Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

tóny

19. 03. 2013
9
12
2091
Autor
Oldjerry

Ze sbírky  Prahou od rána do rána

scéna

 

tympán a kotle bouří

a náhle činel

(to končí)

z pikol a hobojů

smyčců i harfy prší

 

a konejší

 

vyléčí ten hluk

 

za zdí brzd skřípot

zvonění tramvají

(to ujde)

klaksonů vřesk

a motorů hluk

 

ach

 

kde jsou ty harfy?


12 názorů

Oldjerry
20. 03. 2013
Dát tip

Co ten opakovaný e-mail? to mne chceš vytočit? (:-D  já se nedám. Podívej - souhlasím s tebou, že bys asi našla jiné prostředky na vyjádření zvuků. Já použil tyto - kdybychom psali všichni stejně byla by tu neuvěřitelná nuda. Píšu s tím, že ne každý bude souhlasit s mým stylem. Tvůj názor jsem už prve vzal na vědomí, ale  nebudu se jím řídit, protože já už po šedesáti letech psaní jsem na konci svého autorského vývoje a nedá se čekat, že ještě budu na svých zvycích něco měnit. Děkuji ti za zájem. Ať se ti daří...


chci_uverit
20. 03. 2013
Dát tip
:) chtela jsem tim rict ze harfy na konci se mi moc nepaci..na me to pusobi moc stazene, omezene jen na ty nastroje a ztvarnit tony se v basni da prece i jinak nez nastroji..:) omlouvam se za diakr. Ale pisu z mobilu:)

Oldjerry
20. 03. 2013
Dát tip

Oldo s tím holt nic nenadělám. To závisí na tom, co si kdo představuje že je poezie. Já si to definoval jako »nevšední pohledy na děje a věci okolo nás«. Dá se to rozvinout a demonstrovatna detailech, ale pro první orientaci je to dost...

Hábere - dík!!

chci_uvěřit:  Totéž jako Olda: a navíc. Nedělejme z poezie doslovník, je to právě opačný směr, než který poezie sleduje, harfy na konci samozřejmě nejsou harfy jako takové, ale obraz který alternuje modulační prvek.

 

Alegna, Petr - děkuji ti zweimahl


Petr.II
20. 03. 2013
Dát tip

jo, ... *


Alegna
20. 03. 2013
Dát tip

jsou, jen se naladit*


Háber
20. 03. 2013
Dát tip
niekde určite sú * a ak ich má niekto nájsť * tak si to Ty *

chci_uverit
20. 03. 2013
Dát tip
:) chtela jsem tim rict ze harfy na konci se mi moc nepaci..na me to pusobi moc stazene, omezene jen na ty nastroje a ztvarnit tony se v basni da prece i jinak nez nastroji..:) omlouvam se za diakr. Ale pisu z mobilu:)

Oldrich
20. 03. 2013
Dát tip

No, tohle řešení mě napadlo hned z počátku. Já si jen odmítám připustit, že krátká do veršů potrhaná reportáž je stále básní. Takže jsem se v tom snažil najít ještě něco dalšího.

Hezký den přeju


Oldjerry
20. 03. 2013
Dát tip

Oldo ono číst je leckdy těžší než psát. Představ si nástup v Osudové a pozdější rozvíjení motivu a srovnej to s tóny  rušné ulice. Omlouvám se ti, žes tomu neporozumněl. Jsi dobrý, žes to dočetl..

Háber - priatel' - keď bych to poznal nepýtal bych sa (:-D

Chci věřit, že si děláš srandu ze mně a ne z té básně... (:-D

Díky všem třem...

 


chci_uverit
19. 03. 2013
Dát tip
Priznam se ze kdyby to byl klavir kruci tak me to vyliska vic..ale harfa je harfa*

Háber
19. 03. 2013
Dát tip
ozaj, kde? *

Oldrich
19. 03. 2013
Dát tip

Kudy jí mám číst?

Já na velké luštění v básni nejsem. Musím dostat hned zpočátku nit. Něco, pro co chci číst, číst klidně několikrát.

Pár veršů tam pro mě bylo navíc, pár jsem jich postrádal.

Za zdí brzd skřípot  - to mě hodně těší, ale na této vysoké úrovni pro mě jediný verš...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru