Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mám

31. 07. 2012
9
26
1803

Nemám Někdy mě jen tak napadne slovo a vim, že je zásadní. Nemám A pak si tak o tom slově přemejšlim. Co nemám? Koho nemám? Proč nemám? A mám něco? A kdo má?

V jednom rohu byly zaparkovaný dva vozíky, na jednom z nich ležela
stařenka, mávala pařátkem a šeptala: „Že na mě nezapomenete, viďte?“ a
vypadalo to, že na ni zapomněli hned po válce. Stařenka byla celá
záplatovaná, stejně, jako vozík, na kterým ležela a který tak různě
opravovali během
těch let tu leukoplastí, tu obvazem. Překvapilo mě, že ten vozík má na
kolech duše, čekala jsem dřevěný loukotě. Ve druhým rohu byla
zaparkovaná jiná
stařenka, ta seděla v kolečkovým křesle, to bylo, řekla bych, tak cirka o
deset let mladší, než vozíky. Stařenka v křesle neřikala nic, dokud
nepřijela sanitka. Chlapec v červenožlutý uniformě se jí zeptal, jestli
se jmenuje Červenková a stařenka řekla, že ano a měla v očích děs. „A vy
jedete do Růžový ulice, žejo?“ pokračoval chlapec. Stařenka vyděšeně
odpověděla: „Ale já tam nedojdu!“ A tak sanitka naložila
stařenky a odvezla je obě do Růžový ulice, kde je nějakej domov
důchodců, protože stařenky by tam nedošly.


Nemám



Někdy mě jen tak napadne slovo a vim, že je zásadní.



Nemám



A pak si tak o tom slově přemejšlim.



Co nemám? Koho nemám? Proč nemám? A mám něco? A kdo má?



Ležela jsem deset dní na jednotce intenzivní péče, z těla mi viselo šest
pytlíků s různýma tekutinama, několik dalších pytlíků mi vedlo do
těla,
kolem mě leželo dalších pět šest pacientů obojího pohlaví, taky jim
různě visely pytle a taky jim to bylo jedno. Měli, nebo neměli jsme?



Hodně se mi zdával sen o tom, že sedim na záchodě mezi lidma a konám
velkou potřebu. Můžu říct, že se mi ten sen splnil. Kdo může říct, že se
mu
splnil sen?



Tak mám, nebo nemám?



Vyšla jsem ven, sedla jsem si na lavičku a koukala nahoru do oken. Tady
jsem sedávala, když jsem vyběhla na cigáro a trošku se projít. Kolem
lahůdek,
kam jsem se chodila taky někdy koukat, co všecko nesmim jíst. Byla jsem
tu dva týdny. Seběhlo se to tak rychle, že jsem se ani nestačila začít
bát.
Zato teď se bojim. Bojim se, že tady budu jednou ležet, mávat pařátkem a
volat, aby na mě nezapomněli.


26 názorů

Milly
04. 01. 2013
Dát tip

avi


Milly
04. 01. 2013
Dát tip

Napodruhy... Ja si myslim, ze kazdy ma.  -t-  


no a co ti brání v útěku?

no tak to já fantazii mám, protože jak vidim, že se někdo má ještě hůř, než já, dostanu depku, protože usoudim, že mě to taky čeká :-)))))

Přebytkové krize :-) ale totální :-) civilizační :-)

Lakrov
01. 08. 2012
Dát tip
Zajímavé zamyšlení či "vážení" dnes, v době krizového přebyku; nebo přebytkové krize?

hezký věci jsou klišé :-))))) a když je to bude srát, nebudou to číst, to dá přece rozum :-)))))

VH64
01. 08. 2012
Dát tip
A proto se má psát o hezkých věcech, aby to TY lidi štvalo...

no protože spousta lidí chce vědět, že někdo má ten život mnohem víc na prd, než oni, potěší je to :-)))))

proto ta věková hranice :-)

Židovsko-křesťanská tradice. Imho je lepší, když je to svého druhu tabu, aby nebylo "normální" věšet se kvůli každé ptákovině.

podle mě, respektovat lidskej život znamená i respektovat přání ho ukončit akorát bych měla dost vysokou věkovou hranici, třeba nad 40 :-) kdysi jsem chtěla umřít, nepovedlo se mi to a dneska nejsem štěstím bez sebe, že se to nepovedlo, prostě žiju, jen tak, protože musim, protože úpodruhý to už riskovat nechci, aspoň zatim, ale hlavně vim, že mě serou lidi, který mě nutěj žít a radovat se ze života a přitom o mým životě hovno vědí, některý života prostě k radování nejsou, a k rozhodnutí odejít žádnej dospělej člověk nedospěje jen tak pro nic za nic, to už ho kurva musí něco bolet, ať už je to fyzický, nebo od duše přesto, když jsem se s takovým člověkem, kterej byl rozhodnutej to udělat, setkala, nedokázala jsem mu říct: "Tak jo, máš na to právo" tak já teda nevim, jak to je, asi jsou to stejný stereotypy, jako že lidi musej žít v dvoupohlavních párech a rodit děti :-)

Líbí se mi to, mám/nemám... tak nějak bych si to přál syrovější, asi kvůli vlastním pocitům ze špitálu, na druhou stranu je to příjemně civilní, lidské *. A některých věcí bych se dožil fakt nerad, imho mít to sám v ruce je za určitých okolností lepší, důstojnější a snazší pro všechny.

jojo, náhoda je blbec, někdy nám hraje do karet :-)))))

:-DDDDD to je uplne bezvadnej sen a to museli vobcas vybehnout z budky, a ani nemeli cas se utrit co? ja sem se zase divala na televizi a byl tam dil o chlapovi s nejvetsim skrotem (pytel), vazil 250 liber no a pak jsem si poustela south park a narazila jsem na ten dil, jak si randy privodi rakovinu varlat, aby si mohl kupovat lekarskou marihuanu a narostou mu kulky do velikosti skakaciho mice! nahoda?????? :-)

tajně!!!!! ne tajde :-)

tenhle víkend se mi splnil další sen, jednou se mi zdálo, že jsem v čínským zajateckým táboře, bylo tam 3000 zajatců a já, já jsem tam byla tajde, číňani o mně nesměli vědět no a byly tam tři kadibudky čili tam k nim byla furt fronta a když šli číňani, tak někdo písknul a já jsem se musela schovat do tý kadibudky takže občas nědko vyběh se staženejma kalhotama z tý kadiboudy, abych já se mohla schovat a čínani na mě nepřišli no a tenhle víkend jsme byli na svatbě v horách 250 lidí plus děti a psi a dvě kadibudky a žádný číňani nešli.....

VH64
31. 07. 2012
Dát tip
Nepozná. Taky je blbost - většinou - tomu nějak pomáhat. To se musí mít klika.

skvely, uz jsem cekala na dalsi at zije nihilismus a existencialistmus, ano, tato stat pasuje do me zivotni filosofie, ze vsechno je stejne na hovno a kazdy se rodi s rozsudkem smrti. ten splneny sen se mi moc libil. cau. T

no jo, ale jak člověk pozná, že je včas a že neni moc brzo?????

VH64
31. 07. 2012
Dát tip
Je to asi vlastně smutný psaní, ale několikrát jsem se hodně usmál, splněný sen mě rozesmál úplně. Vymysleli jsme to s kamarádem před pár lety, když nám došlo, že líp už bylo, a od té doby to mám jako určité motto - umřít se má včas. Ne brzy, včas.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru