Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

veřejný gulag; postspánková meditace pro pussy riot

Výběr: Fouckault, Eli.Benett
18. 08. 2012
15
12
2630
Autor
Lyryk

 

 

 

 

 

pochybuji

že kterýkoli vězeň zdob nesvobody

snil o odplatě formou chcípajících bezdomovců

 

leda by každou no name mršinou

byl vedle Putina i papež s páťou Kyrilem

kdyby měl každej panskej fouňa jen hvězdy nad hlavou

 

a kámen pod týlem

 

páňata králíčci diktátkem spjatí mana žírci

lichvářští vyžírkovčíčkové copak jste proti

lidské svobodě?     Nic!

 

svobodné duše tančí v kuklách

u soudu hlavy vztyčené

umí i mimo báseň říct -smyslné- hrdé NE!

 

však   moudrým soudcům by nejdřív srdce pukla

než dát dva roky na tvrdo

s celosvětovou ostudou

 

dřív    když býval gulag ještě za humny

chápal svět málokterý rozumný

od těch dob co je nám všude na očích

chápou se světa neomylně utajení roztoči

 

kuklu před vámi holky smekám

chystám se být už dospělý

nečekám svobodu jenom od člověka

ale jen od vaší                 hvězdné kapely

 

 

 

 

 


12 názorů


Josephina
20. 08. 2012
Dát tip
holky musej bejt strašně statečný, recesistky, ale jejich protest je pubertální, i když právě na nedospělou část populace nejspíš zapůsobí. Po světě je milion dalších nespravedlností, ba zvěrstev, a to nejen mezi lidmi, ale především lidí vůči Zemi, přírodě, zvířatům. Skutečné vyřešení problémů je ale daleko pracnější, i když nepopírám, že taková "umělecká" zkratka na problémy upozornit může - ale s tím, že holkám muselo bejt jasný, že za protizákonný jednání do basy půjdou.

Ubohá opička brání kliku

No eli beny kliky bé a fuck výběry hurá a vůbec ne mimochodem moje pussy jsou lepší v mnoha směrech, ale nepatřím do vaší party... Jako nobelovku Antonín Holý nedostal protože nepatřil do správné tlupy. Ale je to lidské moje tlupa nechává výhod pro své členy a ostatní jsou "nepřátelské" atd. Sociální aktivita. Tak jako křesťanská tlupa je soudržná...

DavidPetrik
18. 08. 2012
Dát tip
Vice Majakovskyho, mene Puskina. Ocenuji nicmene odvahu vyjadrit se k zhavemu tematu jednoznacnym pohledem, ktery ovsem vychazi pouze ze zprav z druhe ruky (tj. z tisku). Take me zaujalo, ze jsi se odhodlal k politicky angazovane poesii na udalost z Ruska, ale zatim jsem od Tebe necetl podobnou vec na soudobe ceske politicke tema. Proc tomu tak je?

Takto. Nemam absolutne nic proti angazovanosti, prave naopak, ale takhle to dopada, kdyz zacne lyrik protestovat. Rozvlekle, prelyrizovane, bez tahu na branku. Priklad dila, kde to slape jak ma, a dokonce neni daleko od tematu, byt vzniklo mnohem drive: blbjenka - odevzdane.

Čudla
18. 08. 2012
Dát tip
/*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru