Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

přísloví trochu jinak (47)

18. 12. 2012
10
23
2586
Autor
aleš-novák

Doba se mění. V sedmdesátých letech (pamatuji jako malý chlapec) znamenalo označení "na Havla" druh pánského účesu.  Dnes označujeme "na Havla" délku kalhot...http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/jaroslav-bican-kratke-kalhoty-pro-vaclava-havla--1150260

 při té příležitosti je vhodné upravit jedno staré české přísloví, jehož původní verze poněkud postrádá logiku:

nač vyhrnovat kalhoty

když brod je ještě daleko


23 názorů

A.H.
03. 03. 2013
Dát tip

*


LV
12. 01. 2013
Dát tip

no ja som dostal za to dvojku z mravov jako mladistvý, za strih ala  pozdejší král bosáků


VH64
05. 01. 2013
Dát tip

Jo jo, účes Charta 77, vpředu Kohout, vzadu Havel.


Toscana
20. 12. 2012
Dát tip

díky, Aleši - konečně mám jasno (i díky pedvovi) :-)))


pedvo
19. 12. 2012
Dát tip

Dík za poučení. Další mezera ve vzdělání doplněna, do smrti se člověk má co dozvídat.


cituji:

"Možná to ani nevíte, ale tento účes u nás neproslavil nikdo jiný než Karel Havlíček Borovský, který v době, kdy se vlasy v zadu na krku hodně vystříhávaly, nosil účes plný a na tupo zastřižený. Prostě na Havla."


pedvo
19. 12. 2012
Dát tip

Toscana - Na zátylku byly normálně střižené vlasy směrem ke krku kratší a kratší, do ztracena. Tzv. výbrus. Na havla bylo tak, že tam byla ostrá hranice: nějaké ty vlasy a najednou vyholený krk.

Novopečenému panu prezidentovi střihli kalhoty bokovky, na což on nebyl zvyklý. Vytáhl si je do pasu, aby mu seděly, a tím dosáhl své popularity.

Jarmila Maršálová - Sám na to téma několikrát žertoval a i kdyby ne, nevidím důvod, proč by nás měla bolet huba.


Na jeho památku si kalhoty vyhrnovat nemusím, vzpomenout si muhu i lépe. :-)


Toscana
18. 12. 2012
Dát tip

že se na Havla stříhalo si pamatuju, ale vůbec netuším, jak ten účes vypadal - zbytek by se dal snadno vyřešit tím skotským kiltem a bylo by po problému :-)) *t


že vás huba nebolí!


:o)


pedvo
18. 12. 2012
Dát tip

Účes i délka kalhot se sdružovaly ve vtipu: Holič se ptá zákazníka: "Tak jak to chcete?" "Na Havla." Tak mu ustřih kalhoty.


Vaud
18. 12. 2012
Dát tip

Kdyz ma svuj Brod i Havlicek, proc by ho nemohl mit i Havel :-)


Zordon
18. 12. 2012
Dát tip

Hlavně, že se všude mluví o ohrnutých kalhotách, ale málo kdo zdůrazní, z které strany ohrnovat. Někdo by se tak omylem mohl chovat pyjetně místo pietně.


v Berlíně po Havlovi pojmenovali řeku...


Zordon
18. 12. 2012
Dát tip

Ovšem největší úctu k Václavu Havlovi mají Francouzi, kteří na jeho počest již několik století ráčkují.


podle neověřených informací byl na Hrádečku nalezen nedopsaný rukopis Havlova románu "Válka s haveloky". Když uprostřed psaní zjistil, že na podobné téma už cosi vytvořil Čapek, přešel Havel od teorie k praxi...


Havel lok a půldeci? To přidej.


a já myslel, že havelok je měrná jednotka pro konzumaci vybraných vín. jeden Havel-lok  si představuji asi jako půldeci...


Pravý vlastenec nosí účes na Havla, kalhoty na Havla a přes ramena havelok. Jedná se o módní styl "Havelook".


Kočkodan
18. 12. 2012
Dát tip

Já jsem se vyhrnul na svet v Ceském Brode. :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru