Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O něčem jiném

17. 08. 2012
6
15
1522
Autor
Vampirelord

Seděl jsem s kamarádem na pivě v jedné takové restauraci a viděl jsem vedle u stolu pár, kdy on měl snubní prsten a ona ne. Oba těkali pohledy po místnosti s takovou nehranou obavou a tak mi napadlo, že asi k sobě tak nějak nepatří, teda oficiálně...takže.....

O něčem jiném

 

Modravé ubrusy, bělostné tabule,

lidé jsou při chuti, absence zlovůle

a někde uprostřed dvojice rozjímá,

spojeni pocity, touha je bláznivá,     

uštknuti nevěrně, nestálou chutí,

která ty hrdličky nákazou nutí,

přijmout konečně to správné rozhodnutí,

které je nasnadě, když vidíš tuhle ženu,

zakleslou do muže, ačkoli ona bez prstenu.

 

Je to však potřeba? Je třeba pálit mosty?

Nestačí rovně přistoupit a role své se zhostit

a kde jiný pln proslovů soudy zaměstnává,

tam další nehne brvou svou a dál nehnutě mává,

směrem stejným jak doposud,

jen trochu brní ruka....že by stud ?

 

Která z těch dvou žen je obětí,

 která má cenu zlata,

která je hodna dojetí

a která meče kata ?

 

Co rovinou a co plocha šikmá značí,

kdo mravní ignorant a kdo anděla zračí,

kdo lásku rozsévá a kdo si city bere,

kdo touží po citu a kdo jen do postele,

to rébusem, který je řešen stále,

kdy k sobě přitisknout a kdy dát plné vale.

 

Rovnici nenajdeš, jsou mnohé cesty trní

a i když miluješ, v srdci to vždycky brní,

říkám však naplno a můj hlas není tichý,

že počet podmnožin nesmí být nikdy lichý,

neb co liché je,  se nepáruje,

i když připustím, že často funguje.

 

Tak nevím  jestli hanět, či závidět ty stavy,

které naplní depresí a láskou mnohé hlavy,

stačí když je vezmeme na milost,

protože nejsou vždycky jenom zlost

a bezmasá ohlodaná kost.

 

Někdy ……


15 názorů

koloušek
22. 08. 2012
Dát tip
Zajímavě zpracované téma nevěry.(Ostatní se časem poddá.)T*

Vampirelord
20. 08. 2012
Dát tip
Co je daktyl a český jamb je mi úplně volný...a k tomu Tvému vulgarismu se ani nebudu vyjádřovat, na to abych si užil jízdu v autě nemusím umět rozebrat motor a znát části převodovky, ty jantare....

Safián
20. 08. 2012
Dát tip
Nad chybami lze přimhouřit oko, nad jejich sebevědomou obhajobou už ne. Mohl třeba říci, že onen daktyl je vlastně český jamb s cezurou uprostřed verše, ale on ne, jeho to nezajímá, protože je božsky(jako Wolker) nadán. Prostě sračkař už podstatou svého myšlení. Co řící k básni? To je veršů, to je slov, než se vůbec něco dozvíme! Ale... při troše skromnosti a práce...

nostalgik
20. 08. 2012
Dát tip
dost plodů mám na zahradě však je mi celkem putna že nemám všech pět pohromadě když se o mně šušká jak nejvíc prý mně chutná sousedovic hruška **

Vampirelord
19. 08. 2012
Dát tip
Nejsem básník nové doby, Jsem ten starý poeta, ten co verši dílo zdobí, ten co není asketa.

Vampirelord
19. 08. 2012
Dát tip
Děkuji, že jsi si dál tu práci s tím rozborem, nicméně znělost, neznělost...neblazni...připada mi to jak chemický rozbor nedělního oběda...prostě buď mi chutná nebo ne...a k té topornosti...sám vím jak lehce tvořím rýmy...a toporne to opravdu není...jde mi o pocit z toho díla. Vždycky si řikam, když čtu podobné kritiky...myslíš, že třeba Wolker o tom měl páru ? A to si na něj nehraju...

Miroslawek
19. 08. 2012
Dát tip
obsah hodnotit nechci, neb z mého pohledu není co... ale alespoň k rytmice a technice výstavby verše pár slov, když vidím tu práci ;) Lehce toporně a mechanicky zveršováno. Je sice pěkné, že jsi se vyvaroval vytváření slovní vaty pomocnou drtí různých spojek a zájmen, bohužel o významový level výš je tam ornamentálních figur víc než dost. Neumíš škrtat. Ovšem to bychom opět odbíhali k "obsahu". Ambicí byl daktyl... a přitom už ve čtvrtém verši ti došel dech, nejprve s rýmem, poté i v rytmu.... ona to avizovala už ta změna v předpisu čtyřstopého daktylu (X - přízvučná slabika, x - nepřízvučná) uštknuti nevěrně, nestálou chutí, Xxx Xxx Xxx Xx = 4D která ty hrdličky nákazou nutí, Xx x Xxx Xxx Xx = 4D přijmout konečně to správné rozhodnutí, Xx Xxx x Xx Xxxx = 6TŽ a huž jsme v pérdeli pane hrábě. další dvojice veršů které je nasnadě, když vidíš tuhle ženu, Xx x Xxx x Xx Xx Xx zakleslou do muže, ačkoli ona bez prstenu Xxx Xxx Xxx Xx X xxx má sice daktylské začátky, ale ve svém průběhu toto schéma opouští, nicméně s mírným přimhouřením oka jsou rytmické průběhy alespoň sobě navzájem odpovídající. A pak dále už přecházíš do jambu Je to však potřeba? Je třeba pálit mosty? x x x Xxx x Xx Xx Xx = 6JŽ Nestačí rovně přistoupit a role své se zhostit Xxx Xx Xxx x Xx x x Xx = 7JŽ ... atd. Jsem ten poslední, kdo by mohl něco namítat proti (účelné) proměnlivosti v rytmu jako takové. Ale mám tušení hraničící s jistotou, že to vůbec nemáš pod kontrolou.

Čudla
18. 08. 2012
Dát tip
/*

Vampirelord
18. 08. 2012
Dát tip
Díky za uznání.....:)

Wow, tohle je supr. Tip*

Vampirelord
18. 08. 2012
Dát tip
Evžo, díky za názor...nicméně v celé básni o rozsudek nazavadíš.....je to pohled mimo kruh..není tam žádný verdikt....si myslím......pouze, že lichost se nepáruje...a jestli jsem se Tě dotknul a našla ses tam...tak je to asi správně, že Tě to rozezlilo :)Ale uznáš, že asi moc "košér" to není....nebo Tě to ba ...?

Nikdy nebudeš znát zrovna jejich příběh, nevidíš jim do hlav ani do životů. Nesuď, abys jednou nebyl souzen. Je to téma pořád dokola obehrávané a nikdy nevyčerpané.

srozumeni
17. 08. 2012
Dát tip
dokonalé...***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru