Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Život není vždy jen zlý

10. 09. 2013
10
17
2489
Autor
Oldjerry

Po odchodu do penze mi scházela práce. Sháněl jsem nějakou smysluplnou činnost, ale dlouho marně. Reklamní agentutu - výbuch. Pojišťovnu - výbuch... Až jednou:  Při procházení internetem jsem náhodou narazil na slogan, vyzývající k zapojení se do výpočtů pro univerzitu v Berkeley, která formou distribuovaných výpočtů (DC) využívá volný potenciál počítačů uživatelů z celého světa ochotných ho poskytovat pro vědecké úkoly a účely.

Vždycky mne zajímaly hvězdy a vesmír. Nová možnost byla  ta nejlepší, co mi v úvodu mohli nabídnout: hledání mimozemských civilizací. To ovšem znamenalo trochu vylepšit hardware, T o leze do peněz, takže  postupně jsem do toho nastrkal asi 30000  Kč. Nedávno jsem dostal od přítele bezúročnou půjčku na kartu GTX660Ti, chci ovšem ještě druhou. Peníze nejsou, takže mne napadlo zkusit to s hledáním sponzora...  Odmítl mne ČEZ, stejně jako můj bývalý podnik, v němž jsem pracoval 22 let, odmítly mne dvě Nadace. Napsal jsem dopis a poslal. Komu? to se dozvíte až téměř na konci...

Dobrý den, pane inženýre ...
dovolte mi, abych se představil: jmenuji se Jaroslav...............(blabla bla - nezajímavé).....
Domnívám se, že si na mne nevzpomenete - byl jsem málo významný pracovník, ale s vaší manželkou jsem služebně komunikoval často...
Nepsal jsem nikdy takovýto dopis. Možná, že i proto bude poněkud podrobnější, než je třeba, možná se vám bude zdát místy i neohrabaný, snad ale nebude úplně nudný...
To důležité je v závěru dopisu, vše ostatní jsou pomocné údaje, vysvětlivky a komentáře...
Po odchodu do penze mi scházela práce. Sháněl jsem nějakou smysluplnou činnost, ale dlouho marně. Při procházení internetem jsem náhodou narazil na slogan, vyzývající k zapojení se do výpočtů pro univerzitu v Berkeley, která formou distribuovaných výpočtů (DC) využívá volný potenciál počítačů uživatelů z celého světa ochotných ho poskytovat pro vědecké úkoly a účely.
Program BOINC částečně zastřešuje celosvětové potřeby výpočetní kapacity vědců nejen v USA, ale v mnoha dalších zemích. Vedle kosmických programů BOINC předkládá celkem asi 60 - 70 vědeckých problémů...
Vylepšil jsem počítač výkonějším procesorem, dvěma grafickými kartami, které odvádějí až 95% celého výkonu, paměti, zdroj a začal intenzívně počítat...
Současně (9.9.2013) jsem se 313 miliony měrných jednotek výkonu na 710. místě ve světové tabulce (to se ovšem den ode dne mění). Jsem nejstarším počtářem v Czech National Team a pravděpodobně i v celé ČR... a to 18. v CNT, 25. v ČR. Tento výkon ovšem není zadarmo - sestava spotřebuje denně přes 8 kWh po cca 5Kč/kWh... to je ročně asi 15000 Kč.
V tak intenzívním provozu (96 - 98%) ovšem počítačové komponenty (zdroje, procesory, karty, paměti) odcházejí v nelineární závislosti. V posledním dubnovém týdnu jsem byl nucen pro časté výpadky a pro havarii jedné z grafických karet (21.4.2013) snižovat výkon až na 50% toho, co jsem dělal na podzim 2012. Havarovanou kartu jsem nahradil půjčenou, ale blíží se konec životnosti i druhé z grafických karet, na nichž je položena hlavní tíha tohoto jinak báječného výkonu.
Chtěl bych dál pomáhat vědcům, české reprezentaci a Českému národnímu týmu (CNT), ale to znamená koupit novou kartu za tu půjčenou, která bude dost výkonná na to, aby ji nahradila. Samozřejmě, karet existuje celá řada - jenže jejich ceny začínají někde na 14000 Kč a ty ještě dosažitelné jsou k mání okolo 25000 Kč. Nakonec jsem po konzultaci s odborníky CNT dospěl k názoru, že by stačily dvě karty konstrukčního typu GTX660Ti, které by obě, celkem, stály asi 15 tisíc korun, ale po pravdě bych byl vděčen i za jednu. Bohužel ani na ni už (po vyčerpání rezerv) nemám peníze, i když nepiju, nekouřím a na poslední dovolené jsem byl v roce 1998...
Zbývalo jen doufat, že mne někdo podpoří... Odmítl mne ČEZ, Lovochemie, nějaké Nadace... Nevím, zda se ještě na někoho dalšího budu obracet. Síly docházejí...
Prosím vás o jednorázovou pomoc - sponzoring (třeba i jen částečný) - prostředky na nákup alespoň jedné z těch potřebných dvou karet uvedeného typu. Mne bohužel nenapadlo, jestli bych příspěvek mohl něčím kompenzovat, ale pokud je to vůbec možné, jistě se svými zkušenostmi a erudicí na něco přijdete...
Pokud jste to přečetl, už toho si vážím a - mohu-li - prosím: odpovězte i v záporném případě. Stačí i e-mailem.
Děkuji...
S pozdravem Jaroslav............


Datum: 26. 8. 2013

7. září navečer zazvonil telefon. Ohlásil jsem se a z druhého konce drátu se ozvalo: Babiš... zapomněl jsem polknout. Následoval krátký hovor. To je věc, kterou rád podpořím. Kolik si představujete ten sponzoring?
Potřeboval bych patnáct tisíc, ale budu vděčný i za polovinu.
Dá se o tom uvažovat... Přijďte na oslavu ing. K. - budu tam, promluvíme si o tom... Nashledanou...
Ing. K... Pepa... můj ředitel, má už 85. narozeniny... nebýt pana Babiše, zapomněl bych. Než jsem to domyslel, zazvonil telefon znovu:
Babiš - hele, nebudu vás honit po světě. Napište mi do esemesky číslo konta, já vám něco pošlu...
Dopadlo to jinak: Ve středu přijela Přepravní služba PPL a doručila mi krabici s nápisem: Gigabyte NVIDIA GEFORTE GTX 660Ti 3GB. Fajnové a chytré - za peníze se dá koupit - no - cokoli... a já nemusel hledat prodejce a čekat, až mi to pošle.

Žádné ciráty... rychlá pomoc od člověka, který o pomoci jen nemluví, neslibuje nemožné, ale jedná.

Je v tom velká naděje i pro Česko...

oldjerry


17 názorů

Oldjerry
16. 09. 2013
Dát tip

sex jako zdroj energie? - to ale neeeeení  špatná myšlenka (:-D


Háber
15. 09. 2013
Dát tip
energetika hybe svetom :) *

Oldjerry
14. 09. 2013
Dát tip

Nazdar Štírko, děkan - ne každý má pochopení. Dneska byl Babiš u nás na zaměstnaneckém a dětském dnu - mluvil jsem s ním asi 3 - 4 minuty (víc jsem si netroufl zdržovat, nebyl jsem jediný, koho oslovil, s kým mluvil, a případně i kdo se k němu tlačil). Má obrovské charizma - v přímém osobním styku skoro hmatatelné...


Štírka
14. 09. 2013
Dát tip

...přečetla jsem, přijde mi to zajímavé.... Na Babiše se mrknu.... Upozornil jsi na něj a tak mu tomu tu trochu času věnuji ... ač čas je vzácný...

a pozdravuji "správného nadšence" - mezi kapkami podzimního deště a přeji, ať se daří .... a je fajn :-)


Oldjerry
12. 09. 2013
Dát tip

Prosecký - dobrý, zase na nějakou omluvu to nebylo a že se my dva domluvíme jsem nepochyboval. I profíci politici se odněkud rekrutují a nikdo nemá záruční list. V tom marastu, co je tu po vládách těch exprognostiků a jejich melodyboys je pro mne babiš nadějí, jedinou a celkem kvalifikovanou - výsledky Agrofertu jsou jistým obrazem možného vývoje v českém státě. Riziko je vždy...  prospěch z toho může mít i sám Babiš a ani nemusí krást jako ty straky  v dnešní české politické reprezentaci.


Prosecký
12. 09. 2013
Dát tip

Jinak bych nerad, aby babiš skončil jako (a teď si dosaď dle libosti) Bárta, Dlouhý, Okamura apod. Je to sázka do loterie. Osobně bych byl raději, kdyby politiku dělali, tak jako každou profesi, profesionálové. je to řemeslo jako každé jiné.


Prosecký
12. 09. 2013
Dát tip

Oldjerry, omlouvám se za ten tón. Musím sebekriticky přiznat,  že bych to asi nezvládnul.


Oldjerry
11. 09. 2013
Dát tip

Když důchodce  dostane celkem nečekaný dar na svou činnost je to pro něj důvod k radosti. Já Babišovi fandím už dva roky, takže to není žádná vychcanost (to by byla, kdybych to napsal předem a pak  z toho profitoval). NE. NE... je to přesně tak, jak jsem to napsal ani puntik jinak. Pro mne po zkušenosti s KSČ(M), ČSSD, ODS a nakonec i TOP09 je ANO jediná alternativa, pro niž jsem ještě ochoten jít volit - možná naposledy v životě.

Prosecký - cítím z toho lehkou ironii - většinou na invektivy neodpovídám, ale tebe mám celkem rád ..tak: nemohu vypočíst všechna počítaná témata, většinou jsou to nové léky (AIDS, cancer, malarie,schistosoma ap.), nové technologie (plasty, kvantové procesory s chlazením kapalným heliem, matematické problémy hlavně s prvočísly, klimatologie, prostě řada takovýchto témat. Některé se zavedou a probíhají víceméně automaticky, několik jich je manuálně řízených. Volba je na počtáři, nikoli na zadavateli. Čas, množství, téma, rychlost a způsob výpočtu je volitelný. Je toho na netu dost, aby tě to uspokojilo měl-li bys opravdu zájem o co go...

Všem vám děkuji, že jste četli - u tohoto tématu to zase není až tak samozřejmé...


Sambuca
11. 09. 2013
Dát tip

Ale tak to byl jenom takovej obrat )) Já se spasím sám, samozřejmě :D 


Sambuca: čekat, že tě někdo spasí? K tomu asi volby neslouží...o:)

Sambuca
11. 09. 2013
Dát tip

Hodím ti sem tip, protože chci, aby si to lidi přečetli. Ale já tomu týpkovi stejně moc nevěřím. Kvůli němu máme třeba dražší benzín... Přitom peněz už má dost, sám to říká... Ale moc může bejt taky dobrá motivace...

Já dám taky občas žebrákovi dvacku. Dělá to ze mě dobrýho člověka s čistými úmysly? Pochybuju...

Ale určitě lepší ho zkusit než čekat až nás spasí Sobotka, Kalousek, komunisti nebo ti dutoni z ods. 


vida...lidská stránka tváře z předvolebního billboardu. Díky za zprostředkování :o)

Prosecký
11. 09. 2013
Dát tip

Ještě mi trošku uniká, v čem spočívá ta práce. jestli tomu dobře rozumím, tak oni se připojí na tvůj počítač a ten počítá. A ty při tom děláš co? Díváš se, jak běhají čísla po obrazovce?


Prosecký
11. 09. 2013
Dát tip

Krásný hled je na ten boží svět!


Oldjerry
11. 09. 2013
Dát tip

Petr.ix - Písmák bere daleko méně, to můj Kryštof ani nepozná, že něco dělá... Taky už mimozemšťany nahradilo počítání léků na AIDS, rakovinu, malarii, vývoj kvantových procesorů chlazených kapalným heliem a takové dobrůtky...

Lakrov - data  se netlučou - jen se podívej pozorněji, ale děkuji, že sis to přečetla a etické problémy vnímá kažždý velice různě. Ono takové resumé musí splňovat spoustu podmínek - ale co ti budu psát  - to dávno víš.


Lakrov
10. 09. 2013
Dát tip

Trochu mi v tom nesedí datumy /...Současně (9.9.2013) jsem... a ...7. září navečer zazvonil telefon.../, které by dle mého měly být v opačném pořadí, ale jinak mi smysl toho textu a způsob vedení přes dopis a doplňující informace až k závěrečné... někdo by řekl agitaci, ale mě napadá spíš slovní spojení "projevu naděje" -- způsob vedení tohohle povzbuzení se mi líbí. Co by na to asi řekl onen fiktivní sponzor? Je opravdu takový? Já myslím, že...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru