Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Deník a problémy se stříkačkou

16. 01. 2002
13
0
2967
Autor
horák

Poprvé jsem změnil několik jmen.

Deník a problémy se stříkačkou

29.9.98 - pondělí

Mám jít k řediteli. Ředitel: „Posaďte se, Milane!" Aha, nějaký průser. Pořád myslím na to, jak dopadly mé testy v loňských kvartách a prvácích. Vyčítám si, že mohl jsem více pro lepší výsledky udělat.

„Máme tady problém s pervitinem," povídá mi šéf.

Nějaké holky přiznaly, že jedna spolužačka nosí do školy stříkačku, lžičku a jiné propriety.

Hned jsem s tou holkou - Pavlou - mluvil. Je mi z toho smutno. Asi půl hodiny jsme spolu seděli mezi tasemnicemi ve formalínu a vysušenými raky. Přiznala to. Prý ale není závislá. Kdykoliv může přestat. Mluvila jak hrdinové brožur, které se mi kupí v kábinetě. Už ani neví, kolikrát si to píchala, ale vždy jen 0,1 gramu. Na víc nemá peníze. Byla přístupná. Řekl jsem jí, že nemá šanci to ukočírovat, že musí změnit vše, na co pomyslí. Lidi kolem sebe, životní styl.

Zavolali jsme rodiče. Do deseti minut tam byli oba. Odvezli ji hned domů. Prohlásili, že ji stáhnou ze školy.

Normální rodiče. Jako mám já, kdokoliv trochu normální z nás. Normální holka, co prý zná jen školu a trénink basketu.

Pro školu vyřízeno. Co budou dělat rodiče, ví Bůh. Přiznají si, že je nemocná? Budou s ní podle toho jednat? Možná ji seřežou. Dali jsme jí číslo na doktora Hnídka, místní kapacitu. Dá-li ten hnusnej Bůh, hned mu zavolají a začnou se řídit jeho radami. Baroková: „To jde z našich daní. Zavřela bych je do lágru a nechala je tam hlady chcípnout!"

Má kolegyně má na vše rychlé řešení.

Bylo mi ze všeho špatně. I na cigáro jsem dostal chuť. Odolal jsem, chci být odolnější. Nechci skončit jinak, než bych teď chtěl. Snad udělal jsem všechno, co ze své pozice jsem mohl. Nejraději bych s tou holkou byl dvacet čtyři hodin denně dalších 365 dní, dalších sto let jejího života. Abych věděl, že skončila tak, jak přála si před pěti lety, kdy ještě si hrála s holkama na doktorky a začínala dávat první koše. Tolik bych toho dělal. Ale je to na hovno. Prohranej zápas.


Narvah
19. 11. 2002
Dát tip
Slovosled mi taky vadi. "Kdyz jeste si hrala" - ja to neberu jako dobry koreni. Spise se priklanim k Rebecce. Podle toho, co jsi napsal mi to tak spatny zas nepripadalo. Co se tyce drog, rodice bych tak nepodcenoval. Pokud neco chces udelat opravdu, tak o to opravdu usilujes. Pokud to chces trochu, tak je to trocha. Nemyslim si, ze pomahat lidem je sebeznicujici. Muze to tak skoncit, ale neni to pravidlo. Naopak ta pomoc, ktera ma vysledky, je veci, pro kterou spousta lidi dokaze zit.

horák
19. 11. 2002
Dát tip
Nevím, co přesně jsem už komentoval v diskusi, je to docela dávno. Slovosled - jasný. Myslím, že jsem to fakt chytil z čtení Chauna a v určité době jsem si ho prasil v deníku. Dnes snad již zase píši normálně. Z poslední doby jsou "fejetony" a povídky jako Casanova či Dobrovolník - no, dělám si fakt dobrou reklamu, měl bych ti toho na revanš také přečíst více. Ty drogy jsou těžko řešitelný problém. Jde o to, že není možné stíhat všechno - a já chci hlavně učit. V té fázi, co byla, by ji musel pomoci někdo jiný. Ale je to fakt stále dokola.

Narvah
19. 11. 2002
Dát tip
Je to stale dokola, ale je dobry to rict. Je dobry rict, ze chces hlavne ucit, ze by ji musel pomoct nekdo jiny. Je dobry to tak rict...

Narvah
19. 11. 2002
Dát tip
Rad si to prectu...

Katerina
14. 04. 2002
Dát tip
Ja ctu uplne od zacatku jeden uryvek za druhym od rana a nemuzu prestat a to me ceka ten ukol z etiky a je nedele, posledni den, za chvili tri odpoledne a uz me zase boli za krkem z mysi.... ale Horak za to vazne stoji....!

uranium
13. 02. 2002
Dát tip
Kurva ono je totiž fakt v prdeli, že ikdyž opravdu odevšadd slyšíme jak co dělat stejně nadělám ehovno,.

Štalingrad
08. 02. 2002
Dát tip
:) viz Čajke.......*!

Čajke
30. 01. 2002
Dát tip
tu holku znám...občas ji potkám..myslim že je na tom líp...*

Kami
28. 01. 2002
Dát tip
Ach jo! (*)

Vojtek
21. 01. 2002
Dát tip
Kurňa někdy to nestíhám denně číst...a to pak musím přečíst tři najednou :-))))) *!

horák
18. 01. 2002
Dát tip
Rebecco: už jsme to řešili včera. Pomáhat lidem je sebezničující. Po pěti letech, co dělám na škole preventistu, vlastně co vůbec učím, čím dál více dospívám k názoru, že je to prostě práce, kdy sice nejde úplně doma vypnout, ale člověk prostě musí. Musí myslet na svoje děti, ženu atd. Na školu se nakládá spousta funkcí, ale někde jsem četl, že jestli se někdo stane narkomanem, o tom se rozhoduje buď už geneticky anebo během prvních let života - a to žádné děti do školy nechodí. Problém je v rodině. Ta věta byla napsána prostě v bezmoci, protože bylo jasné, jak to dopadne. Ta holka byla tak učebnicová, až mrazilo. Byly to jak citáty z příruček, jak to má pod kontrolou atd. Nesleduji pečlivě její kariéru, ale určitě prošla káčkem a jinými zařízeními, ale šance, že se vrátí třeba do školy a dostuduje je téměř nulová.

horák
18. 01. 2002
Dát tip
Vidím, že problémy s drogama jsou všude stejný. Stejný možná nesjou učitelé, co to mají na starosti. Zajímavé, vidět to z druhé strany.

PecKer
18. 01. 2002
Dát tip
nerad jsem koukal jinejm do jejich denicku, ale pozoruju, ze se vyvijim. Ses muj chlapce a ani mi nemusis posilat avizka. to uz zaridi system

pino15
17. 01. 2002
Dát tip
nejsou všechny příběhy veselý

myrinda
17. 01. 2002
Dát tip
:'-(

Print
16. 01. 2002
Dát tip
Prostě.... *!!!!

Sama
16. 01. 2002
Dát tip
Ano, prostě upřímně...***!!!

MCMLIII
16. 01. 2002
Dát tip
Moc a moc silné Horáku ! Ta dívka v kritickém momentu života sáhla po pervitinu. Tys měl chuť sáhnout po cigaretě v krizovém momentu. Cigareta je taky droga. V určitých chvílích všichni jednáme skoro stejně.Jsme jenom lidi. Podle zvrácené teorie tvé kolegyně bychom všichni patřili do lágru. Předpokládám, že ta kolegyně má prsty zažloutlé od nikotinu a vypije denně litry černé kávy - taky droga.

blbjenka
16. 01. 2002
Dát tip
držím palce Pavle i tobě i kolegyni Barokové (aby v tom lágru třeba neskončila její dcera) ....

Kubanec
16. 01. 2002
Dát tip
nemam čas,ale z avíza si to dám

MCMLIII
16. 01. 2002
Dát tip
Rebecca má dneska nějakou blbou náladu. Škoda.

TheLostDog
16. 01. 2002
Dát tip
Rebecco13-dle mýho to lživý neni ani trochu. Je to zachycený(teda alespoň myslim) ve chvílích kdy tenhle zážitek ještě působil a myslím že byl tak emočně silnej, že se to zákonitě projeví i v textu. A tady se projevil touhle větou, kterou já osobně nechápu úplně doslova(i když si to autor nejspíš v té chvíli doslovně přál) ale s odstupem spíše jako projev určitý bezmoci. Horáku-dobrý, i když malinko jiný než ostatní věci z deníku. Ono se o tomhle v tý chvíli asi nedalo moc žertovat. A trošku mi vadí ten slovosled co se objevuje ke konci -typu "Snad udělal jsem všechno; ...jak přála si před pěti lety" to mi nějak do tohoto textu nesedí.

horák
16. 01. 2002
Dát tip
Přátelé, vidím, že se mé deníky staly pro některé každodenním čtivem, a tak bych chtěl ještě jednou připomenout, že to, co zde uvádím jako deníky, skutečně deníky jsou. Kdo si něco podobného někdy psal, ví, že je to narvané emocemi, které s realitou někdy nemají moc společného. Také se podívejte na datum, jsou to věci starého data, a tak s Pavlou již moc nenadělám. Potkávám ji poslední dobou dost často a zřejmě mě už vůbec nepoznává, je to ve svý devatenácti letech naprostá troska. Jinak moc díky, moc mě to baví pro vás psát - no, spíše přepisovat, protože vše už jsem jednou napsal a nechci do toho neuměle zasahovat. Pokud fantazíruju, dávám to do Písmáka jako povídky. Ještě pro lost doga: asi dva roky jsem různě experimentoval s obráceným slovosledem a bohužel mi to zůstalo v reziduích dodnes. Snad se to za pár let zase vylepší.

horák
16. 01. 2002
Dát tip
Přátelé, vidím, že se mé deníky staly pro některé každodenním čtivem, a tak bych chtěl ještě jednou připomenout, že to, co zde uvádím jako deníky, skutečně deníky jsou. Kdo si něco podobného někdy psal, ví, že je to narvané emocemi, které s realitou někdy nemají moc společného. Také se podívejte na datum, jsou to věci starého data, a tak s Pavlou již moc nenadělám. Potkávám ji poslední dobou dost často a zřejmě mě už vůbec nepoznává, je to ve svý devatenácti letech naprostá troska. Jinak moc díky, moc mě to baví pro vás psát - no, spíše přepisovat, protože vše už jsem jednou napsal a nechci do toho neuměle zasahovat. Pokud fantazíruju, dávám to do Písmáka jako povídky. Ještě pro lost doga: asi dva roky jsem různě experimentoval s obráceným slovosledem a bohužel mi to zůstalo v reziduích dodnes. Snad se to za pár let zase vylepší.


Wiki
16. 01. 2002
Dát tip
!!**!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru