Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DŽARDA A KANADSKÁ POTOPA

22. 06. 2013
18
14
1146
Autor
brackenridge

Byl zrovna na návštěvě u tety v High River, když se řeka vylila z břehů.

"Nikam nepudeš, na prdeli dřepět budeš a na zprávy budem čumět ól dej," peskovala jej teta. Ano, nezapíral, chtěl se trochu přiživit na té katastrofě, cvaknout pár snímků a umístit je na fejsbuk. Nejlepší by byla fotka, na které by se jakože topil. Ale nešel nikam.

"Hele, čum jak ten haus floutuje pod bridžem," komentovala Teta zpravodajství CTV.

"Hm,"odvětil. Přemýšlel o tom, jak to zde vypadalo, když se po nehostinných pláních proháněli jen Indiáni.

"Černá Sojko, kurva, tady se neusadíme. Tady je řeka a mohla by nás zaplavit."

"Jasně Ošumělé Brko, pojmenujem to Háj Rivr, jako Vysoká Řeka, aby to bylo každýmu jasný."

Pak přišel první kolonista ,Brko zastřelil a Sojku umlátil vlastnoručně vyrobenou dřevěnou tabulí s výstražným nápisem: Zde neosazovat. Rivr je občas háj a to tak háj, že vytopí každý TeePee.

Kolem třetí odpoledne teta trochu klimbla a Džarda se vykradl do ulic zadním vchodem. Utíkal směrem k mostu, a cestou stavěl požárníky. Ukazovali mu posunkovou řečí, že se má vrátit domu a počkat, až vysoká voda opadne. Ale Džarda nedbal. Klusal. Zakopl o kořen stromu a vykloubil si kotník. Požárníci mu poskytli první pomoc a dopravili ho k tetě.

"Co sem ti povídala, jů moron?" brblala do kníru, když připravovala octan.

Džarda byl velice zklamán. Záplavu nevyfotil a když otevřel fejsbuk, všichni jeho kámoši už nadaunloudovali fotky z dovolených, s tygrem nebo slonem a jeho křeček dokonce vyfotil díru ve spodku gauče, kterou v Džardově nepřítomnosti vyžral.


14 názorů

100Wzarovka
23. 07. 2013
Dát tip

Dnes je to nějak všechno  vzpomínkové, myslím na Tě furt, už brzy se doštrachám na poštu, pravda jestli v tom vedru neumřu


Janina6
01. 07. 2013
Dát tip

No, mě ty emerický vórdy moc neberou, ale křeček to zachránil :-)


Alegna
24. 06. 2013
Dát tip

:))*


Kočkodan
24. 06. 2013
Dát tip
Díra v gauci, to je hnus, at se stydí Cricetus Tvé dílko je pravým opakem. :-)

no nechat se lampounovat i křečkem to je tedy hard lak :o)


Dave Lister
23. 06. 2013
Dát tip

  Brack ahooooj :)  to  mě pobavilo, připomnělo mi to Škvoreckýho Povídky žáka ..


diky decka! :-)


pedvo
23. 06. 2013
Dát tip

Fotku, na které by se jakože topil, může Džarda naranžovat i dodatečně. Za pomoci křečka - fotografa to jistě nebude problém. Pobavila jsi mě.


..křeček mě dostal totálně:)))


Toscana
23. 06. 2013
Dát tip

Džarda je prostě pechfógl jako z udělání... Křeček taky nemá jedinou vadu. :-))) *t

Diana - díky za avi, skvěle jsem se bavila.



lenkak
23. 06. 2013
Dát tip

Indiánská část je zase u mě nej :)


Diana
23. 06. 2013
Dát tip
Povedlo se hned nadvakrát! Pojetí povodně i použití transkripce. Džarda jako hlavní aktér nemá chybu. Už dlouho mne nic tak nepobavilo! Budu se asi chechtat ól dej :-)))*****

srozumeni
23. 06. 2013
Dát tip
Uz se mi po Dzardovi stejskalo. Super. A krecek fotograf,v zivych barvach ho vidim...***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru