Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Naše

15. 10. 2012
3
19
1158

Stvořili jsme planetu

jen pro nás a naše přání

cizí ani na pozvání

 

bez hranic a bez států

bez králů a bez královen

každý každému je roven

 

stvořili jsme nový svět

z perspektivy ptačí

jen 'být' stačí

- a nic nemuset.


19 názorů

Adien
25. 03. 2013
Dát tip

nevím, dělej jak chceš, ale je to prostě, jako bys psala hudbu a neuměla noty :-)


Adien: chápu jak to myslíš ..každopádně já si opravdu píšu svojí poezii ..jedno bez druhýho nejde, ale tim pádem ani druhý bez prvního :)


Adien
20. 03. 2013
Dát tip

Tahle se mi líbí asi nejvíc ze všech, až na ten konec, místo pointy a překvapení mi tak nějak vypad z rytmu.

A - Rybičko - to co tu píšeš o nepsaní dle definovaných rytmů, je, s odpuštěním, školácký. To je jako kdybys řekla: ale mě nezajímá cizí poezie, já píšu svojí. Jedno bez druhýho nejde. A už jenom to, že ti tu Miroslawek podotknul, že všechny tvoje ostatní verše jsou trocheje, přece znamená, že tak píšeš.... Takže tě prostě jenom upozornil na věc, který si člověk jako autor často nevšimne, že prostě jeden z veršů rytmicky nesedí. (což třeba mně mimochodem neva, ale když si to několikrát po sobě čtu, tak si toho všimnu) 

Jakoby se druhej verš rozlétnul kamsi mimo klasickej českej rytmus poezie, což je zajímavý, ale ve zbytku básně se všechno náhle zas vrací do normálu, takže ten druhej je najednou docela nepatřičnej.

Já osobně třeba pořádně zjistila co je trochej, jamb a daktyl taky teď před chvílí, po krátkým rozhovoru s wikipedií, a to jsem na tom byla na školní hodině před pár měsícema na konzervatoři... A myslím si, prostě, že i když si samozřejmě nepočítáš slabiky a nekreslíš Xx (i když, proč vlastně ne?), musíš cítit, jak rytmus v básni plyne a rozhled v tomhle odvětví v tom může hodně napomoct. 

Tak. Podruhý za tejden jsem napsala delší kritiku k dílu než je dílo samotný... to bude těma fotkama. Tak zatím .-)


Jonash
10. 03. 2013
Dát tip

ta by byla.. :)


a špatného ještě míň. dobrou noc. ;)


Miroslawek
16. 10. 2012
Dát tip

Nevadí, i tak stačí. Jak se říká, dobrého pomálu ;)


co ti ale sdělím - český jazyk jsem nestudovala.


stále se odehrává a doufám, že ještě minimálně do doktorátu se odehrávat bude. ovšem kde - to ti sdělovat nehodlám.


Miroslawek
16. 10. 2012
Dát tip

Tak to snad dopadlo k vzájemné spokojenosti... jen pro úplnost, kdeže se odehrávalo ono zmiňované několikaleté studium?


rádo se stalo ..tys mě dnes rozesmál hned několikrát.


Miroslawek
16. 10. 2012
Dát tip

teď jsi mne rozesmála, díky


jo takhle :) děkuji za vysvětlení ..já nepíšu dle nějakých definovaných rytmů či co to je ..a je mi jedno, jak se to jmenuje ..po několikaletém studiu lingvistiky už jsem od takových hranic a norem upustila ..především ve vlastní tvorbě


Miroslawek
16. 10. 2012
Dát tip

jen pro nás a naše přá

x X x x Xx Xx

ciani na pozvání

Xx Xx X xxx = -U / -U / -U / -U = čtyřstopý trochej ženský

Vysvětlivky:

X  přízvučná slabika

x  nepřízvučná slabika

-  těžká doba

U  lehká doba


Miroslawek
16. 10. 2012
Dát tip

tak v tom případě to máš blbý... ale i učivo ZŠ, když už neutkvělo v šedých buňkách, lze snadno ověřit se strýčkem Googlem


Ja nerozumet reci tveho kmene

Miroslawek
15. 10. 2012
Dát tip

ano, trochej... a pro jistotu dodávám, že ostatní verše jsou


"trochej"?


Miroslawek
15. 10. 2012
Dát tip

Rád bych tě upozornil, že verš "jen pro nás a naše přání" není trochej.


Čudla
15. 10. 2012
Dát tip

/*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru