Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

CESTA AUTOBUSEM

22. 03. 2012
19
31
2554
Autor
srozumeni

Jen taková momentka...

Sedím vedle svého syna v autobusu. Naše obvyklé místo vzadu na ,,pětce" má své opodstatnění. V rohu u okénka je pěkně ,,zapikolovaný" a nemá možnost eventuelního nenadálého útěku. Tím je chráněno nejen okolí, ale i on sám. Nezná strach z reálného nebezpečí a mohl by se bez dozoru do nějaké nebezpečné situace snadno dostat.

Jelikož je syn poměrně statné postavy, mačkáme se na sebe, takže cítím každý jeho pohyb. A že jich je...Celou horní polovinou těla pohupuje dopředu a dozadu tak rychle, že se musí zapírat nohama o zem, aby zvládl dobře zkoordinovat protipohyb a neztratil nic na svém rytmu. Tento pohyb je doprovázen různým kroucením a třepetáním půvabně dlouhých prstů obou paží, ve výšce ramen. K tomu si v celkem pravidelných intervalech stihne přetahovat mikinu přes obličej. Jako kdyby ji chtěl svlékat a v půlce celé svlékací akce si to celé rozmyslel. A ještě při tom všem, tu a tam, stačí sáhnout na mě bez toho, že by mi věnoval jediný pohled do očí. Naštěstí vždy brzy pochopí, že jeho snaha mě tím dotykem vyprovokovat k nějaké akci, přichází vniveč.

Máme sice společný cíl cesty,stacionář. Ale přeci jen tam každý jedeme za jiným účelem. On se tam jede povalovat na relaxačním pytli. Když je dobře naladěn, nechá se ukecat i k nějaké činnosti ve svém pracovním boxu. Ale to jen proto, že odměnou mu bude zase jeho relaxační pytel.

Jenže na mě tam čekají tři, jemu podobní, človíčkové, které se naopak já budu snažit vlídně vyprovokovat k nějaké činnosti, relaxovat s nimi, hrát jim na kytaru, zajistit celkově veškerou podporu a pomoc při zvládnutí všech celodenních běžných úkonů.

Syna předám kolegyni, která bude mít dnes volnější den. Přeci jen se syn cestováním trochu unavil a žádné velké pracovní výkony se od něj pro dnešek očekávat nedají.

Já se jdu věnovat těm ,,svým" a v duchu si jen pro sebe říkám, jak je dobře, že sem již několik let jezdíme oba rádi. I když každý za jiným účelem.


31 názorů

srozumeni
08. 04. 2013
Dát tip
Děkuji milé oracullum.

oracullum
08. 04. 2013
Dát tip

všední a přesto,, a nebo právě proto tak milé,, T,,


srozumeni
28. 03. 2012
Dát tip
koloušku, děkuji.

koloušek
28. 03. 2012
Dát tip
Zajímavě (pro nás neznalé) popsáno. T*

srozumeni
28. 03. 2012
Dát tip
nostalgiku, děkuji.

nostalgik
28. 03. 2012
Dát tip
Nevyzpytatelné, jsou situace klidu, kdy zdánlivě nešikovné ruce dokáží zapnou počítač a vybrat si oblíbenou hru. A zdánlivě neuvažující mozek se soustředí na nějaké dění, ovládané myší. A několikrát za den.

srozumeni
27. 03. 2012
Dát tip
Lukáši, to mě těší, děkuji.

srozumeni
24. 03. 2012
Dát tip
NaNov, děkuji.

srozumeni
23. 03. 2012
Dát tip
Hani, moc děkuji za hezká slova a ještě navíc tolik hvězdiček.

8hanka
23. 03. 2012
Dát tip
skvely obsah i forma, velmi rada ta citam, pretoze sa na nic nehras, cerpas priamo zo svojho zivota...pripajam sa k anjelovi a ostatnym - hlboky obdiv *****

srozumeni
23. 03. 2012
Dát tip
jejdo, děkuji za hvězdičku.

jejdavilda
23. 03. 2012
Dát tip
*

srozumeni
22. 03. 2012
Dát tip
to nicu děkuji.

srozumeni
22. 03. 2012
Dát tip
Romane děkuji.

srozumeni
22. 03. 2012
Dát tip
Vendulo děkuji. Alegno a avox, děkujio vám za andělská slova. gabi, děkuji moc za pozitivní hodnocení s hvězdičkou. Juno, Tobě také děkuji. A věř, že všeho moc škodí, někdy je více méně.

gabi
22. 03. 2012
Dát tip
áno, toto ti ide stručne, výstižne, priam dokumentaristicky, a pritom s citom a myšlienkou *

avox
22. 03. 2012
Dát tip
přidám se k Alegně, andělská slova jsou přesná :-) */

Alegna
22. 03. 2012
Dát tip
líp než anděl to napsat nedovedu :-) a můj obdiv a uznání máš už dávno

srozumeni
22. 03. 2012
Dát tip
Evi,díky, i za schovítavost.

renegátka
22. 03. 2012
Dát tip
Přečetla jsem se zájmem, obdivuhodné.

srozumeni
22. 03. 2012
Dát tip
Dekuji.

Čudla
22. 03. 2012
Dát tip
Nemáš to lehké. *

srozumeni
22. 03. 2012
Dát tip
Ó děkuji, to je velmi pozitivní obsahové hodnocení. Toho si také cením. Prostě hodnocení od anděla..Díky

Anděl
22. 03. 2012
Dát tip
Přímo geniálně vymyšleno - jak být se svým dítětem, ale přitom nevyhořet..,.. jak se bez výčitek věnovat jiným, kteří to potřebují stejně jako syn..ale vědět tudíž stále, co potřebuje syn a co nechce u cizích...spojit svoji péči s těmi druhými, nezůstat se synem doma uzavřena ...Obdivuji a smekám. Protože dělat v práci totéž, co vlastně doma - je velká Láska a poslání.Protože to nemůže člověk dělat jenom z důvodů pragmtických (kvůli svému synovi).

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru