Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dopis pro Gregoryho Corsa

13. 09. 2012
12
8
1949
Autor
konias

Po dlouhé době. Tak asi nějak na pozvolnou rozločenou se svými přáteli zde. Snad zase někdy, ale teď jsem se dostal do té fáze, kdy vám písmák rozhodně víc škodí než pomáhá...je čas se postavit na vlastní nohy:) Každopádně díky za každej pořádnej výprask i poklonu...mělo to význam...což je ta nejdůležitější možná vlastnost slov...

 

V tomhle podniku
nadávaj starý na mladý
a posílaj je rovnou
do patřičných mezí
prdele
a ty, Gregory, ty i tvá škodolibě dvouvrstvá Amerika jste daleko
jste pryč a rozpustile mi mlčíte ze záhrobí, jak bolí vybírání slova z nespočtu
jak natírání skle brejlí na růžovo
jak sůl nepoučitelnosti do očí
Ty mlčíš a přečíst tě od A do Zet nepomáhá
stejně nemám páru
netuším
jak se nekurvit s pustinou středečního rána
jak se vyhnout pornu reality,
kde se vzdychá tak nepatřičně,
že Světu nevěříš
ani nos mezi oceány
a
kde se to po sobě válí nějak moc explicitně
a
ještě ke všemu se tím přehrabuje
ošklivě opravdová Smrt
který jsi se bál, Gregory
kterou jsi proklel, psal pro ni
kterou jsi poznal a nakonec
se možná i usmířil nad hrnkem prozření
a
ne že by na tom záleželo
ale zbyly básně
a já
jsem jejich pozůstalý čtenář
nahý v moři
kam ústil v deltě tvůj duch jako nebojácná řeka
a nad papírem v podniku kde nadávaj starý na mladý
pár v hlavě a přesto
v elegických náladách
vesmírného kresleného vtipu
ve třech obrázcích
ve zkratce
žijeme
i umíráme
v afektu
milujeme
láskou
škodíme
ve tmě
a sami se bojíme
a v tom všem jsi právě teď
víc než jen jméno
Gregory Corso...


(červenec 2012, Praha a Lhotka)


 


8 názorů

Po prologu jsem ti chtěla psát, po básni slova došla..

***

 


Kissah
19. 09. 2012
Dát tip
Zřejmě stačí napsat slovo "Amerika" a už se to vnímá jako angažovaný politický text...:-// Čtu znovu a znovu a hledám, co mohlo vzbudit ten pocit, ale nenacházím. Je to CELÉ ve výsostně osobní rovině, od začátku do konce, - a to, co je toho celého sdělením je dost jasné... "ne že by na tom záleželo ale zbyly básně a já jsem jejich pozůstalý čtenář nahý v moři kam ústil v deltě tvůj duch jako nebojácná řeka" - - tam to je... skoro celé..:-) Prolog je, jak ho tu všude chápu, jen jakési vysvětlení pro čtenáře zde - k básni nepatří, takže text je nutno vnímat nezávisle na něm...takže mě tvé díky a loučení nezkazily dojem... Stejně ale škoda... Třeba by tvé odpoutání od Písmáka mohlo být jen v tom, že se prostě i nadále nenecháš ovlivňovat zdejším "mainstreamem" a tím, co se tu "líbí" a prostě sem jednou za čas vysypeš svou (případnou) "žeň"...?

guy
14. 09. 2012
Dát tip
myslím, žes mu to napsal líp, než by to sobě napsal on ..

jH
14. 09. 2012
Dát tip
strhující *

alessi
13. 09. 2012
Dát tip
hned v druhom verší by som poopravil gramatiku, ak platia rovnaké pravidlá, nemalo by tam byť "starí na mladí"? Nechcelo sa mi to moc čítať, navonok to pôsobí dlhé a príliš filozofické. niečo ako pivné reči, ked jeden podnapitý hovorí druhému : "počuvaj, toto máš takto.... "

konias
13. 09. 2012
Dát tip
proboha né...angažovanosti v tom není ani to počáteční vlákno :) ...to by se Gregory asi urazil...

DavidPetrik
13. 09. 2012
Dát tip
Prolog hned zkraje omezi moznosti vnimani textu, predeterminuje ctenare k jednomu z moznych postoju (kritika vs. chvala). To je neproduktivni. Samotny text se vali obstojne. Jsou v nem mista presvedcivejsi (od "zbyly basne"), ale take slabsi az banalni ("zijeme i umirame v afektu"). Nejvice ale rusi nezaostrenost. Na zacatku se miha politicka nit, angazovana poesie, ktera na konci - bez prirozenosti ci plynulosti - prechazi do osobni roviny. Jako kdyby autor vyhodil pasmo na papir tak, jak se mu rolovalo v mysli, aniz se zamyslel, co je jeho sdelenim.

Čudla
13. 09. 2012
Dát tip
/*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru