Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ANONYMITA

04. 04. 2012
18
18
2228
Autor
srozumeni

Včera jsem večer přišla z práce a na chodníku před domem stála malá sanitka. Pak odjela a v noci přijel vůz PIETY a kohosi odvezli.... Ani nevím koho. Bydlím tu už 18 let, je nás tu devět partají a přesto se vůbec neznáme. Asi známe všichni jen chození do práce a z práce. Divná doba...

o patro výš někdo zemřel

dnes v noci

ani jsem ho neznala

nevím koho pieta odvezla

 

ráno odcházím do práce

vracím se večer

neznám žádné sousedy

a oni mě?

 

nikdo si ani nevšimne

až to budu já

řeknou si jen

o patro níž někdo zemřel


18 názorů

srozumeni
06. 04. 2012
Dát tip
nostalgik, přesně tak. Tady už taky visí parte a tuším, která paní k tomu pánovi zemřelému pánovi patří. A přesto jí ruku podám pouze, jestli ji náhodou někdy potkám na chodbě. Děkuji. Hani, děkuji za hezké vzpomínání. A věřím tomu, že tam kde jsi Ty, musí být soudržnějc. Je to určitě i o těch lidech samotných. Umíš pohladit slovem a když se najde takových lidí víc, nebo lidí, kteří to umějí ocenit, je to pak dobré. kalichu, děkuji za zastavení, zajímavá slova a vítám Tě na své stránce. Danieli, děkuji za schovívavost a tip.

kalich
05. 04. 2012
Dát tip
Je to doba zlá.Podívejme se do (propadlého Řecka) světa, kde si váží, člověk, člověka!!!

8hanka
05. 04. 2012
Dát tip
po precitani komentov musim predsa len nieco pridat, mam susedku, ku ktorej mozem kedykolvek pre stipku soli, ci pre ine...vieme o svojich rodinach, o detoch, ako sa im dari...dnes odchadza k dcere a nechala u nas kluce od bytu, ak by sa nieco nahodou stalo... dalsiu susedu, starsiu pani, ktora obcas donesie kolac ci ovocie, vraj to sama nezje a snad to my nevyhodime:) Ked tak nad tym premyslam, viem o kazdom, co potrebujem, viem, ze tu su a keby nieco, verim, ze si pomozeme...byvame tu 22 rokov, za ten cas odislo do nenavratna viacero susedov, miesto nich sa pristahovali ini...nie je to ako u rodicov,kde sme so susedmi zili ovela intenzivnejsie, nebolo dna, aby sa nepristavili, nepriniesli nieco ochutnat a my im tiez...mali sme branicku medzi dvormi, aby sme nemali k sebe daleko...chybaju mi tie rozhovory, spolocne oslavy, posedenia vecer pod ceresnou...

DanielP
05. 04. 2012
Dát tip
po prologu ta báseň ztrácí.. až na poslední sloku je to řečený předtim. ale stejně tip

nostalgik
05. 04. 2012
Dát tip
Třinác pater, na každém sedm dveří, za každými dveřmi lidé... To už by byla slušná vesnice. U vchodu na stěně visí parte. To jméno neznám a kdybych ho znal? Zašel bych podat ruku a slovo účasti? Nevím. Kdyby to byla vesnice určitě ano!

srozumeni
05. 04. 2012
Dát tip
Naprosto presne. I ten zaver. Za meho detstvi se chodilo i pro tu spetku soli k sousedce. Nebyly vecerky a supermarkety otevrene v nedeli. Mozna i tento detail nepatrne lidi sblizoval. Dik.

srozumeni
05. 04. 2012
Dát tip
Háber, Hani, Blbounku děkuji vám.

...čtyřicet let a čtyřicet tři partaje, znají mě mladí i noví. To je fajn. Když zemřu, budou to vědět, neb se budou ptát :)

8hanka
04. 04. 2012
Dát tip
obcas ma napadne to, co obsahuje Tvoj posledny vers...susedov poznam " z videnia", pozdravime sa a asi tak s tromi prehodime par slov... *****

Háber
04. 04. 2012
Dát tip
hmmm *

srozumeni
04. 04. 2012
Dát tip
Děkuji vám všem za přečtení, zamyšlení a pár slov, která jste tu zanechali. Hezký večer.

Alegna
04. 04. 2012
Dát tip
ano divná doba*

Anonymita nás sice chrání, ale i vzdaluje. Co je lepší?*

avox
04. 04. 2012
Dát tip
My jsme se znali a žilo nás tam 70 partají. Žila jsem tam 32 let a dům byl družstevní. Ale věřím, že dnes to je jiné... */

gabi
04. 04. 2012
Dát tip
...*

Čudla
04. 04. 2012
Dát tip
Asi to tak ve většině domů je. V našem paneláku se kupodivu známe. Bydlíme tu společně přes 30 let. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru