Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O názoru na lidskou poctivost a o předsudcích

26. 01. 2002
0
0
3650
Autor
Petula

 

„Prokristapána! Chyťte tu kachnu!

Dyk já jí ještě nemám placenou!“

 

Volala vyděšená paní v samoobsluze u stále ještě běžícího posuvného pásu pokladny.

A místní ostražitý „polocikánek“ ji chytil…

 

Jak s ní naložil???

 

Napište (prosím)… — děkuji za uvedené odezvy...

 

 

Tedy jak to bylo dál:

 

Z davů lidí, které v tu doby samoobsluhou v obchodním domě proudily, se vynořil klasický velký Cikán. Kulaté tělo, kulatá hlava, černý knír. Něco zahromoval v Romštině a svižný chlapec kachnu hodil zpět a utíkal k východu. Co to bylo nevím, romsky neumím...

 

Ostatní lidé jen stáli a čučeli. Jen stranou v rohu si pro sebe něco mumlala starší Cikánka. Byla to pravděpodobně "mateřská loď" onoho "rychlého nákupčího". Pak se také sebrala a opustila scénu.

 

Lidé počkali, až velký Cikán odkráčí "středem" a začali nadávat na pakáž cikánskou...

 


_kdo_jsem_
29. 01. 2002
Dát tip
včera večer pinesl apní a celým tím polepeným nebem až do alelujááááááááááááááááááááááááááááá

Petula
29. 01. 2002
Dát tip
Wopi, jogurtem se vopi! Tedy nechápu, jak to děláš, že podkládáš pivo jogurtem, nemáš náhodou žaludek kachní - to jest z té kachny??? ► Yeziiinka a pak tam plavala se všemi vánočními kapry a svatomartinskými husami až do soudného dne... ► Papouch! Ale no tak... Nevím jak v Brně, ale tady znamená "Morgoš" vcelku už nadávku. Ano, ta "matička", která tak "hezky" vedla snědšího chlapce "k dílu" by zasluhovala bejt "Morgoš zasklenej" (= Cikán v lapáku), ale jinak? Emoce tam zavládly také obecně... Tedy až poté, co už nehrozilo, že se ten velkej Cikán někoho zeptá, vo co jako de... Ale je pravda, že zmražení papouši v igelitovejch pytlíkách smějí nadávat až se jim od ... useknutejch krků práší!Mahoney tak to by se mi také líbilo. Ale nevím, obávám se, že i kdyby ses naklonoval, tak to nestihneš... Ne každej chce posloucht pozitivno a dobro. Ale děkuji za nabídku. Více takových Mahonků!!!! ♫☼♪ ► Zolli tak to fakt nejde. To už jedině sáthnout číslo z trhu, jak to občas dělali soudruzi, nebo vydat omluvu, jak se to dělá už od dob císaře pána a jeho rodiny, blahé paměti... Případně prohrát soud a jít krást kachny, jogurty a pivo do obchoďáku... ► Alino, no nic není černobílý. Nakonec Cikáni (ba ani černoši) nejsou (zcela) černí a běloši nejsou bílí...
Tak takhle tedy – viz dokončení v textu nahoře... ░▒▓-_-▓▒░

Merle
29. 01. 2002
Dát tip
takže se ji fakt snažil ukrást? :)

Wopi
29. 01. 2002
Dát tip
zajímavé (jen na vysvětlenou - ten poměr je tak asi 80 jogurtů na 1 pivo) :)

Spvrivs
29. 01. 2002
Dát tip
Já bych ještě počkal, jestli situace nevyužije ňákej ostražitej nenápadnej bledší pořízek. Vono se říká, že cigáni kradou... no kradou, někeří, ale s "bílýma" to není o moc lepší. Už to, že většinou ani nedokážou ocenit jednání toho klasického cigána, hodně naznačuje. Měli bysme se stydět (ale voni taky - cigáni).

Climaster
28. 01. 2002
Dát tip
...chtěl jí vrátit, ale než stačil udělat krok všichni okolo ho obvinili z krádeže...

Lasy
28. 01. 2002
Dát tip
Ad Papouch - Morgos? Neni to trochu "neprijemne" oznaceni? Lasy.

papouch
28. 01. 2002
Dát tip
Lasy - to je výraz z brněnského hantecu, nic hanlivého

uranium
28. 01. 2002
Dát tip
No dobře tak ju asi pinesl apní a vrátil no, a celý to měl o za cíl že jsme měli odhadovat že ju ukradne a rozuzlení nám mělo ukázat jak máme předsudky ne? O to mě to připadá lacinější

Petula
28. 01. 2002
Dát tip
Nene! Bylo to jinak! Dnes nestíhám! Zejtra... |||-_-|||

uranium
27. 01. 2002
Dát tip
NO pásy se zastaví když dojedou na konec se zbožím, takže proč chytat?????? Je to pěkně blbej příkald. Laciný. Antitip

Petula
27. 01. 2002
Dát tip
Ó, ne, uranium! ► AntiTiP? BERU! To jsem nedala pro TiPy, ale pro to, že bych chtěla vědět, kdo mi jak odpoví. Už to trochu vím... :o) Díky!!! ► Laciný? Asi jo. Ale ze života... ► Pás se zastaví, ale... Byl jsi někdy v Máji, tedy v Tesku (v Praze) dole v potravinách ve špičce? Než se kupující prodere až tam, co mu padá zboží a když je tam takový chaos a okolo plno lidí... Člověče, tam se vobčas dějou věci... Tohle se stalo na sklonku minulého roku, Všichni na infarkt a tak... Dokončím zítra či pozítří... :o)

Yeziiinka
27. 01. 2002
Dát tip
Cikánek vytáhl z kapsy obrovský vak plný peněz, kachnu zaplatil, osvobodil z pytlíku a pustil na Národní třídě do jezera? :)) Merlí: skvěle!

papouch
26. 01. 2002
Dát tip
....zatímco všichni polemizují, co udělal cigoš, já přemýšlím o kachně.... ....bejt ta kachna papoušek, tak začne strrašně sprrostě nadávat, prrrskat, škrrrábat a klovat, takže morrgoš z toho zdrrravej nevyjde!!! :-))

zolli
26. 01. 2002
Dát tip
Prrrrskal by i zmrazenej bezhlavej papoušek v igelitu? No těěě prrrsk :o)))))))!!!

alina
26. 01. 2002
Dát tip
....Petulíí, je mi z toho nějak smutnodivno....inu,možná si vzpomeneš na jednu naší debatu v Chiméře.... Papouškůůů.....MILUJU TĚ!!!! Bříza: :o))).....tebe teď zrovna nejspíš taky!! :oD) Mahoney: dva roky konverzačních hodin bych u Tebe předplatila půlce lidstva - a to ze zcela sobeckých pohnutek - ráda bych, aby ten svět už jednou konečně míň bolel a víc hladil.....kujůůů! *o*

Mahoney
25. 01. 2002
Dát tip
možná je celá škála odstínů chování a jejich četnost dává, ehm, myslím, gaussovu křivku :)) myslím, ehm, že obecně vzato nejčastějším chováním bude buďto nezájem, nebo vrácení kachny paní nakupující či paní pokladní, případně panu pokladnímu :) ..ovšem, gaussova křivka pro specifikovanou sociální vrstvu "ostražitých polocikánků" může být úplně jiná :), ale v tomto ohledu si netroufám činit jakékoli odhady.. vždy platí, že chování konkrétního člověka je naprosto jedinečné a je adekvátní a logické způsobu, jakým vnímá situaci, a ten mimo jiné koreluje zejména s jeho aktuální a dlouhodobou situací a strukturou charakteru.. :) z toho plyne: nedávám žádnou dopověď.. ale dej mi s tebou zmíněným "polocikánkem" dva roky konverzačních hodin a pravděpodobně si pak budu jist, že kachnu podá paní prodavačce :) (ale připomínám, že "má jistota" nemusí odpovídat skutečnému chování :) pa a všem krásný den.. vegetariánům bez kachen :) a.

Mahoney
25. 01. 2002
Dát tip
pes: vzhledem k titulku musím dodat: pro někoho by bylo poctivé kachnu podat paní pokladní a pro jiného by bylo poctivé vzít to jako nabídku osudu a kachnu si odnést (třeba proto, že nemá práci, nemá moc peněz a má nemocné děcko, kterému taková kachna asi udělá líp než chleba s máslem..)

Wopi
25. 01. 2002
Dát tip
Mahoney to řekl pěkně. Co se týká názorů na lidskou poctivost, nemusejí vždy přesně kopírovat zmíněnou křivku... očekávám odchylku danou nedůvěrou, ale kolik z toho jsou předsudky a kolik prostá ostražitost filozofie "vždy raději počítat s horší možností a být připraven", to je těžko říct.

zolli
25. 01. 2002
Dát tip
No já jsem u prvních dvou vět myslela, že je to zoufalé zvolání redaktora, nad článkem, který se omylem dostal do tisku... V tomto případě, by jistě bylo též zajímavé zjistit, jak s kachnou naložili. :o)))))

Beata
25. 01. 2002
Dát tip
líbí se mi víc husy

Bříza
25. 01. 2002
Dát tip
... neplacená kachna zvětřila příležitost a ozubené ozobí se veškerou silou toho podchlazeného nebožátka zaťalo do snědého předloktí ... Romek kachnu pustil stejně rychle, jak ji předtím uchopil ... a posuvný pás pokladny Daisy Donaldovou odvážel do dálav Hollywoodského happyendu lemovaných duhou s logem Metro-Goldwin-Mayer ...

Bříza
25. 01. 2002
Dát tip
PS: ... nebo dnes patří práva firmy Walt Dysney pod Werner bros ??? ;c)

Merle
25. 01. 2002
Dát tip
zatímco se ji snažil někam položit, ostražitá ochranka se na něj vrhla, srazila ho na zem a začala s upoutacím rituálem...

Wopi
25. 01. 2002
Dát tip
Merle: to zní docela nebezpečně pravděpodobně...

Petula
25. 01. 2002
Dát tip
Merle je zatím nejvíce pravděpodobné pravdě, ale bylo to jinak... Povím v pondělí či úterý... ♫♪♫♪♫♪ |||-_-||| ♫♪♫♪♫♪

Wopi
24. 01. 2002
Dát tip
Jakou kachnu??

Petula
24. 01. 2002
Dát tip
No, to je buřt, prostě "tu kachnu!" No, víš, u nás v samoobsluze je vobčas prodávaji... U Vás ne? Sakra, co si to tedy v Tý Plzni pod to pivo do žaludků dáváte??? |||-_-|||

Wopi
24. 01. 2002
Dát tip
Jogurt :o)

Lasy
24. 01. 2002
Dát tip
Samozrejme ji te pani podaů zpet . . . Lasy

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru