Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ke konci října

22. 09. 2012
16
21
1822
Autor
agáve

 

 
 
 
 
 
nad ránem nasněžilo;
omítky po kolena
světla jsou rozdrobená
a ticho ztěžklé jako horká kaše
je dusivé
 
co bylo tu; to rozpadlo se
na dotek příliš choulostivé
tvůj hlas i dopis; kolem stolu;
pomodlíme se za živé
a
 
pak se nechme unést někam dolů
poslední dobou
všechno se zdá tak tíživé
 
 
 
 
k ránu se kmeny naklání
či puknou napříč bodem mrazu
 
často jsem chodívala
k úpatí toho srázu
až na kraj
kde by pod nohama
kraj rozpouštěl se v mléčné mlze
 
jak by se v tomto bodě
končil svět
 
 
a všechno odsud
nesouvisle;
s ozvěnou
vracelo se zpět
 
 
vedla sem  cesta
přes březový háj
 
byl pozdní říjen.
čas sklizně přišel   v neúrodný kraj
 
 

 


21 názorů

agáve
26. 04. 2013
Dát tip

no, splodili jsme spolu ale krásný závěr této diskuse!

Díky a hezký večer i Tobě Oldrichu!


Oldrich
22. 02. 2013
Dát tip

zformovat

Ale jinak máš pravdu, že jsou to jen odlišné názory, mé a tvé. Jen říkám, co si myslím a ty s tím máš stejná právo nesouhlasit, jako já mám právo nesouhlasit s tebou předkládaným textem :-)

Hezký večer přeju


agáve
22. 02. 2013
Dát tip

a ještě k té pentli, zdá-li se ti to jako pentle, tak prosím, máš právo vyvozovat jakékoliv závěry:) mně se libi ten obraz a mam rada, kdyz poezie sestava z takovych obrazů, je to jako kdyz nekdo rekne, napriklad "kdyby trakare padaly!" nebo "měl z toho Vánoce"  - uspesne jsi tuto recnickou figuru identifikoval jakozto metaforu a ano, tohle jaksi mela byt poezie, tudíž se mi to zda jazykove v poradku. že se ti to nelíbí, to je ovšem v pořádku taktez a já s tím mnoho nezmůžu, jedine ze bych to cele smazala a napsala jinak, mohla bych napriklad zacit psat ve volnych versich nejakou politicky angazovanou basen na tebou urceny socialni fenomen a sformovat ji třeba do tvaru jednonohe orlice..!:) ale ted zrovna nemam moc casu a popravde ani takove ambice na tomto poli.)


agáve
22. 02. 2013
Dát tip

Milý Oldřichu, tiživé/ za živé jsem navzdory Tvému ostrstřehu neopsala bohužel od dajakbola, ba dokonce jsem jeho báseň ani neměla čest číst. jsi-li tak sectely, jak se zda, mohl sis povsimnout, ze existuji jista pravidla ve psani vazaneho verse a vzhledem k tematu je zrovna toto dosti na snade, jelikoz se vyber vhodnych slovnich dvojic znacne zuzuje - a vzhledem k faktu, že k současné chvíli bylo jen na písmáku napsáno 45 391 vázaně psaných básní (nepočítaje jednotlivé dvojice rýmů) a 22 577 částečně vázaných, je pochopitelné, že se obcas stane, ze dva autori nezavisle na sobe vymysli stejny rym.

To je jedna věc, druhá věc je, že je vlastně irelevantní, že by někdo něco od někoho opsal, poněvadž kvalita by měla stejně být postavena nad původnost, takže i kdyby třeba dajakbol ten rým opsal ode mě a jeho báseň byla lepší, je to vlastně jedno:D


Oldrich
22. 02. 2013
Dát tip
Jistá taková rozpornost v tom pro mě.
 
nad ránem nasněžilo;
omítky po kolena - proč zrovna omítky? Asi to má být pouhá metafora pro sníh, ovšem společné mají ty dvě entity právě jen barvu a tak nějak přemýšlím, k čemu je taková metafora dobrá, krom toho, že je pentlí...
 
světla jsou rozdrobená - ačkoliv nyní v tom drobení něco z omítky využíváš, nakonec to asi beru celé docela dobře. Jen v poznámce, jak možno to vidět
a ticho ztěžklé jako horká kaše
je dusivé - zbylé dva řádky bez výhrad a celá první vlastně velmi dobrá.
 
co bylo tu; to rozpadlo se
na dotek příliš choulostivé
tvůj hlas i dopis; kolem stolu;
pomodlíme se za živé
a
 
pak se nechme unést někam dolů - navíc významově i rytmicky to někam -pro mě teda.
poslední dobou
všechno se zdá tak tíživé - nedávno jsem četl u dajakbola rým ťaživé/na žive. Tak přemýšlím jestli tohle je tvoje vlastní nezávislá invence.
 
 
 
 
k ránu se kmeny naklání
či puknou napříč bodem mrazu - napříč bodem mrazu je skvělé.
 
Pak už se mi text ale tak nějak drolí pod rukama. Pár dobrý věcí vržených v začátku, pak jakési docházení sil a rýmy (obecně nemám rád smíšené verše - buď vázaný, nebo volný - tohle je takové slepené), které to rozhodně nezachrání. Mrazu/srázu, Háj/kraj.
 
Třebas by stačil poloviční prostor...
 
 

Jonash
19. 02. 2013
Dát tip

ano přidávám se s chválou. Povedené!




kaido
04. 10. 2012
Dát tip
konec října doma, v Čechách...cítím to. Díky

Podměsíc
25. 09. 2012
Dát tip
Zdá se, že zvolna získáváte dalšího častého čtenáře :)


agáve
24. 09. 2012
Dát tip
jee, děkuji Vám za ty gastronomické pochvaly! Doufám, že jednoho dne napíšu báseň, která by mohla být něčí obědové menu, pak ji pošlu jako humanitární pomoc do rozvojových zemí a třeba vyřeším nějaký globální problém!

médea
23. 09. 2012
Dát tip
*

Or
22. 09. 2012
Dát tip
Jednoznačný souhlas s Christianem. Přesně moje oblíbená poetika. Moc mě potěšilo.

Štírka
22. 09. 2012
Dát tip
prošla jsem se s Tebou... stálo to za to... ***

srozumeni
22. 09. 2012
Dát tip
***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru