Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povinná písmácká četba

27. 09. 2013
10
28
1788
Autor
Lakrov


 

Povinná písmácká četba

 

   Po vzoru klasických kulturně-vzdělávacích institucí se i Písmák rozhodl pro zavedení takzvané povinné písmácké četby. Je od ní očekáváno sjednocení (v současnosti velmi rozháraného) vkusu a zároveň podpora popularity a všeobecné známosti díla dlouholetým výkonem funkce zpasivnělých autorů, tvořících jakousi inventární základnu, jejíž stabilita je denně narušována množstvím nově příchozích, zdánlivě plodných a úspěšných pisálků a grafomanů, nemajících však pro harmonický vývoj Písmáku pražádný význam.

Každý nově přijatý člen Písmáku bude od nynějška vyzván ke složení virtuální zkoušky ze znalosti poviné četby; teprve pak mu bude umožněno vkládat vlastní díla nebo komentovat díla ostatních.

 

První fází zavádění připravované povinné četby bude hledání odkazu (HO), tj. vytipování většího množství děl a autorů (též in memoriam), jejichž význam je pro Písmák nezpochybnitelný.

Druhou fází bude odborný a na přísně uměleckých kritériích založený užší výběr nominovaných adeptů (VNA).

Třetí fází pak přijetí seznamu racionálně anagažovaných členů (SRAČ), tedy předem připraveného tajného výběru zasloužilých členů, jejich děl či děl jejich pozdějších alternicků, přizvukovačů a konkubín(ů).

 

Své návrhy zasílejte do 26. září 2013 formou diskusního příspěvku s nadpisem „Včera bylo pozdě“.

První tři dodané příspěvky, nestrefivší se do zmíněného tajného výběru, budou oceněny 4-týdenní blokací přístupu nominujícího.

Z příspěvků na 4. až 10. místě bude vylosován ústřední viník odpovědný za současný stav Písmáku.

Zbylé příspěvky budou prominuty, avšak na věky zaznamenány s možností podmíněného zahlazení trestu po dvojím odzpívání Písmácké internacionály (PI) členům agitbura ().

Ostatní (především nezúčastnění) budou pak postupně odměňováni drobnými věcnými dary (neviditelný inkoust, mýdlo, toaletní papír...)

 

A nyní již vzhůru do Aktualizace povinné písmácké četby (Apopičy).


28 názorů

hodie
22. 10. 2013
Dát tip

Aha.


Lakrov
22. 10. 2013
Dát tip

Pro hodie: Ano, je. Je ovšem taková na první pohled nepřehledná, takže méně předvídavým čtenářům to dojde až ke konci textu, po dočtení se k onomu mottu a termínu uzávěrky, případně po jeho srovnání s datem zveřejnění této "výzvy". Díky za návštěvu.


hodie
21. 10. 2013
Dát tip

To je jako legrace?


Lakrov
04. 10. 2013
Dát tip

Pro Zordon: Díky za upozornění. Opraveno :-)


Zordon
03. 10. 2013
Dát tip

z latiny jsem míval čtyřku, ale pokud se pamatuju tak se píše "in memoriam", to jen tak na okraj


Lakrov
02. 10. 2013
Dát tip

Pro aleš-novák: Bohužel napadlo. Je aplikována v poslední větě pilotního textu diskuse a připouštím, že byla jednou z ústředních pohnutek k jeho sepsání.


ještě štěstí, že nikoho nenapadlo napsat zkratku z titulku "povinná písmácká četba"...:o)

Lakrov
02. 10. 2013
Dát tip

Pro Delahaye: Diky za dodani dalsi zkratky :-)


Delahaye
01. 10. 2013
Dát tip

R enomovaný

A utorizovaný

P ísmácký

L iterát

 

"síto" .. Boha jeho, kdo má potřebu prosévat, šup na stavbu, jemného písku na štuky není nikdy dost


písmácký šlechtic penzista: PiŠLePe

Lakrov
30. 09. 2013
Dát tip

Pro aleš-novák:

> ...podrobnější popis pasování na písmáckého šlechtice...

PoPoPaPiŠ :-)) ... treba na nej dojde v nekterem z pristich pokracovani, az se zase proberu z narkozy... Facebook nehraju, takze ohledne "prijimacek" na nej si necham poradit od zkusenejsich.

Dekuji za navstevu a oceneni.

 


jo a ještě mi chybí podrobnější popis pasování na písmáckého šlechtice :o)

pěkné. Napadlo mě: z čeho by se asi dělaly přijímačky na facebooku...

Lakrov
29. 09. 2013
Dát tip

Pro srozumeni: Ze zkratek by se občas dal postavit nový jazyk; nejsem první, koho to napadlo. V tomhle textu mají sice  jen vedlejší úlohu, ale bez povšimnutí -- snad díky jisté podobnosti s hovorovým jazykem -- nezůstaly.

Pro Alegna: Tve zjemňující podání poslední z mých zkratek je roztomilé :-)  A též uznávám, že Dianin příspěvek navázal zcela plynule.


Alegna
28. 09. 2013
Dát tip

:) nejlepší je SRAČ a APOČIVY, k zahozenní ale nejsou ai zkratky od Diany


srozumeni
28. 09. 2013
Dát tip
Vtipne,dobre napady a nejvic me pobavily ty zkratky...***

Lakrov
28. 09. 2013
Dát tip

Pro Tangens_Omega36: Síto by bylo potřeba především na vyšší úrovni, ale pokud by s ním bylo započato hned "odspoda", nebyl by to později pro některé "zfunkcionatělíky" takový šok.

Pro Diana: Neohrožovat vyhraněným osobním vkusem dokáží jen praví písmáčtí šlechticové, jimž však vládnoucí lůza příliš nepřeje :-)

Pro Hrušková: Texty a rezoluce totalitních režimů ti námět téhle diskuse nepřipomněl náhodou; otázkou je, co je to v dnešním (a zdejším) pojetí ta totalita.

Pro Jointik: Máš-li chu´t změnit něco na tom, o čem uvádíš, že tě štve, máš jedinečnou příležitost: Začni se sám chovat jinak... Ale to už nejspíš taky dávno děláš. 

Pro petr.ix: Koukám, že k tomu přistupuješ s podobnou nadsázkou jako já. Díky za pochpoení :-)

Pro Háber a lucifuk: děkuji za ocenění.

 

 


StvN
28. 09. 2013
Dát tip

Protoze jsi beznadejny pripad. Je docela normalni, ze takovi lide uz v nic nedoufaji.


Diana
28. 09. 2013
Dát tip
StvN - V to jsem ani nedoufala! Díky! :-)

StvN
28. 09. 2013
Dát tip

Ja bych tam zaradil Dianu, Vesuvanku, Lakrov a podobne literarni frigidy. 


Hrušková
28. 09. 2013
Dát tip

Jako vtip dobrý, jinak mi text připomněl texty a rezoluce totalitních režimů ;) 


Diana
28. 09. 2013
Dát tip
Výborný nápad! Jen bych jej zostřila povinnou četbou sestavenou výhradně z výběrů. Kdo obstojí, osvědčí nejen výdrž a odvahu. Především nebude ohrožovat vyhraněným osobním vkusem a názorem (VOVAN) a lpěním na srozumitelnosti díla (LSD). ;-)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru