Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak jsem našel Písmáka

12. 07. 2013
16
20
2596
Autor
Oldjerry

Opakuji: Náhoda není blbec... Náhodou jsem v archivu objevil článek napsaný v roce 2005. Trochu jsem ho omladil...

Náhoda je silný faktor v životě každého z nás. Náhodou jsem se dostal z Kladna do Lovosic. Náhodou jsem se chytil sportu a nebyla náhoda, že jsem se kvůli sportu do Lovosic vrátil i po vojně. Náhodou jsem před 51lety poznal svoji manželku . Náhodou jsem našel tisícovku v lese mezi borůvčím. Náhodou jsem se stal redaktorem našich městských novin. Náhodou mi ujela ruka na klávesnici... napsal jsem ohnivou filipiku proti odpůrcům dálnice...

Kde?

Ve zhruba desetitisícovém městě pod Českým středohořím... nakonec už jsem jeho jméno vyslepičil...

Dnes již významná členka rodiny  autorů v Písmáku byla jednou z pravidelných přispěvatelů do našich novin. Ozvláštňovala naše noviny osobitými vyprávěními, kresbami (a ona umí), verši a zprávami z výletů Poutníků. Kdo jsou Poutníci? Zeptejte se jí, je jednou z vás, jednou z nás. Velice plodná autorka a podle mých kriterií i velmi dobrá.

Jednou jsem se projevil v dlouhé diskusi o smyslu či nesmyslnosti dálnice vedené přes ty naše hory. Mám rád náš kraj, ale jsem zastáncem dálnice. Nemám však rád lidi, kteří u nás nikdy nebyli, přesto jim však naše nevyvinuté zákony dávají právo spolurozhodovat o osudu našem a našich hor. Brňáci, kteří jinak melou o »Práglu«   a jeho rozpínavosti najednou expandují k nám a vyprávějí nám o škodlivosti dálnice, kterou si sami vyvedli mimo Brno a všechny  obývané aglomerace. Dosti...

Tenkrát přestali psát dva z těch mých pravidelných přispěvatelů, kteří jsou opačného názoru. Bohužel - ti naši... Ten jeden stejně už neměl o čem psát. Ta druhá ale má stále co říci, ale právě ale...

Mrzelo mne to, chtěl jsem stav zvrátit a...  hledal jsem její jméno na internetu. Našel jsem ji: paní Janu Haasovou, malířku, básnířku a znalkyni přírody živé i neživé... Vesuvanku.

A našel jsem Písmáka.

Když to tak vezmu: dobře, že mi tenkrát ta ruka ujela...

 


20 názorů

Vaud
12. 09. 2013
Dát tip

presne tak / vcera v Barcelone/ dnes Curych / zitra Pardubice a Hradec Kralove a v nedeli Severni Karolina ...

 

mavej na vsechny strany a nemuzes se splest :-)  


Oldjerry
06. 09. 2013
Dát tip

Michale, dobrý den - Nevím, kde zrovna jsi, tak jen zvedám tlapu z klávesnice a poněkud neadresně mávám kamsi k jihozápadu...


Vaud
05. 09. 2013
Dát tip

byl jsem na jeji vystave sopek / to je jak z filmu Blizka setkani tretiho druhu :-) uzasny :-)


Oldjerry
04. 09. 2013
Dát tip

Vaude, ahoj - dík za glosičku...

Jana  uměla a umí užít si toho, co jí život dal a cedí to smyslem pro krásno. Obdivuji jí za vitalitu a činorodost. Nikdy jsem se s ní nesetkal - a přesto ji mám rád.  Kéž by neměla ty zdravotní mantinely...


Oldjerry
16. 07. 2013
Dát tip

koloušku - dík za toto i za ono... tedy za obě, oba a čtení...


koloušek
15. 07. 2013
Dát tip
T*

Vaud
15. 07. 2013
Dát tip

Diky, ze jsi pripomnel vesuvanku!


Zuzulinka
15. 07. 2013
Dát tip

ano, pár malůvek od ní mám doma... kdysi dávno mi je poslala...


Oldjerry
15. 07. 2013
Dát tip

zuzulinka, šepot, háber - díky, že jste se mnou vzpomněli na Janu . Poslední dobou se prý vrhla na malování, texty píše jen velice občas...


..vida:)


Háber
14. 07. 2013
Dát tip
pekná *

Oldjerry
13. 07. 2013
Dát tip

kapitan - No ono to snad ani není o prvním kliknutí, ale i tak děkan.

Romane - to je  fajn, já se vlastně s paní janou nikdy osobně nepotkal. ale fascinovala mne vždycky nejen jako umělkyně, ale i jako člověk plný vůle a chuti žít i s tělesným překážkami.

rts - jo, muškáty mi nejsou protivné

Jarmilko, kopretino, daddy, zuzulinko - děkuji, že jste tu byly


Zuzulinka
13. 07. 2013
Dát tip
Náhody neexistují, vsechno se deje s nejakeho důvodu, trebaze ho nechapeme...


daddy
13. 07. 2013
Dát tip

hezké a milé připomenutí *


kapitan
12. 07. 2013
Dát tip

Jo nostalgie....já si již první kliknutí nepamatuji.m


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru