Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Malý vánoční apokryf

17. 05. 2012
12
23
2961
Autor
bestye

tahle byla psaná na daný počet znaků - původní verze, kterou jsem pak seškrtávala a seškrtávala, abych se na ten počet dostala, byla rozhodně mnohem lepší ;c) ale už si ji nepamatuji a zbyla jen tahle čili - uvidíme :c)

Docházely jí síly. „Brzy mě doženou.“ Nemluvně v náručí zakňouralo. Asi hlady. Na prsou ucítila vlhkost.

            Rozrazila dveře chléva. V přítmí zahlédla dvojici plačící nad uzlíkem podobným tomu v jejím náručí. Muž vstal a cosi drmolil. Ukazoval směrem k ženě a děcku. Nemusela rozumět, věděla, že tady už není pomoci.

Dítě spustilo nářek. Začala kojit a ozvalo se spokojené broukání. 

Uslyšela je. Polekaně vyskočila, dítě stále u prsu. Přiskočila k mrtvému děcku ve slámě a strhla z něj látku. „Chlapec,“ ulevilo se jí.

Vteřinu zaváhala. Odtrhla dítě od prsu, položila ho a  cizí, mrtvé vzala do náručí. Prosebně zvedla pohled k  ženě a  vyběhla do noci. Muž se ženou na sebe ohromeně pohlédli. Zaslechli dupot těžkých bot a pak krátký ženský výkřik.

 

                                                                                  xxx

 

„Podvedla nás!“ Kapitán rázoval kolem skleněné kóje. Stál u ní muž a ač kárán, nedokázal od ní odtrhnout oči. Vznášela se v ní dívka. Věděla, co ji čeká od chvíle, kdy přišla na to, že je samodruhá. Od chvíle, kdy jí otec dítěte řekl, co je zač.

Sledovala ho pohledem. Za hranicemi galaxie se jeho tělo přemění. I jí by byla přeměna nabídnuta. Ovšem za jiných okolností.

Jejich syn by takové štěstí neměl. Jako nedokonalý by skončil coby žádaný pokusný materiál. Věděla, že se porušení zákonů trestá. Bude otrokyní. Bez svobody, bez možnosti volby.

 „Splň rozkaz!“ vyštěkl kapitán na muže. Ten přistoupil ke kóji s tlačítkem. Těsně před zmáčknutím se palec nepatrně zachvěl.

 „Je otrok.“ Kapitán spokojeně zamručel. Slzu klikatě stékající po dvou tvářích už zahlédnout nezastihl.

 

                                                                                  xxx

 

Osel očichává dítě. Probuzená žena polekaně trhá ohlávkou. Neopatrnost ji řízne do prstu. Bere dítě do náručí. Drobné prstíky chytí poraněný prst. Jemně chlapce šimrá na dlani. Ten hltavě pije. „Bude silný.“ To pomyšlení jí vyloudí úsměv na tváři. Nakrmeného ho pokládá do jeslí. Opatrně mu vykroutí ukazovák z dlaně. Úsměv jí ztuhne na rtech. Na prstu není po škrábnutí ani památky.

 

                                                                                  xxx

 

„Motory na plný chod!“

 

                                                                                   xxx

 

Nad chlévem na okraji vesnice vzplála jasná hvězda a ač zmenšující se, bude svítit ještě dlouho do noci.


23 názorů

bestye
31. 08. 2019
Dát tip
Bystroocko - dekuji pekne :c)

Bystroočko
31. 08. 2019
Dát tip

Dobre skombinované. Páči sa mi to.


Narvah
30. 10. 2012
Dát tip
hmhm.. trocha do fantazy to jde.. měl jsem problém s větou: "Vznášela se v ní dívka" - nevím moc, jak to chápat, jestli jako regresi či zachování mladosti uvnitž ženy.. a pak taky: "Neopatrnost ji řízne do prstu." - tomu záměru rozumím, ale myslím si, že nelze z momentální ztráty sebekontroly učinit přímo vykonavetele důsledku, že musí být něco mezi tím, tzn. že neopatrnost vede např. ke snížené motorické kontrole, která způsobí zranění, že to takto nelze přemostit

bestye
11. 07. 2012
Dát tip
takový ale malinkatý :c) děkuji Ti za čtení

ocivetme
10. 07. 2012
Dát tip
Úlet...*

bestye
23. 05. 2012
Dát tip
sestri.slunii - moc děkuji :c)


líná? Ty??? nejni možná a tomu nevěřím... :-) tak šup šup, žádný výmluvy :D

bestye
18. 05. 2012
Dát tip
kvítí jedno :c) zatím nemám vhodnou zápletku do povídky delší a jsem asi i trochu líná o ní přemýšlet, ale polepším se - snad někdy :c) Díky za čtení a za zastavení.

já bych to mohla naopak o kuuus delší, ale i tak je to moc hezké... Chybí mi Tvoje povídky! Měla by si častěji psát :-) t

bestye
18. 05. 2012
Dát tip
renegátko - přesně tak, děkuji Ti :c)

bestye
18. 05. 2012
Dát tip
JiKo - určitě důsledek seškrtání, ale tak, zkusila jsem to :c) a ráda jsem Tě tu viděla :c)

JiKo
18. 05. 2012
Dát tip
Když už jsem to přečetl dám i názor... mě naopak od předpisatelů to přišlo mírně chaotické. Často jsem se musel v textu vracet. Jistě důsledek seškrtávání na zadaný počet znaků. :-)

renegátka
18. 05. 2012
Dát tip
moc hezky napsané, zázraky se dějí a každé zrození je zázrak i naděje

bestye
17. 05. 2012
Dát tip
Sebastiano - a mě to moc těší, děkuju :c)

Sebastiana
17. 05. 2012
Dát tip
moc se mi to líbilo*

Lakrov
17. 05. 2012
Dát tip
> ...kus toho spasitele, kus soudce, kus kata, kus anděla a mohla bych jmenovat možná i dál... Těší mě, že se ta zmínka o krvi na poraněném prstu obrátila tam, kam se obrátila :-)

bestye
17. 05. 2012
Dát tip
Lakrov - jinak, bůhví;c) jak se to vlastně stalo doopravdy. Mně baví, si vymýšlet :c). Osobně si myslím, že každý človek dostává při narození do vínku - a teď to řeknu hodně zjednodušeně - kus toho spasitele, kus soudce, kus kata, kus anděla a mohla bych jmenovat možná i dál - a záleží hlavně na něm samotném, jak se naučí tyto svoje součásti používat. Někdo tak, druhý onak (netroufám si totiž říci někdo lépe někdo hůře - protože kdo to dokáže skutečně posoudit) - proto je to tu na tom světě tak pestré :c)

bestye
17. 05. 2012
Dát tip
Květoni - možná to tu hranici i trochu překročilo, já vím, ale mám za to, že kdybych se miniaturku snažila předělat - tak bych původní, co jsem vložila ještě do toho neseškrtaného textu a co jsem se pak v tom škrtání snažila udržet - z povídky zmizelo. Díky Ti za čtení a tak :c)

bestye
17. 05. 2012
Dát tip
Lakrov - ano, to zadání mě ničilo :c) nechtěla jsem věci psát na přímo, raději nechávám víc volného prostoru pro fantazii čtenáře a těší mě, že i přes absenci prostředků, které by text umocnily, to na Tebe takhle působí - to jsem přesně chtěla. Moc děkuju.

Seškrtáno na samou hranici srozumitelnosti, ale parádní.

Lakrov
17. 05. 2012
Dát tip
Název mi při prvním čtení zcela unikl; i bez něj je však obsah tohoto textíku naprosto srozumitelný.

Lakrov
17. 05. 2012
Dát tip
Zajímavá paralela -- i tak nějak to mohlo být, i když osobně se domnívám, že cosi "takového", pokud se to vůbec stalo, se stalo ještě o hodně dřív. Dřív, než první člověk promluvil a nejspíš dřív, než první opice ne sestoupila, ale vylezla na strom... Dobře napsané, ten nádech tajemna by čtenáře udržel v pozornosti i u delšího textu. Ale zadání je zadání.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru