Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Všechno je možný

Výběr: Print
01. 12. 2013
33
40
2935
Autor
MarK.

 
             Nebe nad Berlínem
             o berlích útočí
             na lidi s vytrhaným obočím
 
             slunce v podpaží
             dělá ramena
             a osiřelé domy
             se chlubí zlatými zuby.
 
             Ulice ví
             kdo ji zneužil
             ví že sliby bolí
             stejně jako bolí
             cesta domů.
 
             Popel je řeka
             které se stýská
             po dětech
 
             ty odešly
             i se svými rodiči
             - komínem
             za lepším stoletím.
 
             Odešly nahé
             jako louka na jaře
             odešly v sádře
             s mouchami v patách
 
             a možná ne
 
             možná se houpou
             o berlích
             v nákupních centrech
             v tramvajích
             v barech
             a útočí na city. 
 
 

40 názorů

MarK.
27. 01. 2014
Dát tip

Me nervy cestuju v tvojej tramvaji :)Nezastavujem, vystupovat - rychle a tise.meralda, pekny koment - dakujem. Rad som sa poobezeral a poprechadzal v tvojich slovach.


meralda s.
27. 01. 2014
Dát tip

Rozpaky - jazykově nic, co by výrazně zaujalo.. ale zanechalo to ve mne takovou náladu nakřáplou... úplně se vidím pověšená v tramvaji na tyči - dělám, jakože je mi jedno, kde vystoupím. A kolem mne holky s nákupníma taškama a kluci přiopilí a mluví akorát tak nahlas, abych je slyšela...a důchodci s holema, které ještě vlastně ani nepotřebují... jen taková místenka.. k posezení bez výzvy.. na city to hraje, obraz, který tvá báseň vyvolala... i na nervy...


MarK.
13. 01. 2014
Dát tip

dakujem, black8 - potesila si ma dvojnasobne :) prajem ti pekny den :)


black8
13. 01. 2014
Dát tip

tiež som rada, že ťa mám v obľúbených. veru, všetko je možné ;-)


MarK.
13. 01. 2014
Dát tip

Dakujem, Lakrov.


Lakrov
10. 01. 2014
Dát tip

Pro mě je to hezké hraní se slovy. Víc k tomu říci neumím.


Oldrich
09. 12. 2013
Dát tip

Jo, všechno je možný.

Ovšem řady tvých obrazů (jakkoli působivých) pro mě postrádá větší míru vnitřní, nebo aspoň jazykové logiky.

Autor smontoval zvnějšku a to je vše.


asrar
06. 12. 2013
Dát tip

A překlep... ale každý to pochopí... chtěl jsem psát ... mateřským ... TAK :)


MarK.
06. 12. 2013
Dát tip

dakujem, Asrar - potesil si ma.


asrar
06. 12. 2013
Dát tip

JO!!! * i za Češtinu, vím jak je těžké psát česky, když není metřským jazykem.


MarK.
04. 12. 2013
Dát tip

dakujem, nostalgik - vazim si to.


nostalgik
04. 12. 2013
Dát tip
...a útočí na city... obsah, forma, celá báseň *

MarK.
02. 12. 2013
Dát tip

Velka vdaka, Puzzle i tebe, machecha.


MarK.
02. 12. 2013
Dát tip

Dakujem, Jerry - i za Nezvala. (vazim si tvojich slov)

 


macecha
02. 12. 2013
Dát tip

smutná vzpomínka ... T***


Oldjerry
02. 12. 2013
Dát tip

MarKu - za tu dobu, co tě tu znám, jsi neuvěřitelně autorsky vyzrál. Ta báseň ovšem i přes své nesporné kvality  je spíš kompilátem dvou takřka nezávislých  básní schopných vlastní individuální existence.  Vzpomněl jsem si na Nezvala: některé oblázky byly zelené, jiné naopak hladké... Je to prostě dost tvrdý dějový přechod. I tak si to ovšem tipa zaslouží, protože je to dobré a o něčem...


Puzzle
02. 12. 2013
Dát tip

Naprosto luxusní, vševypovídající, emotivní....dostalo mě to a děkuji... 


MarK.
01. 12. 2013
Dát tip

to som rad, ze to takto vnimas, Evzenie - dakujem.


Je nad čím přemýšlet. A to je dobře.*


MarK.
01. 12. 2013
Dát tip

dakujem, Oldrich a mozem vediet, kto je tvoj autor a kto tvoj ctenar? (kludne posli odpoved do posty)  -  a este raz diky, vsem :)


Oldrich
01. 12. 2013
Dát tip

Zaujal jsi mého čtenáře, ale ještě víc mého autora. Neboť můj autor ti chce v něčem trochu nevěřit. A proto se podívá ještě po jiných tvých, aby si udělal kompletní obrázek.


MarK.
01. 12. 2013
Dát tip

velke dakujem, Sen.


MarK.
01. 12. 2013
Dát tip

dakujem, R.L. - som rad, ze si sa stavil :)


MarK.
01. 12. 2013
Dát tip

dakujem, a2a2a.


a2a2a
01. 12. 2013
Dát tip

Marku, já dám tip, protože části básně mají své přednosti, nicméně jako celek mi přijde trochu mnohomluvná. Čtvrtá sloka o řece popelu se mi zdá hodně, ale hodně laciná v daném kontextu, čtvrtá pak bez nápadu a jen zbytečně dopovídá sloku předešlou. Druhá sloka je naopak zajímavá, či tak působí do chvíle, než se ve třetí a čtvrté sloce rozvine téma, ale jako samostatná mi přijde dobrá a dala by se začlenit i do jiných témat. Zajímavá je poslední sloka, jednak obsahovým přesahem do současnosti, ale také formou, ty berle a útok na city mají schopnost plynule navodit vlastní asociace a řekl bych, že tato sloka vlastně báseň zachraňuje.


MarK.
01. 12. 2013
Dát tip

ahoj, kobylko, nie film som nevidel, len viem, ze taky film existuje a samotny nazov sa mi ako vidis v prvom versi velmi pacil :)


MarK.
01. 12. 2013
Dát tip

Zdenda, mas pravdu - uz som to opravil i za pomoci Ferryho a Cudlu - dakujem vam vsem ;)


viděl jsi ten film nebo je to náhoda?


MarK.
01. 12. 2013
Dát tip

dakujem, Cudla - i za gramaticky dozor ;)


Čudla
01. 12. 2013
Dát tip

Marku my dva víme své... /*


abych řekl pravdu, ta čeština mne nejdříve zmátla, ale i potěšila, no a já chyby většinou nevnímám (když jsem zaujatý textem)))


MarK.
01. 12. 2013
Dát tip

krasnu nedelu prajem vsetkym :)zaroven vam posielam novu basen - tentokrat v cestine - tak dufam, ze je bez gramatickych chyb - dakujem vam (i za trpezlivost) :) - uzite si den. :)


MarK.
01. 12. 2013
Dát tip

dakujem, vlk - potesil si ma dvojnasobne :)obcas, ako si si mohol vsimnut, pridam nieco aj v ceskom jazyku (ako napriklad teraz), tak dufam, ze to je bez gramatickych chyb - clovek sa stale uci a ja som tiez len clovek :) - este raz, velka vdaka. ;)


co dodat, pro mne nemá chybu, udělal jsem dobře, že jsem tě šoupnul do oblíbených :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru