Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

janek / vánoční hvězda / ptáček / poušť / vrzání větví / mraky / pouť (7 haiku)

16. 01. 2002
7
1
3687
Autor
jorel

úvodem:

1/ první haiku je věnována kamarádovi, jehož jméno určitě nikdo neuhodne ,o))

2/ vánoční hvězdu jsem napsal při přednášce o čaji v pražské čajovně Amana. kdo jí nezná, vřele doporučuji. imho: vaří tam nejlepší vegetariánská jídla, co znám.

3/a když už jsem u těch čajoven, tak prozradím, že rád naštěvuji nedávno otevřenou čajovnu zvanou Formosa. nachází se na nábřeží a lze se k ní dostat z Palackého náměstí dvouminutovou chůzí směrem na Bráník (čili proti proudu řeky). S kamarádkou jsme jim věnovali kanárka (pravda je to takový oříšek mezi kanárky, neboť je napůl stehlík ,o)) pokřtěného jménem Karma. je to ohromně milý a zpěvavý ptáček a ve Formose se mu vyloženě líbí. třetí haiku byl můj dárek Karmovi k vánocům.

4/ vyjma pití čaje se věnuji vývoji her a psaní scénářů & neboť zároveň smolím i haiku, začíná se mi svět fantasie promítat i do ní. zde je malá ukázka.

5/ všudy přítomné zimě nelze uniknout ani v poezii ,o))

6/ ač jsem tak dřív nečinil, při sepisování a třídění svých výtvorů jsem neodolal nutkání změny a některá dílka oblékl novým hávem. mezi ně patří například i tato haiku z loňského podzimu.

7/ jako poslední Vám dnes předložím k nahlédnutí haiku, kterou jsem použil jako motto pro Encyklopedii Gonardiku. snad se Vám bude líbit ,o))

jorel

*

honí se janek
za trávou keři - trnou
ti kdo mají tik

*

vánoční hvězda
se čajovny optala:
jak asi chutná?

*

pro koho zpíváš
uprostřed noci, ptáčku?
nikdo tu není

*

Džamilskou pouští
milníky věky vedou
do zapomnění

*

pod tíhou sněhu
zní vrzání větví
jak pohřební píseň

*

bojím se pohnout
když sleduji mraky jak
unáší podzim

*

daleká je pouť
k pramenům řeky času
v mlhách se ztrácí

*


1 názor

Paulart
28. 07. 2009
Dát tip
Za třetí a páté, i přes to přirovnání, ti posílám tip. Dílko: "bojím se pohnout / když sleduji mraky ..." je zajímavé, jde-li o plující mraky, které ovšem neunáší podzim :-)

Nanthei
24. 01. 2003
Dát tip
pro koho zpíváš uprostřed noci, ptáčku? nikdo tu není ...všechny jsou krásné, ale tahle je nádherná! ***

houba
22. 11. 2002
Dát tip
děkuju...tip a šup s nimi mezi mé oblíbené

Radost
20. 03. 2002
Dát tip
možná by stálo za to každou dát zvlášť (teda aspoň některý) ale tip a do klubu

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru