Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MALIČKOST, KTERÁ VYKOUZLÍ ÚSMĚV NA TVÁŘI

11. 05. 2013
19
34
2456
Autor
srozumeni

Je to jen takový nepatrný výjev, kterého jsem byla svědkem už včera. A přesto i teď při psaní se nepatrně usmívám. Vím, je to naprosto banální příhoda nepříhoda, ale kéž by jich bylo více.

,,Paní, pojďte si sednout" - řekl mladík. Seděli čtyři v tramvaji a hlasitě a rozčileně vyprávěli historky z uplynulých zkoušek na střední škole. Poslouchala jsem je a v duchu se ztotožňovala s jejich obavami ze zkoušek nadcházejících. Ve svých myšlenkách jsem se vrátila o třicet let zpátky. V období maturit člověk nemluvil o ničem jiném než o škole. A podobně jako oni nevnímal, kolik lidí naslouchá našim hovorům. Paní, kterou onen mladík pouštěl sednout, byla vysoká štíhlá dáma s prošedivělými vlasy, ale moderního krátkého sestřihu, který jí dodával patřičný šmrnc. Nicméně věkově odpovídala kategorii, která si zaslouží uvolnění místa v městské hromadné dopravě. Velmi zdvořile mu poděkovala a posadila se. Postupně přistupovalo více starších lidí a po několika zastávkách už všichni čtyři mladíci stáli. Sice jsem už neslyšela tolik z jejich vyprávění, protože stáli u sebe v hloučku a ztišili hlasy. Ale úsměv na tváři mě neopouštěl. Jen mé myšlenky se ubíraly už trochu jiným směrem. ,,Přeci jen to s tou naší mládeží není tak špatné" - řekla jsem si jen sama pro sebe. Ale možná ne tak úplně potichu, protože i paní přede mnou se začala usmívat.

34 názorů

Josephina
14. 08. 2014
Dát tip

většinou je to dnes s mládeží dost špatné ... babičky stepují nad krasotinkama v MHD, jednu bych jim lískla (těm holkám! - i klukům)


srozumeni
18. 06. 2013
Dát tip
Andulko děkuji, to jsem ráda.

Andulka
18. 06. 2013
Dát tip

taky me potesilo..:-)


srozumeni
05. 06. 2013
Dát tip
No jo,kolousku,to jsou aspon takove prvni vlastovky. Dekuji

koloušek
04. 06. 2013
Dát tip
Také jsem to nedávno zažila při jízdě trolejbusem - jeden mladík pustil sednout paní. Všechny ostatní babičky to patřičně nahlas ocenily. Bylo to pěkné gesto, ale až taková okázalost? Nemělo by to být samozřejmé? Já vím, mělo, ale není. T*

srozumeni
22. 05. 2013
Dát tip
Já zas nevím, jestli se lepší nebo horší, já naopak donedávna moc nejezdila MHD, ale jen linkovým autobusem. Takže to jsou zánovní postřehy z tramvajové dopravy. Dík, že ses stavil.

Vampirelord
22. 05. 2013
Dát tip

Hezký počin...nicméně v reálu jsem to roky neviděl...je pravdou, že MHD jsem již roky nejel.....takže mám furt ten pohled jako že ne.....ale pokud mládež se lepší....super.***T


srozumeni
20. 05. 2013
Dát tip
Hani, Kočkodane, děkuji za návštěvu. Hezký den.

Kočkodan
19. 05. 2013
Dát tip
V mládí jsem mel mnohem casteji poustet starsí spoluobcany sednout, ted se za to trochu stydím...

8hanka
19. 05. 2013
Dát tip

male, mile pohladenie po dusi:)

Kedze moje deti radim tiez k dnesnej mladezi, som presvedcena, ze to s nou nie je az take zle:)

Dakujem za prijemne citanie

*****


srozumeni
13. 05. 2013
Dát tip
Urcite ne,protoze,kdyby jo,tak by cuceli do mobilu a procitali nova dilka(jako to delam ja obcas) ja nevnimali by svet okolo sebe. Dik.

jejdavilda
13. 05. 2013
Dát tip

to určitě nebyli písmáci*


srozumeni
13. 05. 2013
Dát tip
Romane, panenko a petře, děkuji vám. A Tobě Petře děkuji za návod, pokusím se tím prokousat, ale kdo ví jak to dopadne...

:) ***


srozumeni
12. 05. 2013
Dát tip
Alegno, děkuji.

Alegna
12. 05. 2013
Dát tip

děkuju za úsměv .)*


srozumeni
12. 05. 2013
Dát tip
plpko, Evženie, děkuji.

Pěkně jsi popsala příjemný zážitek. A souhlasím, že to není s mladými lidmi vůbec tak hrozné.*

Mě nedávno pustil sednout postarší pán. Snad proto, že byl džentlmen.


plpko
11. 05. 2013
Dát tip
:-)

srozumeni
11. 05. 2013
Dát tip
Petre,dekuji.

Petr.II
11. 05. 2013
Dát tip

*


srozumeni
11. 05. 2013
Dát tip
Moc vám děkuji za příznivá hodnocení této maličkosti. A přeji hezký den, třeba i to sluníčko vysvitne, jen nevím kde...

Alexka
11. 05. 2013
Dát tip

I já bývám občas mile překvapena dnešní mládeží. a pak se sama sebe ptám, proč jsem si jen myslela, že jsou horší, nebo špatní. 

A ty ukřičené vnímáme víc prostě jen proto, že jsou víc vidět a slyšet.

 

Pěkně se mi četlo :)

 


helgard
11. 05. 2013
Dát tip

Tak přesně tohle je úsvit spisovatele....takovéto článečky zdánlivě bezvýznamné a prosté hlubokých myšlenek dělají pevné dno budoucí stavbě vznešeným dílům.....Pokračujte v tom jak jste všímavá, jak jste autentická a jak jste přímá.....dávám bod a budu sledovat další tvorbu. 


gabi
11. 05. 2013
Dát tip

vďaka, že si sa podelila

nie, nie je to zlé s mladými, mám veľa príjemných prekvapení, ako sa chovajú k iným, sú všímaví, citliví, ohľaduplní

smola je, že ak idú po meste, tú slušnú väčšinu ľudia prehliadajú a stačí jeden ukričaný "blbec" a toho si všimne každý


gabi
11. 05. 2013
Dát tip

už mi to naskočilo, sorry


gabi
11. 05. 2013
Dát tip

Sice som už neslyšela tolik z

a ďalej?


Diana
11. 05. 2013
Dát tip
Hezky se to čte, mám podobné příjemné zkušenosti z brněnských tramvají. :-)* Já bych také potřebovala poradit. Už dva dny se snažím vložit básničku, ale buď se mění v prózu při vypnutém formátování nebo má mezi jednotlivými verši "kilometrovou" vzdálenost. Myslím, že se zase jednou programátor "vyznamenal".

srozumeni
11. 05. 2013
Dát tip
Původně to bylo psáno s odstavci, ale po uložení se mi to takhle zcuclo dohromady. Nevím, co s tím, poradíte mi někdo, prosím...?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru