Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DŽARDA A NESPAVOST

02. 12. 2012
17
11
1155
Autor
brackenridge

 

Tohle se Džardovi nestalo poprvé. Probudill se kolem druhé v noci a pak už ne a ne zabrat. Chvíli si hrál s křečkem, ale brzy jej to omrzelo. Setřel prach na parapetu. Díval se na televizi. Čekal na spánek. Nic.

Kolem třetí ráno se oblékl do oteplovaček a zimní péřové bundy a vyrazil do ulic. Všechno vypadalo tak nějak strašidelně. V mlze. Džarda se procházel sem a tam. Mohl by také jezdit tramvají, ale rozhodl se pro pohyb, aby se unavil.

U železářství uslyšel kroky. Zrychlující se kroky. Džarda se nechtěl ohlédnout, aby to nevypadalo, že se bojí. Nicméně zrychlil taky. Odkašlal si záměrně hlubokým barytonem. Znělo to jako zaštěkání psa. Aby případnému přepadávači nahnal strach. Kroky ale nabraly ještě rychlejší tempo.

Teď už se musel otočit.

Postava v županu, pohorkách a s baterkou byla Džardovi okamžitě povědomá.

“To není Tišnov, že?” zeptal se děda a namířil světelný kotouč Džardovi do očí.

“Tys už zase utekl, dědo?”

Přikývl.

“Pojeď se mnou do Tišnova.”

“A nechtěl by ses radši projet tramvají?”

“Tak dobře,” řekl.

Do noční pětky už děda nastupoval zcela nahý, jen baterkou si dále svítil na prázdná sedadla.

 


11 názorů

Diana
23. 06. 2013
Dát tip
:-)

VH64
02. 02. 2013
Dát tip

***

Jsou autoři, kteří hvězdičky neradi, já měl hrst potěšených příjemných asociací, ale nějak nešly napsat. Proto ty hvězdičky.


Jonash
30. 01. 2013
Dát tip

Tišnov ! ;)) Jinak další skvělej příběh Džardy:)


pedvo
03. 12. 2012
Dát tip

Docela bych Džardovi přál, aby v tramvaji usnul.


Alegna
03. 12. 2012
Dát tip

:)*


No ovšem, bez županu a pohorek se dá žít, ale bez baterky? To by děda musel být blázen. (-:


zíra někdy džarda na čt-twentyfour??


sharik
02. 12. 2012
Dát tip

čim dál tím ujetější... ale z "Džardových příhod" zatím podle mě nejlepší! :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru