Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tisov prejav v Holíči už v predaji

18. 12. 2012
4
5
1114
Autor
James.Juyce

Vo Vydavateľstve Matice slovenskej vychádza Tisov prejav v Holíči v preklade do všetkých slovanských jazykov a v unikátnych básnických interpretáciách súčasných slovenských básnikov Mariána Grupača, Borisa Brendzu a Michala Badína. Kniha vychádza pri príležitosti 70. výročia prejavu prvého slovenského prezidenta Jozefa Tisa na cirkevno-národných slávnostiach v Holíči 16. augusta 1942.

V poézii slovenských básnikov zaznievajú aktualizácie podstatných pasáži Tisovho prejavu, najmä už zľudovenej apelácie Slovák, zhoď, zbav sa svojho škodcu! Túto nadčasovú výzvu básnici vo svojich poetických parafrázach vzťahujú nielen na Židov, ale aj na Rómov, Maďarov, Čechov a Američanov. Oprávnene nešetria ani homosexuálov, feministky a ateistov. Tým sa im darí uchovávať a rozvíjať duchovný odkaz nášho martýra, kňaza a prezidenta aj v dnešných postmoderných a hodnotovo nivelizovaných časoch.

Publikácia priamo nadväzuje na knižný projekt Literárneho informačného centra, v rámci ktorého vznikli preklady a básnické interpretácie Konštantínovho Proglasu. Knihu Tisov prejav v Holíči si môžete objednať na adrese Vydavateľstvo Matice slovenskej, s.r.o., Mudroňova 1, 03652 Martin.


5 názorů

Čudla
18. 12. 2012
Dát tip

Tomu Vašemu huráslovakismu jsem nikdy nerozumněl....


dadíková
18. 12. 2012
Dát tip

:)


vk
18. 12. 2012
Dát tip

...v unikátnych básnických interpretáciách najvýznamnejších súčasných slovenských básnikov...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru