Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Verš více než vázaný

16. 08. 2013
5
21
1737
Autor
pedvo

                    
                    
                        VERŠ VÍCE NEŽ VÁZANÝ
                        
                    Jak daleko jsem viděl, těžko říct,
                        zdálo se, že až za obzor.
                    Já najednou chtěl mít vše nebo nic,
                        málo jsem čekal jako vzor.
                    
                    Já s klapkami šel světem, na očích
                        kupředu, do stran nehledět.
                    Tak našla si mě lehce, jako hřích,
                        úlevu podal retem ret.
                    
                    Teď dokola se dívám, rozhlížím,
                        klapky mi s očí odňala.
                    Hned odolám všem chýrám, potížím,
                        jak bych byl pro ni odmala.
                    
    


21 názorů

pedvo
10. 10. 2013
Dát tip

baaba - Konečně někdo, kdo vidí, jak jsem to mínil. Tím „více než vázaný“ jsem mínil, že se rýmují všechny slabiky ve verši. Přesněji řečeno – mají alespoň stejné samohlásky. Jakožto avantgardní průkopník jsem tím zamýšlel jít proti většinovému proudu, který pohrdá pravidly básnění. Chtěl jsem se vymknout, ale on si toho rýmování nikdo nevšiml, takže mi sklaplo. Neměl jsem v úmyslu dát tomu nějaký smysl, ale on mi tam nějak vlezl už tím, že zas úplné kraviny jsem psát nechtěl. Těžký úděl tvůrce.


baaba
10. 10. 2013
Dát tip

...nesl kůži na trh a natrh ti ji opičák s medvědem. Vlastně, notně ti ji potrhali. Tvůj verš není ani tak vázaný, jako svázaný. Stejně mám pocit, že si z obecenstva děláš bžundu. :c)


pedvo
03. 09. 2013
Dát tip

Kočkodane, mne z toho vynech. Patrně jsem výjimka - nehemžím se.


pedvo
03. 09. 2013
Dát tip

Kočkodane, mne z toho vynech. Patrně jsem výjimka - nehemžím se.


Kočkodan
03. 09. 2013
Dát tip
Ta hemzivost Petru je vskutku velká. Kam se hrabou Lubosové, o Terezách ani nemluve... :-)

Kočkodan
02. 09. 2013
Dát tip
Petre, my jsme s medvedem na sebe proste jako zvírata, i na Písmáku platí prírodní zákony.

pedvo
02. 09. 2013
Dát tip

Jsem nějak mimo obraz, ale pokračujte v diskusi, třeba se zorientuji. Medvěd vs. kočkodan, zajímavé. Jen nevím, jestli jsem v ZOO nebo v exotické jídelně.


Kočkodan
02. 09. 2013
Dát tip
Tepelne upravený médo, más úplnou pravdu, ani dlouholetý pobyt v nápravném zarízení nepomohl. A jiz docela rostu - z toho, jak jsi me tady otevrene demaskovala. Taktne ti naznacuji, ze ti chybí sebemensí stopa taktu. ;-)

pedvo
02. 09. 2013
Dát tip

Pečený medvěd - Konečně si někdo všiml té splácanosti. Sice někdy nesu kůži na trh, ale s tímhle "dílkem" to nebylo. Ale klidně mě obdivuj, to neuškodí. Dík za komentář.


Petr.II
20. 08. 2013
Dát tip

*


Kočkodan
16. 08. 2013
Dát tip
Petr.ix, musím te pochválit. Je videt, ze jsi daval ve skole v hodinách biologie pozor, kockodan je opravdu zvíre, konkrétneji opice. Pedvo, v reálném zivote by mi rozhlízení nebylo zhola nic platné (i kdyby dáma byla navíc chodící kostricka), protoze já tvorím na Písmáku superminoritu nevidomých autoru. :-)

pedvo
16. 08. 2013
Dát tip

petr.ix - No, a to je právě to, kde nevidím souvislost. Ale vysvětlovat to nemusíš.


pedvo
16. 08. 2013
Dát tip

Kočkodan – Vidím, že Tě obsah mého převázaného dílka inspiroval. Je v něm ovšem řešení i pro Tebou popisovaný případ: rozhlížet se kolem. Pokud ovšem přes tu tělnatou dámu uvidíš i na jiné.

Alegna – dík za úsměv.

Petr.ix – Nějak mi uniká souvislost, a také dík za úsměv.

Tipařům děkuji za tipy.

 


Alegna
16. 08. 2013
Dát tip

:)*


Kočkodan
16. 08. 2013
Dát tip
Na ocích klapky jak dvojitý Zizka potkal jsem dívku, ta odnala je, vidím dva metráky (vcetne "bríska") a mastný vlas, jak na ní vlaje. Marné vse snazení této zeny, jsem proste otresen ve znacné míre, mám plamen lásky uhasený, naruby pohádka Kráska a zvíre...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru