Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stará Karcofka a vzácní pozvání

01. 05. 2012
7
16
1907



 Stará Karcofka dostala dopis. Čumjela ne něj, jako stará vrána, každím okem zvlášť, páč se ji nestalo uš desítky let, že bi nějakí dopis dostala. Diš na to tak mislela, nemohla si vůbec fspomenout, jestli někdi dostala soukromou poštu. Akorát vípisi s účtu a reklami, to jo. Těch mjela dicki plnou schránku, pak je studovala, nadávala na drahotu a hledala nějakí levní vjeci. Buť ji ofšem ke cti, že se neúčastnila divokích nájezdu slevochtivích opčanů, na levní kuřata, tičoví mixéri, varní konvice, lednički skoro zadarmo a podobní zázraki moderní techniky. Bila celkem skromná. Co uš tak potřebovala. F komoře mjela schovaního trpaslíka a něgdi si si nim chodila povídat. Mjel puntikatí ternírki, nigdo jiní takovího pjekního nemjel. Ale na zahrátku si ho nedala. To tak, abi jí ho něgdo eště čmajznul. Že sama mjela vloni kvůli trpaslíkovi s ostudi kabát i s kapucí, na to rači ani nefspomínala. Ukradla totiš pitlákovi Vokurkovi zahradní trpaslíky. Úplně se do nich zamilovala. Jenže, co čert nechtěl, zrádní ostružiní ji vitrhlo kus spodnički a jako na potforu, zrovna ten podepsaní, páč si sfí vjeci ozanačovala, abi jí šati nějaká sfině zlodějská nescizila, diš je suší venku za barákem. Nigdi se to sice nestalo, sfrški nosí demódovaní drahně let, ale co gdibi přece jen.

Ta potfora Pavlíková Růženka o tom tehdi napsala básničku a celá Lhotka se jí chechtala. Poctiví, starí osobje, co jen uklouzla. Hnet dostala fstek, diš si na to fspomněla. Taková blbá básnička!

 

Trpaslíčí trestní čin

 

Pitlák Vokurka má talent

nejen na srnki a zajíce

má ještě jeden zájem

a to o zahrátku, sice


má to jak Semiramidi

pot rukama mu fše kfete

a nigdo nemá pochibi

že bi to šlo snat uš lépe


tu zahrátku mu hlídaj trpaslíci

abi tam nešla škodná

sou to veselí bumbrlíci

a jejich pomoc je vhodná


jednou se Vokurka probudil

a šli na něj hrozní mrákoti

příšerně oči vykulil

a zařval jako do Lhoti


trpaslíci bili f pánu

někdo mu je ukrad k ránu

málem chudáka trefil šlak

fsteki řval jako Rumburak


hnet na policajti pelášil

a zlodějinu tu naprášil

vlasi mjel hrůzou zježení

a žádal krutí vězení


policajti se zděsili

hnet hnusnou krádeš šetřili

a gdo mislíte že bil na vině?

Stará Karcofka, ta sfině!


Duše jedna závistivá

f komoře je seřadila

ke fšemu na náfsi kčičela

jak je krádeží zhrzená


lakota ji prozradila

spodničku si označila

a zrádní výhonek ostružiní

virval místo označení


nigdo se ani nedivil

fčak všichni známe sfí lidi

pak se Karcofce chechtali

a špunti na ní pokřikovali


KARCOFKOOO KARCOFKOOO

GDE MÁŠ TOHO TRPAJZLÍKA

CO PUTÍKATÍ TRENÍRKI

SI TAK RÁT PŘED TEBOU SFLÍKÁ???


Tak si pak koupila sfího

trpaslíka novího

zavřela ho do spíže

a denně naňho dohlíží

lidi sou totiš potfory

kdejakou krádež si dovolí!


Ale fšechno zlí je na něco dobrí a dodneška ji hřeje pomišlení, že takovího pjekního trpaslíka, jako ona, nemá nigdo ze Lhotky, ani Vokurka.

Obracela zamišleně dopis, gdo bi jí moch psát?

Pak si fspomněla, že jednou přece jen dostala pohlednici. Je to uš strašně dávno. Bila moc krásná, s růžičkama a básničkou. Psal jí Venca Zdrhlík, že se mu líbí, dokonce si tu básničku přesně vibavila a srdce se jí na chfilku zatetelilo, jako tehdi.


Moje milá Aničko,

tí sfítíš jak sluníčko.

Mi bisme se milovali,

aš bi se hori zelenali.

Růžički ti posílám,

u toho se usmívám,

na otpovjeť čekám,

to sou ale muka.


Jenže matička, budiš jí zemje lechká, dělala hrozní virvál, že aš přes její mtrfolu, taková holota žebravá. Tak mu neodepsala, ani s ním nešla za humna a von se potom oženil s Jarunou Vosáhlovic a jednou se dokonce nechal slišet, že gdibi  se bil oženil s Karcofkou, bil bi dávno pot drnem. Nevjerník hnusní!

 

Rostrhla obálku a dala se do čení.

 

Vážená paní Karcová


Karcofka zvedla polichoceně obočí.


V posledních dnech jsme usilovným šetřením mezi občany vyhledávali zvlášť nadané jedince. Dostala jste se do nejužšího výběru, mezi Top deset občanek našeho regiónu, jakožto nejlepší z drben a čarodějnic prvního řádu.

Je nám ctí, pozvat vás na slavnostní SLET ČARODĚJNIC.

Houfování před odletem se uskuteční na náměstí, před hospodou ve Velké Lhotě, dne 30.4.2012, ve 20.00.

Žádáme účastnice, aby se dostavily s vlastními košťaty, náhradní bohužel nemáme k dispozici. Rovněž vysavače, jakožto dopravní prostředek letos nejsou přípustné, po neblahých zkušenostech minulých let. Některé účastnice do dnešních dnů nebyly nalezeny a čarodějnice prvního řádu Zlatuše Jarolímková, byla po dvou létech objevená na ostrově Mali Huli v Maledivách.

Zároveň žádáme, aby se účastnice dostavily bez přikrášlovacích převleků, kteréžto jsou zvyklé nosit běžně, kvůli klamání prostých občanů.


Program:


20.00 houfování

20.30 odlet

22.00 přílet na Bílou horu

22.20 prezentace

22.30 výběr MISS ČARODĚJKA

23.00 volná zábava, rej

24.00 skok přes oheň, obcování do ranních hodin


Ještě jednou Vás srdečně zveme, doufáme ve vaší převzácnou účast a přejeme vášnivou zábavu.

Za Výbor pro výběr zvlášť talentovaných obyvatelek naší vlasti,


                                                                    Kordula Vymetlíková

                                                                    předsedkyně

                                                                    čarodějnice prvního řádu, nositelka zlatého koštěte


                                                                                                                                           


  








 

Karcofka zbledla. Která sfině, říkala si. To sou ale hovada! Pak si ofšem prohlídla pečeť a ta vipadala úpně opravdovje. Připojená bila fotografie ukázkoví čarodějnice.

 

Otevřela ve skříni tajní dvířka a vitáhla na sfjetlo boží, ukáskoví čarodějnickí ohoz. Vlezla do komori a vihirabala zaprášení památkovi koště.

„Co na to říkáš, chlapče?“ zeptala se trpaslíka.

Trpaslík se zářivje usmíval, ale neřek nic. Mjel to ve zviku, moc řečí nenadělal.

Karcofka po dlouhí dobje cítila příval štěstí.

„Taková pocta, taková pocta,“ mumlala si a uš se nemohla dočkat, jakí to tam bude.

Možná mje viberou za tu misku čarodějnickou, říkala si. To bi bil ale gól.

Začala se nahlas chechtat a košťátko vesele poskočilo.

 

 

 

 


16 názorů

Zuzulinka
02. 05. 2012
Dát tip
:)...tož čarodějnice jak se patří

Hezká ilustrace. Tak nějak vypadala moje sousedka za mlada.

...cítil jsem ho v ústech tvých, chutná skvěle, nanuk

hihi, nooo:DDD je japkovo citrónoví:D

...krásná,tak srdeční pohled jsem ještě neviděl a ten nanuk :)

já sešm vám tadi chtěla dát sfí foto, ale nešlo mi to.

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s320x320/386428_256909677709052_256901947709825_670016_2083185657_n.jpg

...pěkná pěkná, škoda žetos ne ty

to nejsem jáááá:DDDD to je Kordula Vymetlíková:DDD heská, že?

...kdo tě fotil?

šmánkote, pane Véhá, to mje nenapadlo!!! Co si počnu??? No jo, sem tu básničku napsala přet rokem, to sem eště nevjeděla, že je Karcofka opravdická čarodějnice!!! No nevím, co bi si pan Šfejcárek počnul, a taki fšichni mí nochsledi, že???

VH64
01. 05. 2012
Dát tip
Sodofka v komoře! Vlastně trenýrkatý trpaslík v komoře! Ale Růženko, jestli vy neriskujete, psát nactiutrhačné básničky na potenciální Miss Čarodějku! Co když vás prokleje? Co by si pak pan Šfejcárek počal?

jeee, paní Nanof, klidně, kledně, je mi potěšením:D Pane Davide, četla sem, díki, díki:D pene Zdendo, děláte chibu, ale co uš, no:D

DavidPetrik
01. 05. 2012
Dát tip
Ruzenka, vsak oni vedi, nechal jsem vam kus reci od cesty na peckach...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru