Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jací skutečně jsme?

11. 02. 2013
0
26
1935

Často se rozmýšlím nad tím, jací lidé skutečně jsou. V dnešním světě, si většina z nás, snaží skrýt své pravé já, jenomže proč? Je opravdu tak špatné být takovým, jak uznáme za vhodné? Všude vidíme jak má člověk vypadat, jaký by měl být a jak se má chovat. Ano, někdy není špatné se řídit určitými pravidly, jenomže když na člověka tlačí společnost, potlačuje i svou skutečnou osobnost, nemá možnost se ukázat ve svém skutečném světle. Problém je v tom, že lidé si pak stěžují na to, jak jsme všichni falešní. Ano jsou falešní, ale spíše kvůli tomu, aby obstáli ve společnosti ostatních. Já sama jsem toho příkladem. Nedokážu se začlenit mezi ostatní. Neoplývám ani velkým sebevědomím, nebo nejsem ničím výjmečná. Ale liším se od ostatních. Sice neprojevuji svou osobnost tak úplně, ale i tak jí ukazuji víc, než většina ostatních. Stávalo se mi, že mě lidé odsuzovali, pomlouvali (a tím i sráželi) jen proto že jsem jiná. Nechovám se podle jejich představ a vyčnívám z davu. Ale proč je to tak špatné? Když chcete hledat dobrého člověka, hledejte mezi těmi, které svět zavrhl, jelikož tam se najde vždy to nejčistší srdce, co může být. Ti lidé, které svět zavrhl, se vždy něčím liší. Buď nemají postavu či obličej podle představ, nejsou z prostředí, které je vyhovující, či prostě dělají chybu za chybou. Je jich spousta. Stále moje hlava nedokáže pobrat spoustu věcí, jsem mladá, ale mám tolik starostí, které si i někteří starší lidé nedovedou představit. Mě život naučil, co je zač, tím se liším já. Nemyslím si, že je špatné vykřičet do věta "JSEM NĚČÍM JINÝ/Á A JSEM NA TO HRDÝ/Á". Já osobně mám ráda právě ty osoby, které se nestydí za to, čím jsou. Každý jsme něčím vyjmeční, tak proč to nedát na povrch a být pyšný na to, čím jsme? I když by to bylo potupující, tvoří to naši minulost, naše přítomné já.  Já se liším dlouhým seznamem, čím se na mě život podepsal, čím se lišíte právě vy?


26 názorů

Oprava posledního řádku...místo ,,každý" - patří ,,všichni"

A vyjímeční...zkopírovala jsem to i s chybou bez í...

No vidíš. nikdo není bez chyby.

doufám, že dnes už jsi v pohodě. :-)


Myslím, že jsi skvělá, už jen proto, že hledáš odpovědi.

A nějakou tou hrubkou se netrap, to děláme občas všichni ze zapálení pro věc...když tě na ní někdo upozorní, prostě to oprav a poděkuj.

Chtěla bych ti říct, že tvůj problém nespočívá v tom, že tě společnost odsuzuje, ale že ty odsuzuješ společnost.

Nepodlehni tomu, tací jsme všichni. Jen někteří se naučili se tím netrápit. Doufám, že budeš ještě psát.

Ne nadarmo platí - ,,každý je jiný a přitom všichni tak stejní"...

Mě bouchlo do očí: Každý jsme něčím vyjmečný,

může být - Každý je něčím vyjmečný,

nebo - Každý jsme něčím vyjmeční,,,


nonamebeast
02. 03. 2013
Dát tip

Nezvládla jsem přečíst všecky ty vaše rozhovory, protože jsem měla dojem, že nikam nevedou. Respektive...

Tragicus má pravdu, ve všem. Ty chyby rozhodně nejsou něco, čím by ses zrovna na písmáku měla chlubit, a dá se jim snadno předejít. 

Tady jsi v přátelském prostředí lidí, co to myslí dobře a chtějí se s Tebou pobavit, klidně a nekonfliktně, o Tvém psaní, chtějí Tě poradit nebo Tě upozornit na nedostatky, případně vyzvednout a zhodnotit klady :) Tady se neznámkuje, tady se hovoří :)

Ve své úvaze nadhazuješ myšlenky, ale zůstáváš na povrchu, nerozvádíš je, neargumentuješ, to je možná škoda, zdá se, že toho chceš spoustu říct a tak nějak to vykřičet do světa :)

Papír a svět tedy čekají!


Annabella
25. 02. 2013
Dát tip

Nechtěla jsem tě kritizovat, protože chápu tvé stanovisko. Fakt ne.Ale ty se nelišíš a ten text je dost průměrnej. Neříkám, že jsem spisovatelskej génius, ale tohle není ani dobře zformulovaný. A navíc se mi nelíbí font, ve kterém je to psané. Ani tón. 

Pokud můžu vstoupit ještě dodatečně do vaší žabomyší války, ráda bych řekla, že já jsem člověk, co si o něm lidi říkají, že je jinej a ne jinej jako "jinej", ale prostě divnej, takže to vidím ještě z jiného úhlu. Ty píšeš o jiných lidech, jak kdyby se jim hroutil svět tím, že se někam zařadili. Že se oblékají jako emo? Ono většinou taky jsou emo. A když si necháš udělat dredy... jaké překvapení, ale ano, pak jsi dredař. Promiň, ale to, že si udělám dredy, tak asi musím čekat, že budou lidi říkat "Týjo, koukejte, ona má dredy, to je ale divný!" Lidi mají touhu se odlišit, ale tímhle jsi se zařadila na konec "Já se liším" Jsem úplně jiná! Koukejte na mě!" řady. Navíc mi přijde,  že svět už je dost přeplněnej lidma, co hrozně moc křičí proti tomu, aby je soudili lidi, co je neznají. Už to není zajímavé. A navíc, když řekneš "Neodsuzuj, když mě neznáš," je to moc pěkné, ale až někoho zabiješ, porota nebude poslouchat tvé vzpomínky z dětství, aby tě poznala. A vsadím se, že hned jak kolem tebe projde holka v divných botech, tak se jí smát budeš.Neber si to osobně. Ale takových lidí už je dost na každém rohu. Hezký den.


Tragicus
24. 02. 2013
Dát tip

Tak to bych nechtěl vidět, jak bys psala, kdy by to i tobě připadalo spratkovité.


Kdybych se jako malý fracek chovala, píšu naprosto jinak ;)

Tragicus
23. 02. 2013
Dát tip

Vyjmečná nebo vyjmečný, to je snad jedno, ta hrubka není v příponě slova... Vzpamatuj se, děvče, a přestaň se chovat jak malý fracek. Mně je celkem jedno, jestli přijmeš, co ti říkám, to je tvůj boj.


Jonash
23. 02. 2013
Dát tip

druhá věta měla být ne že to opět myslí dobře ale že sním souhlasím ;) 


Tragicus: výjmečná tam má jednou a po té tam je výjmečný. Podívej se na Jonashe co napsal za kritiku. Napsal to tak, že jsem to přijala a uvědomila si, že má pravdu. Jonash: děkuji za tvůj názor, vážím si toho. opravdu je možné že tam čteřnáři nedávám prostor na přemýšlení, ještě se mám dost co učit :) ale co, žádný učený z nebe nespadl a nademnou nikdy nikdo nestál co a jak by mělo být. Takže opravdu děkuju a pokusím se pro příště zlepšit :) Jinak, ráda bych tam chyby opravila, ale bohužel nevím jak se to tady dělá :/ A Ale také, nebylo to myšleno tak, že tím že by někdo byl jiný, by byl lepší. Tak jsem to opravdu nemyslela. Bylo to myšleno tak, že právě ti co se liší, jsou opovrhováni a já jen chtěla dát pobídku k tomu, aby si nemysleli že je to špatné. je to naopak, i když se něčím liší, jsou pořád na stejné úrovni jako ostatní a ostatní nemaj právo je odsouvat jako méněcenné :)

Jonash
23. 02. 2013
Dát tip

pár vět.. TRADICUS TO MYSLÍ DOBŘE. A ŘEKL BYCH ŽE TO MYSLÍ DOBŘE.

Než sem něco vložím, tak si to prvně pořádně přečtu a opravím chyby.. a pokud mi i po vložení někdo napíše, že tam nějaku mám, tak neváhám a opravím si je. Já si teď o čtvrt na tři všiml chyby ve slově společnost na konci páté věty.

 

Připadámi že je to úvaha ve které možná nad něčím uvažuješ, ale ty jako autor nedáváš žádný prostor čtěnáři. Mám z toho pocit že mi něco nutíš.. nedáváš mi prostor "mezi řádky" na přemýšlení nad textem. Takže spíše než že bych se zamyslel nad tím jací opravdu jsme, nemám prostor na nic jiého než číst jak jsi hrozně jiná.  To je další věc.. připadámi hrozně šílený tvrdit o sobě.. - já jsem tak jinej, jsem za to rád, protože tím, že jsem tak jinej, jsem lepší -... hrozný, šílený to o sobě tvrdit, protože to člověa přasouvá da šuplíku, obyčejných, namyšlených, ničím nezajímavích.. a tak to o sobě aspoň píšou.   znám takovejch jinech totiž opravdu hodně...

 

 

 Jsem zvědavej na tvojí další tvorbu. Těším se ;)


Jonash
23. 02. 2013
Dát tip

pár vět.. TRADICUS TO MYSLÍ DOBŘE. A ŘEKL BYCH ŽE TO MYSLÍ DOBŘE.

Než sem něco vložím, tak si to prvně pořádně přečtu a opravím chyby.. a pokud mi i po vložení někdo napíše, že tam nějaku mám, tak neváhám a opravím si je. Já si teď o čtvrt na tři všiml chyby ve slově společnost na konci páté věty.

 

Připadámi že je to úvaha ve které možná nad něčím uvažuješ, ale ty jako autor nedáváš žádný prostor čtěnáři. Mám z toho pocit že mi něco nutíš.. nedáváš mi prostor "mezi řádky" na přemýšlení nad textem. Takže spíše než že bych se zamyslel nad tím jací opravdu jsme, nemám prostor na nic jiého než číst jak jsi hrozně jiná.  To je další věc.. připadámi hrozně šílený tvrdit o sobě.. - já jsem tak jinej, jsem za to rád, protože tím, že jsem tak jinej, jsem lepší -... hrozný, šílený to o sobě tvrdit, protože to člověa přasouvá da šuplíku, obyčejných, namyšlených, ničím nezajímavích.. a tak to o sobě aspoň píšou.   znám takovejch jinech totiž opravdu hodně...

 

 

 Jsem zvědavej na tvojí další tvorbu. Těším se ;)


Tragicus
23. 02. 2013
Dát tip

"Vyjmečná" tam máš dvakrát (pravděpodobnost, že by to byl překlep je mizivá). Chybějící čárky také nejsou překlep...

Aha, já myslel, že je to obecná úvaha/debata, ne že je to celé jen o tobě, to bych s tebou neztrácel čas. - Jsi úplně obyčejné sebestředné děcko, kterých je plný internet a písmák dvakrát.


Krom překlepů, tak gramatické chyby nejsou. To je jediné. Promiń že čtu ale zároveň nečtu, můj mozek přemýšlí už dopředu co tam je psáno. Ohledně těch stylů to už naprosto uzavírám, jelikož to je bezvýchodná debata. jediné na čem se shodneme je, že já nerozumím co chceš říct ty a naopak.. A jinak, já se neoblékám ani podle žádného stylu, ale podle nějakého člověka. Takže jak je vidno absolutně jsi nepochopil nic. Já v článku psala, že se liším dlouhým seznamem čím se na mě život podepsal ... liším se svými názory, myšlením. A říkej mi pokrytec, protože to jsem já. Ale vím, že mám pravdu a za tou si budu stát, i kdyby proti mě byl celý svět. Já jsem vnitřně velmi zuajímavá osoba a nestydím se to přiznat. Protože jsem jiná a jsem na to hrdá. Takže ještě jednou, tenhle článek ale nebyl mířený na lidi ohledně stylů. To si konečně uvědom ;)

Tragicus
22. 02. 2013
Dát tip

Ta tvoje situace tě donutila tvrdit, že tam nemáš žádnou gramatickou chybu?

Ano, já umím jen kritizovat, napsal jsem tuhle společensko-kritickou úvahu, neustále na společnost nadávám a urážím toho, komu jedinému stálo za to napsat k mé úvaze komentář, ač nebyl/není nějak útočný.

Už jsem řekl, že žádná "zlá a ošklivá" společnost neexistuje. Jsou to prostě ty samé skupinky, které obhajuješ. Rockeři se dívají skrz prsty na "hip hopery" kvůli jejich teplákům, dredaři se dívají skrz prsty na rockery, kvůli jejich koženým kalhotům (ach, nešťastná zvířátka!), na emo se dívají skrz prsty všichni ostatní, protože ukazovat emoce se teď nenosí, ale prostě ti, co se nějak "odlišují" od ostatních se vždy dívají skrz prsty na ostatní, kteří se odlišují jinak, nebo se dokonce, heretici, neodlišují vůbec (hrůza pomyslet!) - což je třeba tvůj případ. Tohle ti prostě nějak pořád nedochází. Při tom všem odlišování se neodlišuješ v té zásadní věci - soudíš ostatní. Což vzhledem k tvé poslední větě je značné pokrytectví.

Kdyby byli "prostě jiní", tak se nebudou pasovat do nějaké škatulky. Že si vybereš nějaký styl, nějakého člověka a podle něj se začneš oblékat, to rozhodně nenaznačuje, že by ses "vnitřně odlišovala", ale ukazuje to spíše právě na to, že jsi stejná jako ostatní a potřebuješ někam patřit. A Winchester je postava z MASHe.

Pokud soudíš, musíš být připravena být souzena.


Promiń, že mi občas vypoví klávesnice, nebo že si to zapomenu přečíst ;) a hlavně, absolutně nevíš, v jaké situaci jsem to třeba psala, hm? No tohle se mi snad jen zdá! V komentářích nejsme v článku, tak mi neopravuj chyby. Hlavně když jsem naštvaná opravdu nesleduji jestli píšu spisovně nebo nespisovně .. Ale také nechápu proč se tady vůbec bavíme o stupidním stylu oblékání, když ten článek zahrnuje naprosto jiné věci. nejen oblečení, ale i chování a jiné věci. Tady je fakt vidět, že umíš jen a jen kritizovat. Ale když jsme už u toho, když si vezmu třeba emo. Jak je společnost utlačuje? zařadí je do skupiny lidí, co stále jen roní slzy, nebo přemýšlejí o tom, jak si ublížit. Rozšířilo se to do společnosti jen proto, že se liší. Nebo kluky kteří mají "Bieber style", hateři JB pak odsuzují i ty, kterým se jeho styl líbí. V dnešním světě je to takhle "Oni toho a toho nemají rádi, no tak já se raději přidám, než aby pak nesnášeli i mě" Je to prostě o všem. Někomu, kdo má větší charisma se něco nelíbí a tím se to musí "nelíbit" ostatním. A pak vzniká přesně to, že odsoudí někoho, kdo se liší (čímkoli). A kdo tady mluvil o tom, že se ti lidi POTŘEBUJÍ odlišovat? Prostě jsou jiní. Já sama se odlišuji a vím, že uvnitř opravdu obyčejná nejsem. O to lidi, kteří při mě zůstali, si mě váží víc, protože se liším. To je zase jen stupidní hláška nějakýho mrtvýho chlápka. A ano, soudím lidi, které soudí ostatní. Nepřipadá mi fér, když lidi odsuzují někoho, koho ani neznají. jak já říkám "Vidíš mě, ale neznáš můj příběh. Vidíš můj úsměv, ale nevíš o mých slzách. Neznáš? Tak mě nesuď!"

Tragicus
22. 02. 2013
Dát tip

Tak aby bylo jasno: 2x"výjmečná", ". Ti lidé které svět zavrhl", nemluvě o překlepech typu "dolouhým", "solečnosti", "líšíte" atd.

A "které by jsi mohl" také není zrovna to pravé ořechové.

Není to jen o černé (znám lidi, co chodí v černé a nikdo je za emo nepovažuje) ani o dredech. A ano, přijde mi hrozně legrační, že se někdo vyjme z jednoho davu jen proto, aby se zařadil do jiného... Zase řadí do "společnosti", i když jiné než pred tím, v čem to má být jako lepší? "Jestli je někdo zařazen do nějaké "skupiny stylu" nemění na tom to, že se odlišují. " - to teda mění. Ve chvíli, kdy budeš mít bandu "emo lidí", tak se neodlišuje ani jeden z nich, ale odlišoval by se mezi nimi člověk v "neutrálních barvách".

A asi ti také nedochází, co píšu já zase: soudíš lidi, že soudí jiné lidi. Nepřijde ti to trochu postavené na hlavu?

A co to je za podivnou "svobodu", která tě nutí se odlišovat? Neměl by mít člověk svobodu se neodlišovat? Třeba proto, jak říkal Winchester: "člověk, který se potřebuje odlišovat zevnějškem je obyčejný vevnitř".


Tak aby bylo jasno, žádnou gramatickou chybu ve svém článku nemám. Jediné možní slovo, které by jsi mohl považovat za chybu je potupující místo potupné, ale to záleží jen na člověku, lze použít obojí. A ano, o jednookém králi jsem slyšela. Ale to opravdu můj případ není. Tím že se bavíš na účet lidí, kteří mají prostě svou škatulku? To mi připadá teprve legrační. Stále jsi nepochopil, co v mém článku píši. Někdo se obléká do černé a hned je povážovám za tzv. emo. Někomu se líbí dredy, nechá si je udělat a hned je zařazen do této kategorie všech co je nosí. Někdo se zase obléká a myslí si že je tzv. SWAG. Ale v tom je ta svoboda. Jestli je někdo zařazen do nějaké "skupiny stylu" nemění na tom to, že se odlišují. Kdykoli, když jedu po městě, všichni jsou v neutrálních barvách. Jen aby se nelišili od davu. Pak přijde někdo, kdo se liší, má na sobě něco, nebo se chová jinak než jsou lidi zvyklý a hned se jim smějí, mají narážky. Ale každý člověk, který je právě jiný takovými maličkostmi, má svou svobodu, protože se neřadí mezi "společnost".

Tragicus
22. 02. 2013
Dát tip

1. Tak si ho stáhni, třeba openoffice je zadarmo.

2. No, spisovnost a gramatika jsou dvě různé věci, to zaprvé, zadruhé, to, že jsi lepší, neznamená, že jsi dobrá... O jednookém králi jsi určitě slyšela.

3. Ano, zajímalo. A to nemá nic společného s představivostí, ale s hloupostí dotyčného.

 

Jenže oni/vy se právě vůbec neliší, oni se zařazují do skupiny, do společnosti. Protože neexistuje žádná "celková" společnost, žádná "česká republika", ale hromada dílčích společností, které se soudí a odsuzují navzájem, přičemž si jednotlivci myslí, že se právě odlišují - ano, od jiných skupin, ne od "své" společnosti, což je hrozně legrační. - A já se právě jen bavím, neodsuzuji.

Mnohem víc se odlišují ti, kteří na nějaké styly kašlou - protože mají naprostou svobodu, nemusí se podvolovat nárokům na oblékání, líčení apod., nejsou to jen bezduché karikatury sebe navzájem.


1. Žádný takový program můj notebook bohužel nevede. 2. Písu mnohem spisovněji než spousta mých vrstevníků. 3. Zajímalo by tě to? Že mají představivost? nemyslím si. Nedávno jsem to řekla jedné osobě, tak o 30 let starší než jsem já. Řekla jsem jen to, co vědět potřebovala, a to že mi tramvaj rozdrtila nohu. Dostala jsem odpověď takovou, že je to stejné jako kdyby byla zlomená. zas takovou představivost asi nemáte, protože, kdyby ano, i ta nejmenovaná osoba by si uměla představit, že to asi nebyla jen taková legrace, když s tím jsou poblémy několik let a byla možná i amputace. A jinak k těm lidem, kteří se něčím liší. Líbí se jim ten styl, tak proč je soudíš? Přesně o tomhle ten článek je, společnost odlišné lidi utlačuje, šikanuje a kdo ví co všechno, jen proto, že nejsou podle představ. Celá česká republika by se měla vzpamatovat, protože přesně lidi jako ty, nerozumí těm, kteří mají tvůrčí svobodu (ať je to v čemkoli)

Tragicus
21. 02. 2013
Dát tip

Obávám se, že tímto pocitem trpí/trpělo/bude trpět 99 - 100 % písmáků, a i valná většina mudlů ve "správném věku". Což samozřejmě není nic proti ničemu. Docela by mne zajímalo, jaké problémy máš, jež si nedokáží starší představit… Nepodceňoval bych je tak, mají určitě docela dobrou představivost.

V člověku se vždy bije potřeba se odlišovat a potřeba někam patřit, takže to dopadá, jak to dopadá, velké stádo se rozštěpí na menší stádečka, s navzájem nerozeznatelnými děvčaty/hochy v uplém pruhovaném oblečení (popř. kostkovaných košilích) s tlustými obroučkami na nose a explicitními účesy (ano, myslím opravdu explicitními), černě oděnými, na černo obarvenými uslzenými dětmi, nebo naopak umolousanými dredatci atd.

Pokud se chceš opravdu něčím odlišovat, piš bez chyb. Zvlášť těm do očí bijícím chybám by šlo předejít prostým zkopírováním textu do wordu či podobného editoru s kontrolou pravopisu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru