Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Májová říkanka - líbanka

17. 05. 2012
22
44
4160
Autor
Ostrich

Líbám tvá nahá ramena

a moje mysl znavená

vtéká do piruety

odklízí všechny světy

až na ten, kde jsi

                                má žena.


44 názorů

Ostrich
18. 05. 2017
Dát tip

Když se vyznání napíše sem, tak je přece pro každého :)


PST
14. 05. 2017
Dát tip

Ano, vyznání jsou krásná. A klidně si přečtu znovu a znovu i to, které není pro mne :)


Uka
13. 04. 2016
Dát tip
Hahaha...mě též. dík za pochopení...:-)

Ostrich
05. 04. 2016
Dát tip

Tak to jsem rád, že se ti to nakonec povedlo :-)


Uka
04. 04. 2016
Dát tip
Pěkné, jemné, staromódní a věčné :-)

Uka
04. 04. 2016
Dát tip
Snažím se vložit kritiku a nejde mi to :-(

Uka
04. 04. 2016
Dát tip
Snažím se vložit kritiku a nejde mi to :-(

Uka
04. 04. 2016
Dát tip
Snažím se vložit kritiku a nejde mi to :-(

Uka
04. 04. 2016
Dát tip
Snažím se vložit kritiku a nejde mi to :-(

Uka
04. 04. 2016
Dát tip
:-)

Uka
04. 04. 2016
Dát tip
Pěkné,jemné, staromódní a věčné :-)

Ostrich
15. 05. 2013
Dát tip

No to nevím, asi máš plnou hlavu vlastní reality :-) 


Anthemis
14. 05. 2013
Dát tip

Ivo, takhle je úžasná... jak to, že jsem se k ní dostala až teď? * 


*


Ostrich
11. 06. 2012
Dát tip
Díky za odezvu, moudivláčku. (...Až budeš skákat, bacha na strop :-) )

Tak hlubší kritiku ze sebe nevymáčknu, ale kdyby někdo napsal takovou říkanku pro mě, měla bych asi životní rekord ve skoku vysokém, a o to jde. Tedy alespoň tady, teď a pro mě. ;)

Ostrich
22. 05. 2012
Dát tip
Evoluce milostných vyznání je zajímavé téma! Tak tedy ptáci-pěvci: máme tu některé hudebníky k pohledání(skřivan, slavík či pěnice) a hned vedle veselé šudlaly (vrabec) nebo úplné antitalenty (vrána, havran) Jenže ti poslední jsou zároveň ti nejinteligentnější a možná i cizí hudbu vnímají docela obstojně - viz třeba tady: http://www.osel.cz/index.php?clanek=6261 Takže by mne vlastně nejvíc zajímalo, jestli se takoví havrani či vrány za nějakých trapných sto tisíc let naučí zpívat trochu po slavičím způsobu. Vzhledem k nepříliš melodickým hlasům našich opičích příbuzných bych řekl, že člověk tuhle cestu víceméně zvládl. Takže kdoví, třeba až začnou vrány semtam mezi krákáním vyzpěvovat pro své vyvolené napodobené slavičí árie, bude to sice nejspíš znamenat, že my jsme mezitím vyhynuli (neb jinak by na to neměli klid), ale zároveň tak po čapkovsku (jsem to dnes nějaký rozněžnělý), že rozum se zas už skrze krásu dere ze Země :o) Kdyby tady byl nějaký biolog (je tu plno latiny, tak třeba by tu mohl být i corvus?), doporučoval bych založit archív každoročních nahrávek.. Velmi levný pokus! Kdybychom tu ještě pár století vydrželi, tak bychom ten pokrok mohli sledovat i v tomhle rozměru. Když milostná vyznání takového archeopteryxe už bohužel nikdo nikdy nedá dohromady. (Ale co ti samotní slavíci? Na nich je vidět, že být v něčem géniem se nevyplácí - je to moc hezké, ale růst už odtud není kam. Ať tedy žije naše nedokonalost co nejdéle?)

Morasten
22. 05. 2012
Dát tip
Tilia: spíš mě to mrzí, ale netrpělivá nejsem. A nejen z básní je člověk živ :).. Mrzí mě to u těch, kteří dovedli tvořit, ale nechtěli pro mě.

Tilia *
22. 05. 2012
Dát tip
Morasten - a o čem básnili Tví básníci, když jsi jim byla múzou? Ostrichi - to je ta optimističtější varianta, že se nám do genů časem zapíšou zrovna básnivá vyznání :-). Když nesebestředně odhlédneme od toho, že my sami si je už nepřečteme - tak kdoví, jakou podobu budou pod evolučním tlakem jednou vyznání mít.... A ve 24 letech netrpělivá? Kdo by nebyl? 24 let touhy a nenaplněného čekání není málo.....ach jo, on ej takový rozdíl mezi 0 a 1.....stačí místo nuly jednička - jeden správný sameček ve správnou chvíli na správném místě - a změní se celý svět.....zbývá jen věřit, že štěstí přeje připraveným....tak hodně štěstí, Morasten....

Tilia *
22. 05. 2012
Dát tip
Morasten - a o čem básnili Tví básníci, když jsi jim byla múzou? Ostrichi - to je ta optimističtější varianta, že se nám do genů časem zapíšou zrovna básnivá vyznání :-). Když nesebestředně odhlédneme od toho, že my sami si je už nepřečteme - tak kdoví, jakou podobu budou pod evolučním tlakem jednou vyznání mít.... A ve 24 letech netrpělivá? Kdo by nebyl? 24 let touhy a nenaplněného čekání není málo.....ach jo, on ej takový rozdíl mezi 0 a 1.....stačí místo nuly jednička - jeden správný sameček ve správnou chvíli na správném místě - a změní se celý svět.....zbývá jen věřit, že štěstí přeje připraveným....tak hodně štěstí, Morasten....

Ostrich
18. 05. 2012
Dát tip
Díky. Pirueta je děj, který se těžko jinak vyjádří - víš jak to je, nejdřív se roztáčíš s roztaženýma rukama, točíš se, jak to jde - ale pak ty ruce připažíš - a najednou se točíš o dost rychleji... fyzikálně to vysvětlovat nebudu :o)

j.nikdo
18. 05. 2012
Dát tip
moc hezké, v jednoduchosti je síla. Několika slovy se toho dá říct mnoho...*

Ostrich
18. 05. 2012
Dát tip
Díky. Metafora s piruetou je podstata... snaha o pochopení, jak se v nás přepínají světy :o)

a2a2a
18. 05. 2012
Dát tip
líbí se mi, metafora s piruletou je fajn

voice
18. 05. 2012
Dát tip
gratuluji!:o) *

Ostrich
17. 05. 2012
Dát tip
Hurá - doufám, že prvotní a nejdůležitější význam básniček pořád ještě nevymírá! (Jenom nevím, jestli to tady na Písmáku není taková nějaká rezervace...)

Morasten
17. 05. 2012
Dát tip
Haha, kolik mužů mě nazvalo múzou, ale nikdo pro mě nic nevytvořil.. dneska mám bilanční sebestřednou sentimentální depresi :)) Vždyť milostná vyznání jsou tak krásná.

Ostrich
17. 05. 2012
Dát tip
Morasten, to je mi líto - ale ve 24 letech.... možná jsi jen netrpělivá? Jsou různé lásky a různí básníci.... a hlavně, my všichni to tady zkoušíme děsně krátkou dobu. Až budeme na tomhle živorodém světě tak dlouho, jako se tu drží třeba skřivani, můžeme se to naučit, zapsat do genů - a už ani jiné vyznání než básnivé nebudeme umět... Tak zatím omluv nedostatečnou kvalitu samečků, to víš, evoluce to počítá jinak, a navíc ty nevyrovnané samiččí preference ... :-)

Morasten
17. 05. 2012
Dát tip
Ani když jsem chodila s básníkem.

Morasten
17. 05. 2012
Dát tip
Mě NIKDO NIKDY nenapsal milostnou básničku :'(((

nonamebeast
17. 05. 2012
Dát tip
pravdu díš!

Ostrich
17. 05. 2012
Dát tip
Díky za odezvu. Co se týče lacinosti - zdá se mi, že je-li jednoduchá věc pravdivá, nemá smysl ji zesložiťovat :-)

Petr.II
17. 05. 2012
Dát tip
*

Osobní. Pěkná miniaturka, jen druhý verš zní lacině.

Podobné jsem psával své přítelkyni. Ale už o to nestojí... /*

nonamebeast
17. 05. 2012
Dát tip
hm, to by se mi líbilo, kdyby mi někdo takto psal :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru