Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Srpen

01. 12. 2013
16
18
2258
Autor
j.nikdo

Ten rok přiletěla kometa

 

V doprovodu družiček

se usadila

nad věží kostela

 

Nikdy nezářila jasněji

než oné

srpnové noci

 

Uprostřed tancovačky

kdosi vykřikl

všichni vyběhli na náves

 

V planoucích očích se odrážel její svit

a já zapomněl

nejtajnější přání

 

Vedle stařenka

nesrozumitelně pohybovala rty

v třesoucí ruce cosi žmoulala

 

Druhý den mi na pouti

cikánka předpověděla

dlouhý život


18 názorů

nemůžu hodnotit...jen se mi prostě moc líbí.....


j.nikdo
05. 05. 2014
Dát tip

Díky, Martasi :-)


Martas1985
04. 05. 2014
Dát tip
libi tak jak je

clovrdik
18. 03. 2014
Dát tip

vlastně je to báseň o pocitech a hodně záleží na tom, v jakým je čtenář zrovna rozpoložení; takže "plytké nicneříkání" i "příjemná, do sebe vtahující atmosféra" klidně mohou být relevantní kritiky téže básně ... :-)


j.nikdo
02. 02. 2014
Dát tip

Díky, Danieli, a omlouvám se za ten šok z první sloky :-).


DanielP
02. 02. 2014
Dát tip

díky první sloce sem se lek co to proboha bude, ale pak sem byl překvapenej jak hezky to plynulo dál a nebylo to vůbec špatný. střízlivý obrazy k sobě laděj. tip!


j.nikdo
05. 01. 2014
Dát tip

Díky, Vlku, za přečtení a názor :-)


planoucí oči a stařenku bych také obešel (ale ono je to těžké, jestliže se to tak událo))), ale jinak ok*


j.nikdo
22. 12. 2013
Dát tip

Natali, děkuji za posouzení i za tip :-)

Jednoduše svá, pokud Tě mé řádky takto oslovily, tak jsem moc rád, děkuji :-)

jazo, než jsem básničku zveřejnil, váhal jsem, jestli bych ji neměl zredukovat. Možná nad ní ještě popracuji. V každém případě díky za přečtení a názor :-) 


jaza
22. 12. 2013
Dát tip

znějící momenty, chtěla by trochu prostříhat možná...


Zbožňuji tyhle ty básně, jsou sice více  méně o ničem, ale plynou... a když člověk zavře oči a opakuje jednotlivé sloky, vnímá pak to, co jsi tu vnímal Ty... miluji, když mne tu někdo vpustí do svého světa a nechá mě v něm ulpět :-))


Zajímavá. Obsahem a hlavně kompozicí, není předvídatelná, ale ani člověk není roztěkán nad tím, co od toho očekávat. Za mně *


a2a2a
08. 12. 2013
Dát tip

prostě se mi to líbí, není to samozřejmě ještě poezie, která by uspokojila náročnějšího čtenáře, ale zdá se mi, že jsi pokročil ve formě, báseň působí čistě, nemá zbytečných slov navíc, má obsah a i když ses ještě neoprostil od takových omšelostí jako planoucí oči či citové vyděračky se stařenkou, je zde pokrok.


Oldrich
04. 12. 2013
Dát tip

Není zač, rád mluvím do zdi...


j.nikdo
04. 12. 2013
Dát tip

Děkuji všem za přečtení i názory.


řiditel
02. 12. 2013
Dát tip

zajímavé


Oldrich
01. 12. 2013
Dát tip

"Je to právě autonomnost díla, jeho vymanění z konkrétních účelů a užitků i ze závislosti na zájmech konkrétní osobnosti, co umožňuje dílu včetně jednotícího principu jeho výstavby, aby zaujalo vyostřený vztah ke skutečnosti jako celku a stalo se nástrojem orientace člověka v univerzu." (Miroslav Červenka)

 

Tak mě zajímalo, jestli si autor (zeptej se ho prosímtě...) zkoušel představit, jak by ten nástroj mohl fungovat v případě tohoto dílka.


Čudla
01. 12. 2013
Dát tip

Líbí /*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru