Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Óda na práci

19. 02. 2013
2
1
748
Autor
Adélie

Mlčíš

nic neříkáš

Nevidíš

zavíráš víčka

snad jen ztěžklá z náročného dne

který nutně přežíváme

pro vidinu  peněz

JE TO BOJ

tehleten život

 

i bez toho 

že nejde to

podle plánu

je málo času

promarnit škoda

skor jako se nechat

vykrvácet

pomalu, nenápadně

ale s jistým koncem

 


1 názor

Ostrich
17. 10. 2015
Dát tip

No život je boj..udržet se na hladině dělby práce a obvyklé spotřeby... člověk musí běžet, aby zůstal na místě...

Zdeněk Kratochvíl jednou vyprávěl o tom, jak krásně se žije na větších řeckých ostrovech, nějaké ryby se vždycky naloví, olivy narostou, kozy se napasou, takže nějaký ten sýr je taky vždycky, no a když je tam dost pitné vody a když na léto pokaždé nějací platící hosté za mořem přijedou, tak jsou i peníze na chleba a ostatní věci - no a dá se žít skromně, protože tam na to jsou všichni zvyklí.... 

Tady to tak nějak nejde. Nějak to musí být boj. Tam, kde není konkurence na bydlení a přežívání, zase není moc pěkný život - různorodost plynoucí z koncentrace ve městech nejde příliš ničím nahradit, snad jen ten internet je na vesnici stejný ;-) Takže se nelze netlačit do větších měst a nelze tudíž nebojovat. Málokdo má štěstí na snadnou, časově nenáročnou obživu. Nassim Taleb propaguje multiplikativní činnosti - ale dnes je globální konkurence, takže se prosazují jen úplné špičky.... 

Huxleyův Ostrov taky nikdo hned tak nevybuduje :o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru