Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DŽARDA A FAZOLE

09. 12. 2013
14
10
756
Autor
brackenridge

Máti mu už dlouho vyčítala, že nic nedělá. Nepracuje. A neuklízí. Snad jen ten křeček a tramvaje. Džarda se bránil invalidním důchodem, ale máti se tentokrát nechytala.

„Víš co lidi dělaj, když nic nedělaj? Pomáhají ostatním lidem!“

Džarda se zamyslel. Občas přece pomohl. Třeba babičce do tramvaje. Nebo z tramvaje. Nebo s nákupem. Nestačí to?

 

Máti ho přinutila se zapsat do Potravinové Banky jako dobrovolník.

„Budete vážit fazole,“poručil mu muž v modrém obleku.

Džarda vážil. Nabíral fazole z obrovskách pytlů a plnil plastikové pytlíky na zip zhruba půl kilem fazolí. Po třech hodinách práce se konečně převlékl ze zaprášených tepláků.

„Já mám takovej dobrej pocit, takovej jako hřejivej,“ vykřikovala v kantýně platinová blondýna v kamaších.

„No, nemá každej na Volvo, že jo,“přidala se její kamarádka.

„Voni budou vděčný za ty fazole a my jsme tady udělali fest dobrej skutek.“

Džarda si zazipoval bundu a vyrazil na zastávku tramvaje.

 

V noci mu to ale nedalo. Vydal se tramvají směrem k Potravinové Bance. Nevěděl proč. Ty fazole mu nedaly spát. Pomalu se přiblížil k budově a nahlédl okénkem do skladu s fazolemi. Několik zaměstnanců v modrých kombinézách otevíralo malé igelitové pytlíky a sypalo fazole zpět do původních pytlů.


10 názorů

pedvo
09. 12. 2013
Dát tip

Jo, dobré. Jenom mi není jasné, ve kterém státě to ten Džarda žije.


plná zaměstnanost...

over
09. 12. 2013
Dát tip

...*


dobré, bavilo*


sharik
09. 12. 2013
Dát tip

ten konec je strašně zkratkovitý, jako bys to chtěla mít rychle odbyté. rozepsaný o pár vět víc by působil mnohem líp..


asrar
09. 12. 2013
Dát tip

Překvapivý konec :D * V dnešní době se tomu dá i uvěřit, že to tak ve skutečnosti je... 


Oldrich
09. 12. 2013
Dát tip

Pousmál jsem se. Ovšem hlouběji do mě to nešáhlo. Takže psychologické = povrchní.


Diana
09. 12. 2013
Dát tip
Ale to né! :-)*

srozumeni
09. 12. 2013
Dát tip
Super...***

Kočkodan
09. 12. 2013
Dát tip
Lusteniny jsou holt vetsinou na prd...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru