Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jiné jaro

Výběr: Pomerančová, a2a2a
26. 04. 2012
25
10
1751
Autor
Santi€
na odvrácené straně sídliště
vítr překřikuje ptačí hlásky
 
stromy rozevírají
pupeny s bázní
 
a nikdo křídou po chodníku –
 
nikdo si nevšímá
že pampeliškám
zhasínají hlavy

10 názorů

Další, která se mi moc líbí.

a2a2a
04. 05. 2012
Dát tip
Večerní...Dubnová...Jiné jaro...Západ Čtyři tvé zde naposledy uvedené lyrické miniatury, tato ...Jiné jaro... se mi líbí nejvíce, přičemž se líbí všechny. Tato však o chloupek více, poněvadž mimo jakési lyrické ozvěny pocitového vjemu a toto ti jde velmi dobře nabízí více a sice jakýsi kontrast ...na odvrácené straně sídliště vítr překřikuje ptačí hlásky... kdy v tomto dvojverší nabízíš možnost jakýchsi střetů ze života, které pak umocňuješ nádherným a nápaditým závěrečným veršem ...nikdo si nevšímá že pampeliškám zhasínají hlavy... Ty další miniatury nabízejí už "jen" především atmosféru, což je však nijak nedegraduje, neb je to také plnohodnotný žánr poezie. Nejen zde na Písmáku se často setkávám s jakýmsi méně tolerantním názorem, že báseň má mít jakousi myšlenku, jinak je jen popisná nebo méně kvalitní. Myslím si, že to není vždy pravda, zvláště-li, když se spojí, a to ty umíš, na malé ploše atmosféra s dobře zvoleným obrazem. Pak si jako čtenář na chvíli znovu připomenu, jak moc chutná čistá voda.

/Markéta/
30. 04. 2012
Dát tip
* za pampelišky

nostalgik
29. 04. 2012
Dát tip
ptačí hlásky na trávníků cáry vítězí nad chmurností světa přírody a lidí nad rozmary snad pampeliškový zaslouží si metál **

pěkné. Škoda jen, že tahle městská poezie mě jaksi nemůže podchytnout.

Whitesnake
26. 04. 2012
Dát tip
"pampeliškám zhasínají hlavy" - vynikající, mám rád takovou obrazotvornost.

Agibail
25. 04. 2012
Dát tip
*

Čudla
25. 04. 2012
Dát tip
Hezké *

Zuzulinka
25. 04. 2012
Dát tip
naopak, jen si dávají stínítka - paraplíčková:)*

ty ses nějak rozepsala - a dobře :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru