Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Červenec 12 - Hlasování

08. 08. 2012
0
33
3455
Autor
Tragicus

     Za měsíc červenec roku 2012 byla na Povídku měsíce nominována následující díla:

.let it burn. unisex 2012-07-30 Nominace - 012_07  
Odcházíme BáraB 2012-07-16 Nominace - 012_07  
Potrat (s věnováním) tetka Vránová 2012-07-31 Nominace - 012_07  
PREKÉRNÍ SITUACE BĚTY A JAROMILA brackenridge 2012-07-24 Nominace - 012_07  
Šabat šalom Danny 2012-07-22 Nominace - 012_07  
Štamprdle Ženská 2012-07-20 Nominace - 012_07  
Útěk mistra Peciny pedvo 2012-07-03 Nominace - 012_07  

     Pište své komentáře u děl a hlasujte zde s případným komentářem a označením vážné kritiky, popř. pouze hlasujte zde s nutným komentářem (a rovněž s označením vážné kritiky), pro jedno (jeden bod) až tři (1, 2 a 3 body) díla. Hlasování bude skončeno o půlnoci z 15. na 16. srpna 2012.

    Další podrobnosti v klubu Povídka měsíce.


33 názorů

Tragicus
15. 08. 2012
Dát tip
unisex: O nic nejde, tím myšleno o žádný materiální či jiný zásadní prospěch. ;) StvN: Ok, jen bych opravil "ponitu". ;)

unisex
15. 08. 2012
Dát tip
Tak uvidíme, StvNe, třeba to teď bude srozumitelnější.

unisex
15. 08. 2012
Dát tip
Hm, tak třeba jiná formulace, např. komentář (hlubší vyjádření se k některým atributům povídky - např. k ději, použitému stylu, ponitě, charakteru postav atp.). Pokud v soutěži o nic nejde, tak je to opravdu zbytečné.

StvN
15. 08. 2012
Dát tip
Upravil jsem bod d), tak muzete kouknout, jestli je to srozumitelne. Nedelam si nadeje, ze by nejaka zmena pravidel mela za nasledek, ze se nesetkame s timto problemem. Ale budiz.

Tragicus
15. 08. 2012
Dát tip
No, já to zase nevnímám jako díru, takže zacelování není potřeba. Chápej, i kdybychom použili tvou definici komentáře, přijde zase někdo a bude chtít definovat "posouzení", je "libí se mi charakter postavy/děj/pointa" jejich posouzení? Je to přitom jen rozepsaný líbitip. Myslím, že v rámci soutěže, v níž o nic nejde, jsou naše pravidla rozepsaná až až.

Janina6
15. 08. 2012
Dát tip
VH64 hlasoval v PM už několikrát a jeho komentáře bývají promyšlené a kvalitní. Jistě má pro svoje současné chování jiné důvody než nepochopení pravidel. Asi bychom to prostě měli respektovat.

unisex
15. 08. 2012
Dát tip
Vnímám to spíš jako v "měnícím se" světě. Aspoň takovou mám s pravidly zkušenost. Že se vyvíjí, mění, zdokonalují, zkvalitňují, díry se zacelují. Je to jen taková hra se slovy, nic osobního.

Tragicus
15. 08. 2012
Dát tip
V ideálním světě - možná, tady se pravidla čtou až když se hledají ty díry. Muselo by se to tedy spíše rozepisovat do každého započetí hlasování a ani tak by to nemělo zaručený úspěch. Vždycky se někdo/něco najde a nabízí se otázka, jestli hlasování takových lidí je pro nás nezbytné.

unisex
15. 08. 2012
Dát tip
Já vám rozumím, jen vnímám, že se tu občas objeví uživatel, který se podobně jako VH64 hlasování účastní, ale nedostatečně, tudíž by kosmetická úprava pravidel (jejich doplnění) mohla podobným diksusím - nyní již konfrontacím - předcházet.

Tragicus
15. 08. 2012
Dát tip
unisex: Ano, jako StvN, tohle snad není veřejná zakázka, aby musela být naprosto blbuvzdorná, nejsme tady přece nepřátelé, abychom si hledali díry v pravidlech a pak se jimi oháněli jako malé děti. Přece jsem mu to v klidu vysvětlil a požádal o doplnění - byl tedy "zasvěcen". Že si z jakési marvinovské potřeby revolty postavil hlavu už je jeho problém.

StvN
15. 08. 2012
Dát tip
Pokud si vzpominam dobre, tak nikdy neresime nedostatecnost komentare, myslim formalni nebo obsahovou. Vzdycky resime pritomnost komentare. Stejne i ted. Ja ani nechci davat nejake predpisy na to, jak to ma vypadat. To je kazdeho vec. Ja chci jen tu malickost, aby neco bylo, aby ten clovek napsal aspon neco. Samozrejme relevantniho, budme racionalni. O nic prece nejde. Ja nevim, proc z toho porad nekdo dela vedu. Kdyz to deset lidi pochopi a jeden ne, tak ma problem on, neni to problem nastaveni. Navic tady zjevne nejde ani o nepochopeni, je to zkratka neochota nebo nejaky truc. To je mi fuk. To tu resit nechci. Nejsme ve skolce nebo nekde na urade.

unisex
15. 08. 2012
Dát tip
"Co je komentar nebudeme blize specifikovat, protoze od ctenaru ocekavame jistou miru zasveceni." Možná právě VH64 tohle chybělo. Protože se to stává v této soutěži opakovaně, možná není od věci to v pravidlech zmínit. Přeci jen "míra zasvěcení" často souvisí právě od častější účastni v PM - hraje v ní roli čas. Zmíněním charakteristiky komentáře v pravidech byste nic nezkazili a třeba se perspektivně vyhnuli podobným konfrontacím.

StvN
15. 08. 2012
Dát tip
Soucasti hlasovani je komentar nebo zduvodneni, ktere je nezbytne proto, aby hlasy mohly byt zapocitany. Duvody jsou dva. Za prve jako slovo do diskuse. Za druhe jako dukaz, ze hlasujici dilo cetl a ze sve hlasovani zaklada na kvalite dila a ne jen na nejakych jinych s dilem nesouvisejicich okolnostech. Co je komentar nebudeme blize specifikovat, protoze od ctenaru ocekavame jistou miru zasveceni. Ostatne jde take o ochotu. Delame to pro radost a ne proto, abychom se tu hadali. VH64 - abychom tve hlasovani mohli zapocitat, budes muset dopsat nejake vysvetleni ke svemu hlasovani, pripadne to dopsat pod dila, stejne jako to delaji ostatni. Jestli mas nejake nesrovnalosti, tak prosim do posty.

unisex
15. 08. 2012
Dát tip
Třeba by se stávající (napohled patová) situace mohla řešit tím, že by klub PM do pravidel doplnil charakteristiku kýženého komentáře: např.: d) Komentáře (posuzující např. děj povídky, použitý styl, ponitu, charakter postavy atp.) k textům jsou nezbytné při hlasování. a VH64 doplnil, co se ma na textech líbilo. Myslím, že se tu střetává pocit dobrovolnosti čtenářů/účastníků PM a organizátorů PM, kterým jde (pokud to nyní dobře chápu, resp. sám jsem zastával podobný názor, když jsem byl součástí klubu) o zvýšení profitu jak na straně účastníků souteže (hlubší zpětná vazba na jejich díla) tak hlasujících (formulace názoru a jeho odůvodnění).

Tragicus
15. 08. 2012
Dát tip

Tragicus
15. 08. 2012
Dát tip
Tvůj názor je v tomto ohledu irelevantní.

VH64
15. 08. 2012
Dát tip
Pravidla říkají, cituji: d) Komentáře k textům jsou nezbytné při hlasování. Nemusí být součástí nominace. Neříkají nic o tom, jak rozsáhlý komentář má být a kterým aspektům díla se má věnovat. Jsem toho názoru, že pravidlům jsem učinil za dost. Mimochodem, pravidla nic neříkají o tom, že by nominace měla být "celou větou".

Tragicus
15. 08. 2012
Dát tip
Jasně, nemám nic lepšího na práci než dělat "obstrukce" u soutěže, kterou sám vyhlašuji. Tvůj pocit je irelevantní. Součástí hlasování musí být komentáře, ať už tady nebo u jednotlivých povídek, přičemž za komentáře se nepovažují kritiky typu "libítip", "*" apod. (jedním z cílů PM je naučit čtenáře se lépe vyjadřovat, a zároveň i jakousi odměnou soutěžícím je jednak zvýšená čtenost a alespoň trochu hlubší komentáře). A dva z tvých komentářů jsou právě takové, byť ve více slovech.

VH64
15. 08. 2012
Dát tip
Dělej, jak umíš. Hlasoval jsem pro tři díla, komentáře si s autory dokážu vyříkat. Nemůžu se zbavit pocitu, že to děláš zbytečně složité, myslím se tomu říká obstrukce.

Tragicus
14. 08. 2012
Dát tip
VH64, dej kdyžtak tedy vědět, jestli ti mám započítat alespoň hlas pro autorku BáraB, díky (defaultní je ne).

Tragicus
14. 08. 2012
Dát tip
1. unisex 2. BáraB 3. Danny

DavidPetrik
14. 08. 2012
Dát tip
1. Utek mistra Peciny (pedvo) 2. Odchazime (BaraB) Na treti misto me nic z ostatnich prispevku nezaujalo. Komentare pod jednotlivymi prispevky.

Janina6
12. 08. 2012
Dát tip
1. pedvo: Útěk mistra Peciny. Slabinou povídky je nejspíš statičnost, nedějovost. Hrdina učinil rozhodnutí, a dozvídáme se, jaké měl důvody, co předcházelo. Nicméně rozuzlení a pointa mě nadchly. Byla to pro mě taková docela vzácná chvilka, kdy mi literatura sdělila o životě něco nového, něco, co jsem si předtím neuvědomovala. Myslím, že kvůli takovým chvilkám čtu. 2. unisex: .let it burn. Autor zaměřil pozornost na pouhou jednu situaci, kterou zato načtrtnul výstižně a přesvědčivě. Líbí se mi, jak vztahy a psychologie postav vyplývají z textu jen nepřímo - z výběru detailů a z dialogů. 3. BáraB: Odcházíme. Obsahově pro mě sice žádný „objev“, ale z hlediska stylu určitě nadějný text.

baaba
12. 08. 2012
Dát tip
1) unisex - úsečnej, ořezanej styl ...vypsaná ruka 2) pedvo - pěknej příběh o kočovnickým srdci 3) Danny - byť mám v oblibě brackenridge, dal jsem přednost týhle históórii s vypnutým proudem

VH64
11. 08. 2012
Dát tip
Hodně líbí.

Tragicus
11. 08. 2012
Dát tip
U textů autorů Pedvo a Ženská to chce trochu rozvést komentáře, VH64, klidně i tady - aby nebyly jen o významu "líbí", ale nějak specifičtěji se k němu vyjadřovaly.

StvN
09. 08. 2012
Dát tip
1. BaraB 2. unisex 3. Danny

VH64
09. 08. 2012
Dát tip
1. Útěk mistra Peciny - pedvo 2. Štamprdle - Ženská 3. Odcházíme - BáraB

unisex
08. 08. 2012
Dát tip
1) BáraB - tenhle text je dobrej, protože obrazy, co v něm jsou, působí realisticky.. má myslím potenciál působit i psychoedukačně pro pacienty léčící se se závislostí na alkoholu.. asi právě přílišná nálož emočního zabarvení textu je jeho mínusem.. upřednostňuji spíše syrovost.. kór u těchto témat.. agresivní otec alkoholik: časovaná nálož.. čaj-rum-bum

Fruhling
08. 08. 2012
Dát tip
1) unisex 2) Odcházíme Ad 1.) Hele, je mi jako trapné furt hlasovat pro autora unisex, ale zvlášť v tomhle kole vyniká stabilně jistým stylem, chladnou úsečností a atmosférou. Jediný opravdu ucelený text. Ad 2.) Klasický námět s příjemně realistickým a neafektovaným zakončením. Občas se autorka krapet opakuje, ale jinak se jedná o překvapivě čtivé zpracování obvyklého tématu. Víc pod povídkou.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru