Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Od hlubočepských skal

Výběr: Max Hutar
26. 06. 2013
13
13
2378
Autor
Movsar

Proud neproud

U starého železničního mostu začíná tulácké ráno. Praskají větve na podpal a vzápětí se rozvoní kakao. Poctivé, z kotlíku. Prahu včera děsil výpadek proudu, ale je to jen příliš televize. No vážně, zeptej se těch lidí tady na kraji hlubočepského údolí. Už si máčejí první rohlík.

 

Cesta do pravěku

Ptáci v Prokopském údolí zpívají píseň minulé noci. Je plná deště, vichru, nepřízně. A dole u trati školáci hledají trilobity. Roztloukají kámen po kameni s pílí socialistické brigády. Píseň však na rtech nemají, nechávají za sebe pět kladiva. Jako první lidé dokazují, že jen používání nástrojů a zamlčená píseň nás dělí od zvířat.

 

Vyklonit se do dětství

Prší a vzduchem letí vůně sirupu proti kašli. Vůně dětství. Stačí vyklonit se z okna, do noci, deště, do života, a zachytíš ji. Možná někde o patro níž je děťátko, co kucká. A možná ne. Možná je tam pacholek, co jen důsledně dbá na prevenci, a uhnal si tak chronickou chuť na sny. Kdoví. Ale kdo z nás nesní.

 

 


13 názorů

velice libé


Max Hutar
04. 07. 2013
Dát tip

Otázka za 5000 bodů: Je Nuselský most padací?

........

následující týden jsem pryč, ale pak tu budu. tak se můžeme sobě navzájem ozvat.:-)


Movsar
02. 07. 2013
Dát tip

tak možná se začne říkat: jeden z největších básníků barrandova. a to už bude něco! :-) no vždyť barrandovský most není padací, je otevřen všem, kdo chtějí okusit. přije´d, někdy už musíme, sdakra..

 


Max Hutar
02. 07. 2013
Dát tip

Začínáš už být lokálním básníkem Barrandova - ta čtvrť se dere z podstatné části děl. Goethe napsal: "Kdo básníka chce pochopit, do básníkova kraje musí jít." Krajina, podobně jako žena, je věčné téma literatury, a jak se zdá, i na Barrandově se dají do hloubky zatloukat mohutné čepy.


Max Hutar
02. 07. 2013
Dát tip

Obzvlášť závěr velmi básnivý... ten pacholek? No výběra jen to fikne.


Kapsa
28. 06. 2013
Dát tip

čtivé jako vždy


Petr333
28. 06. 2013
Dát tip

*


Agibail
26. 06. 2013
Dát tip

působivé, jako vždy...*


Josephina
26. 06. 2013
Dát tip

časem bys tyhle miniatury měl vydat ...


Petr.II
26. 06. 2013
Dát tip

jo, ... *


srozumeni
26. 06. 2013
Dát tip
pěkné...***

e.eucrow
26. 06. 2013
Dát tip

dobre napisane *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru