Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

OPĚT JEDNO PODIVNÉ CESTOVÁNÍ

01. 03. 2013
18
33
2663
Autor
srozumeni
,,Šš,Šš,Šš“ říká s nadšením batolete a ukazuje prstem na vlakové koleje, které právě míjíme. Sedím ob dvě místa od něj, autobusová sedačka před námi je obsazena batohy. Aby si před něj nemohl nikdo sednout. Ne, že bychom byli takoví sobci. To jen, že jeho dlouhé ruce by se s neúprosnou urputností zapletly do účesu, který by ho jistojistě zaujal. Stěží bych majitele účesu i jeho přesvědčovala, že se vlastně nic neděje. A to dokonce i přesto, že většina cestujících nastupuje v Dobřanech. Jenže ne všichni jsou pacienty psychiatrické léčebny na vycházkách, někteří jsou i zaměstnanci. Sice by možná měli pochopení, ale... Začíná přidávat na intenzitě. Moje snaha ignorovat jeho hlasité skřeky, vzbuzuje v něm přesvědčení, že mě musí zaujmout nějak jinak. Určitě za každou cenu. Právě přišel na skvělý nápad. Stejně tak, jako skoro každou cestu. Nasazuje kulicha, i přes obličej, a dělá bubáka. Opět doprovázeno patřičným zvukovým projevem, k bubákovi hodícím se. Přibližuje se ke mně a začíná se sápat. Přiznám se, že mám sto chutí ho praštit. Ale holt jsem ten profesionál, tak si ji nechám rychle zajít. Stejně už máme dávno vyzkoušeno, že jakýkoliv hmat, vyvolávající bolest, se u něj úplně míjí účinkem. I když nemá ve své diagnóze autismus, ale jen těžkou mentální retardaci, přesto je jeho práh bolesti posunut do jiných dimenzí, než na jaké jsme my normální smrtelníci zvyklí. Pomalu se blížíme do cíle cesty. Během svých zamyšlených úvah o prahu bolesti si uvědomuji, že konečně ztichl. Pochválím ho za to, obléknu bundu, šálu a čepici a nandám mu na záda batoh. Vedu ho uličkou mezi sedadly k výstupu z autobusu. Předávám ho jeho matce a na dotaz, zda byl hodný, souhlasně zamručím a chvatně odcházím na opačnou stranu. Ji čeká večerní šichta s těžko zvladatelným synem. Já pojedu ještě splnit svou večerní povinost asisentky sociální terénní služby. A ráno se zase sejdeme na autobusovém nádraží a vše se zopakuje. A o čem že vlastně je život?...

33 názorů

koloušek
15. 04. 2013
Dát tip
Pravda člověk si zvykne. Musí. Já na tu samotu.

srozumeni
15. 04. 2013
Dát tip
Ba ne,kolousku. Kazdy mame svoje starosti a strasti a jsme uz na ne zvykli. A asi bych si je treba s Tebou nechtela menit,pripadaly mi nejspis ty Tvoje zase pro me nezvladnutelne. Dik.

koloušek
15. 04. 2013
Dát tip

Tady vidím, jak může být život těžký, neměla bych si stěžovat...T*


srozumeni
10. 03. 2013
Dát tip
Taublo,moooc dekuji.

Taubla
10. 03. 2013
Dát tip

moooc pěkné


srozumeni
04. 03. 2013
Dát tip
S tim pokrytectvim jsem to moc nepochopila,ale tak snad je to v pohode. Dekuju a mejte hezky vecer.

Lakrov
04. 03. 2013
Dát tip

Mé komentáře k povídkám nejspíš nejsou kritiky; nemám potřebu ohromovat formálními rozbory, a ani to neumím. Napíšu obvykle jen  to, co mě napadne při čtení, a snažím se to udělat, kdykoli text dočtu do konce. Průměrný čtenář. Nenutím se (nevyzve-li mne avízo) do komentování textů (příběhů) které mě nezaujaly. I to snad někomu pomůže. Omlouvám se za povrchnost a (v tomto případě) za pokrytectví.

Nápodobně (s posunem do večerníchm raních či jakýchkoli dalších hodin).


srozumeni
04. 03. 2013
Dát tip
Lakrov, moc děkuji za poměrně příznivou kritiku. Hezké odpoledne.

Lakrov
04. 03. 2013
Dát tip

Závěrečná věta sice působí bezvýchodným dojmem, přesto se po dočtení dostavuje cosi jako nával energie. Z čeho ta energie plyne, si říct netroufám.


srozumeni
04. 03. 2013
Dát tip
Květoni děkuji za pár slov a típek. Murtine děkuji za přečtení a za názor a pochvalu.

Murtin
03. 03. 2013
Dát tip

Takováto povídka zůstane člověku vždy chvíli v hlavě a musí přemýšlet... Já přemýšlel dlouho :) Vzpomněl jsem si i na rodiny, které museli v těžkých chvílích žádat o finanční pomoc ostatní lidi, namísto toho, aby jim pomáhal stát a pojišťovny automaticky a pak se opravdu ptáš, a o čem že vlastně je život? Bylo to moc pěkně napsáno:)


I s tím, co sami nezažíváme, je dobré se seznámit.

Už jen proto, abychom porozuměli.


srozumeni
02. 03. 2013
Dát tip
Evženie děkuji.

Žijeme s nadějí, že jednou to bude lepší. Ale kdy bude to jednou...?*


srozumeni
02. 03. 2013
Dát tip
Moc dekuji.

Benetka
02. 03. 2013
Dát tip
Moc hezky napsáno-přečetl to jedních dechem,což se mi zas tak často nestává! ;-)

srozumeni
02. 03. 2013
Dát tip
Jdu to zkusit.

gabi
02. 03. 2013
Dát tip

Jéčko, skúšala si poslať správu aj spod nejakého môjho diela? Lebo Sebastiana posiela spôsobom- Soukromě autorovi do správ pod mojim textom a vtedy mi to príde


srozumeni
02. 03. 2013
Dát tip
Ja Ti ted tedy zase zkusila poslat zpravu a zase se to prehodilo na Gábi. Je to divne. Tak hezky den. Jecko

gabi
02. 03. 2013
Dát tip

Sebastiana mi včera poslala správu na skúšku a prišla

zvláštne je to, už to neriešim

 


srozumeni
02. 03. 2013
Dát tip
Petre diky.

srozumeni
01. 03. 2013
Dát tip
Všem vám moc děkuji za hezká slova, za hvězdičky a za típky. Přeji hezký večer a hezký víkend. (gabi, díky za zprávu, už jsem opravila, musím Ti psát takhle, zprávy Ti stále nefungují).

Stavák
01. 03. 2013
Dát tip

O nespravedlnosti nás zdravých.. vůči lidem, jenž nemě-li to takzvané štěstí.

Tvoje díla mi připomínají, jak to máme MY snažší.

a za to díky

*

 


Alegna
01. 03. 2013
Dát tip

přidávám se jak ke gabi, ta i k Diance*


Diana
01. 03. 2013
Dát tip
Je skvělé, že občas o těchto problémech napíšeš. Potřebujeme to vědět. A mimochodem - víš, že jsi anděl? :-)****

gabi
01. 03. 2013
Dát tip

páči sa mi prirodzený spôsob akým líčiš tieto nevšedné všedné zážitky *

k obsahu - ak pomedzi tieto povinnosti neprepletieš niečo radostné, hrozí vyhorenie...tak si dopraj niečo len a len pre seba


***


Petr.II
01. 03. 2013
Dát tip

jo, .. i o tom .. *


srozumeni
01. 03. 2013
Dát tip
Romane diky a hezky den i Tobe preji.

srozumeni
01. 03. 2013
Dát tip
Brr! No jo,asi mas pravdu. Tak dekuji a hezky den Ti Petre preji.

Vampirelord
01. 03. 2013
Dát tip

Život je o nás.......ačkoli nám někdy jako život nepřipadá, je to on....., takže si vyhrň rukávy a go ....


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru