Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

místa do nichž nepatříš

12. 09. 2013
4
10
1113
Autor
agáve
 
 
 
 
je skoro 
sních. 
a
je to prosté
 
 
s prosincem 
v tobě 
zvolna
roste
 
 
napětí jako
tichá nemoc
 
 
 
-
 
na chvíli
ještě
dřímáš v křesle
 
než se vše náhle rozletí:
 
 
okna
jsou zcela
oněmnělá
 
hory se dají
do křiku
 
 
ze skelných očí
        rybníků
vyrazí
hejno poplašných vran:
 
 
 
jsi jako pevnost
obehnán 
ostnatým drátem 
ostružiní
 
až na konečcích prstů
je vidět tvoje 
násilí
 
v oknech se větve vzpříčily
 
--
 
 
 
nedbale sešit
z výkřiků
tlumených v sobě
rezonuješ
-          a kdesi uvnitř rozerván
 
jak struna napnut
nesourodý s krajem
 
 
opouštíš se:
a vracíš k sobě
 
 
 

10 názorů

potměchuť
16. 12. 2021
Dát tip

Už dlouho jsem tady nečetla takhle zdánlivě mimoděk a přirozeně rytmizovanej text, opravdu povedenej. 

Je tam jen pár míst, který vykopávaj. Možná je to záměr, možná nostalgie, nevim, těžko říct u tak starý věci... 

"vyrazí / hejno poplašných vran" (tady bych ubrala jednu slabiku, např. vyrazí tryskem hejno vran", sedí to najednou do tvýho metra a hezky to plyne. 

Rozsype se to zase až tady: až na konečcích prstů / je vidět tvoje / násilí (dělá to ten první verš a pak předrážka ve druhym). A to mi přijde škoda, protože pak to visí jen tenkym kousku kůže "násilí" a "vzpříčily", přitom by ten rytmickej most mohl bejt mnohem pevnější. 

 

Každopádně obsahově mě to taky sedlo, určitě si od tebe ještě něco zajdu přečíst. 


Sarrah
13. 09. 2013
Dát tip
moc líbí*** má to atmosféru!

prost
13. 09. 2013
Dát tip

"hory se dají do křiku..." tenhle odstavec se mi moc líbí. nemělo by tam být očí s dlouhým í?

konec mi taky příjde, jako by z toho celku spíš odkapával někam, kudy ten text nevede. atmosféru to ale celý pro mě má.


i mizerná kritika je lepší, než žádná.

některý části se mi líbí, ty "agrární" - jako struna napnut, nesourodý s krajem atp. vlastně je toho víc, asi jsem zapomněl zmínit pozitiva. 

Báseň by měla bejt destilovanej pocit, atmosféra (podle mě), slova volíš, jako když našlapuješ po koberci plnýho rozsypanýho lega (měla bys) aby se ti podařilo uchovat a předat svý sdělení. 

Druhá věc je, jestli někoho zajímá, co chceš sdělit... jestli seš něco jinýho, než básnickej internetovej smog.


agáve
12. 09. 2013
Dát tip

ačkoliv s tím vlastně nic neudělám


agáve
12. 09. 2013
Dát tip

ale simtě, kočko, sešit, jako ne sešit jako kniha, ale jako když něco sešiješ, a to s tim spaním je taky přinejmenším logicky v pořádku, když špatně spíš, tak tě může něco zabolet, poněvadž moc nespíš, že

je to asi moc dlouhé, to ano. to že se ti to nelíbí, je jiná věc a já jsem ráda, že mi to sem píšeš


Některé obraty:

"jsi jako sešit z výkřiků", "ráno tě prudce zabolí, když ránu ještě špatně spíš" (...)

nedávají smysl, dyk je to uplnej blábol! Je mi z toho trapněi za tebe. 

Konec je odfláklý, vůbec nemám pocit, že by celý ten text o něčem byl.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru