníku.. je to dobrá motivace pro autory na písmáku napsat něco fakt kvalitního.. nakonec to může být docela i kříž nechat tam viset něco, co není dobrý.. su fakt spokojenej s tímhle posunem

VÝZVA: Možná by nebylo špatné, kdyby hlasovali i autoři povídek, skoro se mi zdá, jako by se tomu vyhýbali. Nevěřím, že průběh hlasování nesledují. No tak, ješitové, hraje se přece jen o papírové prase, tak čeho se bojíte:)))

StvN
18. 02. 2012
Dát tip
1. duke 2. Tragicus 3. Kamil Sikora Clovek ma nekdy tendenci psat hodnoceni reciprocne. Co mi vadilo na ostatnich dilech, tak je to balast a mnohdy jista neuprimnost. To je velice dobre videt na dile duka versus napr. kuti. Duke pise z hloubky nitra a jeho svet je pasticky a realny. Naproti tomu kuti, ale i dalsi, si svoje svety vymysli, a bohuzel to je pomerne dobre poznat. Je to cele mele a na efekt.

Kiv Čitrem
15. 02. 2012
Dát tip
1. Tichá noc. Text psaný strohým stylem (není tam nic navíc), který mám rád - informace jsou dávkovány v krátkých, úsečných větách. Myslím, že se autorovi podařilo navodit atmosféru, kterou zamýšlel - smutek a osamělost. Líbila se mi i volba situace. 2. Strom. Pěkný nápad. Líbilo se mi, jak nakonec vzal stařec "nový stromek" na milost a zachraňoval jej před dětskými agresory. Dovedně napsané zamyšlení o plynutí času a smiřování se s blížícím se koncem. Na můj vkus možná až příliš "upovídané".

Janina6
15. 02. 2012
Dát tip
1. místo Tichá noc (Tragicus) 2. místo Strom (kuti) 3. místo .fragment2. (.duke.) Komentáře jsou u povídek. K pořadí jen dodám, že kdyby soutěžily „fragmenty“, vyhrál by u mě .duke., ale přece jen jsem se rozhodla podpořit ucelenější povídku.

baaba
15. 02. 2012
Dát tip
1. Vřeštěv - Květoň má dar používat češtinu neotřelým způsobem. Jasně rozpoznatelnej styl a spousta humoru. 2. Tichá noc - pomalý, atmosférický vyprávění. Docela mě překvapilo, že se dá napsat tak výmluvnej text s minimem přímý řeči. 3. Půlnoční . Zase humor (to já rád) pěkně vybarvená skupinka bezdomáčů. Text by, myslím, chtěl drobně proškrtat.

1. Měrka. Jako vždy mě pobavil, skvělý humor, spousta originálních obratů, fantazie, absurdita, nečekané hlášky. 2. Květoň. Povídka psaná formou dialogu má svou zvláštní atmosféru a když si na to člověk zvykne, dá se to číst. Párkrát jsem se pobavil. 3. Tragicus. Zajímavý styl psaní. Možná by to chtělo trošku rozvést. Howgh...

Fruhling
14. 02. 2012
Dát tip
1) .duke 2) květoň Dukea jsem už okomentoval pod textem a u Květoně mám akorát ten problém, že obecně neupřednostňuju humornou prózu, ale Květoň má vcelku utříběný, jasný styl a občas přece jen bývá vtipný .)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru