Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Muž před pultem

14. 06. 2012
44
53
5687

XY - muž před pultem

XX - žena za pultem
Vedoucí - store manager

===


XY - Promiňte, slečno, mohu v této prodejně platit zboží jídelními kupony?

XX - No jo. Ale bereme jenom pět stravenek a drobný nevracíme. Vokažte, co tam máte...

XY - Jenom běžný nákup...

XX - Tak to už vidím, to je špatný. Nezlobte se, ale pivo stravenkou platit nemůžete.

XY - Cože? Tekutý chléb národa nelze platit stravenkami?

XX - Ne.

XY - A víno - mléko starců?

XX - Ne!

XY - A kdybych chtěl jablečný mošt a droždí?

XX - Ne!!! Vlastně jo. Samostatně ano. Ale tohle není mošt a kvasnice, to je papír na pečení a vykosťovací nůž! A to je špatný.

XY - Proč špatné? Pečící papír je znamenitá věc. Nemusíte nic mastit a vysypávat. Hlavně se vám cukroví nepřilepí k plechu ale k papíru a vy nemusíte k jeho vystřižení použít nůžky na plech, nýbrž na papír. Papír se lépe kouše, o trávení ani nemluvě. Už samotný název jej řadí k potravinám, které lze...

XX - Ne! Nelze!! A ty granule pro psy vám taky neuznám. Jenom potraviny.

XY - Co vás přivedlo k domněnce, že se nejedná o potravinu?

XX - To přece NENÍ normální jídlo!

XY - No dovolte?! Ihned přestaňte hanobit tyto chutné, vitamíny a minerály obohacené sušenky. Co je dobré pro naše nejlepší přátele, nemělo by snad být dost dobré i pro nás? Kam se na ně hrabou kuchyňské prefabrikáty od Maggi nebo od Vitany! A vůbec, jak si dovolujete znevažovat mé stravovací návyky? Psí suchary tvoří podstatnou část mého jídelníčku a nehodlám na tom nic měnit!
Činí mne mimořádně vitálním, mám po nich lesklou kštici, jsem šťastný, zdravý a dělám pevná hovínka!

XX - Ale na stravenku ne! Není to strava! Potravina, pokrm, jídlo, ham-ham!!!
(Polohlasem) Božemůj, jak může bejt někdo tak natvrdlej? No jo - chlap! Chlap v samoobsluze je horší, než ženská za volantem.

XY - Slečno, vaše povrchní, intolerantní a paušalizované závěry mne utvrzují v názoru, že s opačným pohlavím nemáte příliš mnoho zkušeností. Víte, my muži pohlížíme na svět poněkud přímočařeji. Máme-li lačný žaludek, chceme jej naplnit. Čímkoli.
Nelistujeme nejdřív v Blesku, abychom zjistili, jaký názor má na jídlo Halina Pawlowská. Nic nás nenutí kručení v břiše probrat s kamarádkami po telefonu, ani nezkoušíme hlad rozchodit v módním salonu.
Pouze vlídným slovem zainteresujeme manželku k přípravě chutné a vydatné krmě, což je dovednost, již si naše pokolení až na drobné výjimky neosvojilo.
Pravda, není li vyhnutí, jsme ochotni k ústupku drobnou protislužbou, byť i formou zásobování domácnosti nezbytnostmi. Ne však často, neboť se obvykle zaobíráme množstvím důležitějších záležitostí, než je doba pečení vepřové kýty. Či snad nějaké malicherné rozlišování charakteristiky komodit v krámě, na němž s dětinskou umanutostí trváte!

XX - Ještě že nejsem vaše žena!

XY - To můžete hovořit o velikém štěstí, neboť touto dobou byste už měla sbalenou igelitku a štrádovala si to zpátky k mamince!

XX - To těžko. Moje maminka už pět let leží na Olšanech.

XY - Tato zdánlivá komplikace by se dala nečekaně snadno vyřešit... (vyjme z košíku dranžírák a významně jím zablýská)

XX - Co si to... Pomoc! Vražda!!! Pane vedoucí! Pane vedoucí!!!

(Přichází muž ve středních letech.)

Vedoucí - Uklidněte se, Květuško, všechno se jistě vysvětlí.
(Podává ruku XY) Dobrý den, pane doktore. Vás jsem u nás ještě neviděl. Jak se daří milostivé paní? Já jsem Klikeš. Vzpomeňte si. Loni v květnu. Ten žlučník. Pamatujete?

XY - Domnívám se, že ano. Vy jste ten Courvoisier V.S.O.P., že?

XX - Vidíte? Sprosťák je to!

Vedoucí - Běžte se doučit zbožíznalství, Květuško, já už to tady s pánem vyřídím.
(Obrací se k XY) Tak copak se přihodilo, pane doktore?

XY - Áááále... Taková drobná lapálie. Mrzutost vcelku zanedbatelná. Mezi námi chlapy, pány tvorstva, se to určitě... Už odešla?
Pane Klikeš - průšvih! Zapomněl jsem si doma peněženku. A můžu já se vrátit domů bez nákupu? No nemůžu, to je vyloučeno! Vždyť přece znáte moji ženu...


53 názorů

Od hlavy až k patě? To je skvělé.


Markel
20. 11. 2016
Dát tip

to nemělo chybu, jsem pobavena všecka celá :-))) :-)) *


Yeziiinka
26. 07. 2012
Dát tip
Ne, to je bohapusté infantilní šišlání.

Yeziii - rozkomilé? To je chodsky?

Yeziiinka
17. 07. 2012
Dát tip
Rozkomilé je to! ***

Whitesnake
11. 07. 2012
Dát tip
on je opravdu ddůmyslnýýýýýý

Whitesnake - já děkuji. Z toho je vidět, že důmyslný čtenář si v díle něco najde i když v něm nic není. ((-:

Whitesnake
11. 07. 2012
Dát tip
mně to , K, připomíná.. a v dobrém... co si přejete? To CO NAJDETE! Takže KOTLETY! třeba TAMHLETY??? TY NE ty jiné tyhlety!!! (konverzace splyne v kuplety etc etc etc dík za inspirationnnnnnnnnnnnnnnn

koloušek
06. 07. 2012
Dát tip
Jen aby ty stravenky brzy nezrušili.T*

VH64
30. 06. 2012
Dát tip
Jejda tiketky... Jak on se jmenoval ten pořad s Vladimírem Dvořákem a Jiřinou Bohdalovou?

Můra73
23. 06. 2012
Dát tip
:o)) *

Kočkodane - Anča, to byla socialismem kovaná, zkušená hokyně. Ta by podobnou debatu nikdy nepřipustila.

Kočkodan
21. 06. 2012
Dát tip
Jakpak by to asi resila Anicka Holubová?

nostalgik
17. 06. 2012
Dát tip
To já utrácím stravenky v jisté nádražní restauraci bez problémů, jen ta pevná hovínka... spíše naopak. :-( **

jejdavilda
16. 06. 2012
Dát tip
***

Kapsa
16. 06. 2012
Dát tip
Co dodat, snad jen... :)))

Sebastiana
15. 06. 2012
Dát tip
Teda Květoni, tebe by měli předepisovat, smích je zdravý...

Anita09
15. 06. 2012
Dát tip
z toho co nakupuješ ti toho manželka asi moc nenavaří, to asi budeš večeřet zase psí suchary co?

Fairiella
15. 06. 2012
Dát tip
:-)

FAE BOMB
15. 06. 2012
Dát tip
Jablečnej mošt a droždí! :-))) Při extrémní krizi zkus na ty stravenky aspoň chleba...

guy
15. 06. 2012
Dát tip
jo, už jsem si přečetl u vyhodnocení soutěže - bezva věc! :)

Petr.II
14. 06. 2012
Dát tip
*

Markel
14. 06. 2012
Dát tip
jsem pobavena všecka celá :-)) - T

Robinia
14. 06. 2012
Dát tip
:-)

Danny
14. 06. 2012
Dát tip
parádní, vtipné. *


Zuzulinka
14. 06. 2012
Dát tip
výborné:)

Juno - Psssst! Já to vím, ale oni ne. To je jen taková skrytá reklama.

Děkuji, přátelé, děkuji. Jenom je škoda, že se víc neúčastníte soutěží. Kdyby tohle dílko dostalo tolik tipů v Kouli, mohlo třeba i vyhrát.

Vampirelord
14. 06. 2012
Dát tip
Zajímavé....***

macecha
14. 06. 2012
Dát tip
nestihla jsem otipovat v soutěži, tak tipuji nyní. Po dlouhé době jsem se opět pobavila.Díky. T***

renegátka
14. 06. 2012
Dát tip
moc povedené*

Toscana
13. 06. 2012
Dát tip
No, máš pravdu, v tomhle případě by asi na manželku ani to vlídné slovo patřičně nezapůsobilo... :o)))) *t (Hele, a pokud se živíš psí krmí, bude z tebe jednoho dne nepřekonatelný stopař nebo aportér - už se těším, až pak napíšeš dílko věnované této tématice.) ;-)

baaba
13. 06. 2012
Dát tip
...a děláš pevná hovínka... ...a ten čich, to je něco :c)

i tato parketa ti sedne...

Nezklamal jsi mě. My, lidé s fantazií, se smějeme rádi. *

filemon
13. 06. 2012
Dát tip
:))

Alegna
13. 06. 2012
Dát tip
:)))))

Diana
13. 06. 2012
Dát tip
Pobavilo, rozesmálo! Díky ******

MKbaby
13. 06. 2012
Dát tip
Velmi loudivé dílko. Vyloudilo totiž úsměv na mé od pečeného bůčku mastné tvářičce :)

srozumeni
13. 06. 2012
Dát tip
Libi...***

tak už možu aj s tipem :o)

Čudla
13. 06. 2012
Dát tip
Vtipné, dobré. *

čučenka
13. 06. 2012
Dát tip
Aj mně :-)

sveřep
13. 06. 2012
Dát tip
jo to mne bavilo :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru