Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Návrh tvorby maturitných zadaní z predmetu súčasná slovenská poézia

31. 10. 2012
6
5
1048
Autor
James.Juyce

Na základe vyhlášky Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č. 209/2011 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 318/2008 Z. z. o ukončovaní štúdia na stredných školách môžu žiaci štvorročných gymnázií maturovať z voliteľného predmetu súčasná slovenská poézia. Vzhľadom na to, že predmet súčasná slovenská poézia je novým maturitným predmetom, predkladáme pedagógom návrh tvorby maturitných zadaní z tohto predmetu.

Maturitné zadanie bolo vytvorené pre prvú tému predmetu, ako je uvedená v Štátnom vzdelávacom programe, resp. v existujúcej učebnici pre 1. ročník.

1. Rozoberte ľubovoľnú báseň Jána Gavuru z hľadiska použitých umeleckých prostriedkov a nájdite argumenty, prečo túto báseň zaraďujeme medzi gýče.
- Zdôvodnite, ako báseň manipuluje s našimi estetickými zážitkami.
- Vyberte zo súčasnej literárnej produkcie báseň, ktorá tiež manipuluje so zážitkami čitateľov a konfrontujte jej pôsobenie s inou básňou, ktorú by sme mohli považovať za umelecké dielo.
- Charakterizujte hlavné pojmy, ktoré ste používali: gýč, manipulácia, báseň, literatúra, estetický zážitok, funkcia, stereotyp, umelecké dielo.

31. 10. 2012
Mgr. Michal Rehúš, PhD.


5 názorů

KBT
31. 10. 2012
Dát tip

chcelo by to aj nieco na kriticke myslenie

napr.

- zdovodnite preco je tato otazka manipulativna. ake prostriedky k tomu autor vyuzil?


aradiss
31. 10. 2012
Dát tip

rehuš je asi zaujatý


dadíková
31. 10. 2012
Dát tip

:)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru